Inlägg från: BeautifulMoments |Visa alla inlägg
  • BeautifulMoments

BF Februari 2017

Hej!

Testa precis v3+4 bara nu, läste någon app att "graviditetstest inte kan läsa av att man är gravid än"

Men visst är detta positivt?

My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    FlyffyUnicorn skrev 2016-05-29 15:50:26 följande:

Visst ser det positivt ut! Grattis! Jag testade också positivt väldigt tidigt så ville inte tro på det först :-P 

Nej inte jag heller! Var precis och köpte ett digitalt nu så ska bli kissig igen bara.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    jullis90 skrev 2016-05-30 00:08:28 följande:

Hej! Plussade idag, på RFSU, så hastade iväg o köpte ett CB digital som jag ska ta när jag vaknar imorn. Enligt beräkningar blir de födsel nån gång första veckan i februari! :)

Är det nån som vågar "ta ut glädjen i förskott" eller väntar ni tills ni är längre in i graviditeten??

Är så rädd att bli snuvad på konfekten och få ett missfall även om detta är min första graviditet!

Grattis! :) jag har bestämt mig för att nojja så lite som möjligt denna graviditet och försöka njuta så mycket jag kan. Man kan aldrig veta hur de går men man mår inte bättre av att nojja. Givetvis är de jättesvårt och jag plussa igår så vet inte hur jag hanterar de sen.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-05-31 07:48:31 följande:

Alltså det här med illamående å halsbränna gör mig tokig haha hick å la mig med illamående å vaknar fan med det åxå plus halsbränna någon mer som har det som jag

Jag har inte fått det än. Men mina 2 andra graviditeter har jag mått illa konstant hela tiden och kräkts 20 ggr dag ca. Troligtvis kommer de för mig också snart brukar börja i v 6 för mig.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    tussis skrev 2016-06-01 18:39:00 följande:

hej tjejer!

fick mitt plus igår, så är fortfarande i lite chock, kan inte riktigt förstå att det är sant & har svårt att ta till mig det. någon mer som känt/känner likadant?

jag & mannen sa att 'blir det så blir det' & så blev det på andra månaden, ingen av oss hade väl trott att det skulle gå så fort. men är så rädd nu för att något ska hända, att jag ska få missfall, att testerna visade fel osv :(  

FB gruppen, är den helt privat? så att ingen ser att man går med i den gruppen?

Jag känner exakt lika dant! Har barn sen innan men kan ändå inte förstå att jag är gravid. Samtidigt som jag tycker det är totalt overkligt är jag också rädd för missfall.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    mrsbygg skrev 2016-06-02 17:04:47 följande:

Hej på er!

Fick ett svagt plus imorse, så det ser ut som et blir en liten februari bebis för oss :)

Jag är 31 och min gubbe bli 39 snart. Vi har tre barn som blir 12, 9 och 8år i år, så detta kommer bli vårt fjärde

Har inte riktigt smält det än, känns riktigt overkligt. Tog sig på första försöket igen, helt galet! 

Tog ut min hormonspiral 2/5, och plussar 2/6 :D

Grattis! Väntar också 4:e
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Mila skrev 2016-06-05 13:41:41 följande:

Vad har ni för tidiga känningar?

Ömma bröstvårtor. Inget annat!
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    jvd89 skrev 2016-06-13 20:39:19 följande:

Fick vårt första barn i november förra året och nu 6 månader senare är man gravid igen, vilket både jag och sambon ville. Vi har sagt länge att vi ville ha tätt mellan barnen. Hur har ni de mellan era barn, ni som har sen innan?

6 år mellan första och tvillngarna. Blir 5 år mellan dem och bebis.
    My life, My choice!
  • BeautifulMoments
    Nina05 skrev 2016-06-14 14:22:03 följande:

Ser att senaste inläggen handlar om att bli mamma igen och så kommer jag nu här och förstör med mitt inlägg om rädsla.. Jag börjar nämligen oroa mig för att jag ska tvingas genomgå ytterligare ett missfall då ömheten i brösten försvann, bara sådär vilket jag vet kan vara ett tecken på missfall.. Dessutom har det huggit i magen stundvis idag :/ Ska på inskrivning och vul imorgon så jag hoppas jag får veta då, men detta känns inte alls kul :( 

Mina ömma bröst försvann för 1 vecka sen. Efter ett par dagar Kom ett dovt illamående istället. Är inte huggen i magen som de växer? Googla och såg flera på familjeliv sol skrivit att deras symtom försvunnit när man gått in på deras profiler har dem ändå fått barnen.
    My life, My choice!
Svar på tråden BF Februari 2017