• EmmaIs

BF Februari 2017

Igår plussade jag på BIM+1 och är precis lika lycklig som du. Detta är vår första bebis och det tog sig på fjärde försöket efter ett missfall i januari. Beräknad BF är den 3 februari. Nu är det bara att hålla tummarna att den Lill* vill vara kvar <3

• EmmaIs
    Joss90 skrev 2016-05-27 18:52:34 följande:
    Hade du testat innan BIM +1 eller var det första testet? Jag är på BIM-2 med bara negativt test. Hoppas bara att det inte är kört!
    Nej, jag testade också på BIM-2 först men det som kan varit ett streck var så otydligt att jag trodde att jag inbillade mig eller att det var ett spökstreck. Men jag har ganska kort cykel också så BIM för mig är ganska tidigt. På BIM+1 var det tydligare men jag fick ta ett clearblue med veckoindikator för att få det svart på vitt. Jag håller tummarna för dig!!
  • EmmaIs

emm84: BF 170202, 31år, andra barnet

EmmaIs: BF 170203, 25år, första barnet

Monsan: BF 170206, 31 år, andra barnet

• EmmaIs
    Zoey90 skrev 2016-05-28 10:25:53 följande:

Plussade idag på äl+12/bim-2

Enligt NC har jag bf 7/2 men enligt gravidappen 1/2..

Åh, vad kul! Grattis! Jag känner ditt namn från NC-gruppen. Jag hade litat mer på BF som NC satt ut eftersom de har full koll på dina cykler :) 
  • EmmaIs
    Zoey90 skrev 2016-05-28 15:13:02 följande:

Vad har alla för symptom? :)

Jag har molvärk, väldigt ont i brösten, kissar hela tiden, halsbränna och börjar bli lite illamående och känslig för dofter. Vecka 4(3+5)

Jag har molvärk som kommer och går samt "hugg" där livmoderns ligament sitter. Sen har jag också ont i brösten och bröstvårtorna(mest eftermiddag/kväll). Jag har också en jobbig känsla i kroppen och inser att detta hormonpåslag gör att jag inte riktigt känner mig som mig själv. Men man vänjer väl sig vid sitt nya jag snart hoppas jag :)
  • EmmaIs
    Zoey90 skrev 2016-05-28 19:59:37 följande:

Tidiga ultraljud. Hur känner ni? Kan ni vänta på rul eller vill ni göra ett tidigare?

Hur tidigt kan man isåfall göra det?

Jag vill jättegärna göra ett tidigt ultraljud hos en privat klinik eftersom Borås, där jag bor, generellt inte erbjuder ultraljud förrän v 18-19. Gärna runt v 8 samt v 13. Förhoppningsvis dämpar det den ihängande oron något i alla fall. Hur tänker du?
  • EmmaIs
    emm84 skrev 2016-05-29 00:22:29 följande:

Har gjort en Facebookgrupp (hemlig) om någon vill gå med där, för oss som har BF i feb -17

Skriv ett PM med ert namn till mig så lägger jag till er som vän och sedan i gruppen :)

Jag vill vara med och har skickat ett PM till dig :)
Svar på tråden BF Februari 2017