Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

BF Februari 2017

Hoppar in här jag med! Känns dock ytterst overkligt. :)

Jag är 39, en månad kvar till 40. Har två barn sedan tidigare -02 och -05.

Är nervös och glad på samma gång. Detta blir min sambos första barn om allt går som det ska :)

• Gamlamamman

Visst är det overkligt. :)

Vi kommer att fira midsommar med mina föräldrar så behöver berätta redan då. Annars kommer de lista ut det iaf. Haha. Väntar m att berätta för barnen tills det är mer stabilt. :)

Lycka till!

langtanefterbaby skrev 2016-06-16 10:06:04 följande:

Detta är fortfarande så sjukt overkligt! Som jag längtat efter plusset! Ska bli kul att följa alla andra

En fråga till alla er, jag är heeeelg nybörjare på detta

När ringer ni BM och bokar inskrivning? jag plussade i tisdags, men har min BIM imorgon och tänker att ialf vänta till det står 2-3 på det digitala testet. Eller man ska vänta längre? Eller ringa direkt?

Jag vill egentligen bara skrika ut till alla att jag är gravid, haha. Men får vänta. Vi har planer på att berätta för våra föräldrar under vår första semestervecka, då framförallt mina svärföräldrar lär fråga ut mig om varför jag ej dricker alkohol! Då kommer vi vara runt v 9. Sen eventuellt vänta med syskonen någon vecka till! Hur länge kommer ni vänta med att berätta?

• Gamlamamman

Börjat känna mig illamående. Trodde först att det var någon magåkomma men det var ju nåt mycket roligare. :) Ömma bröst, men inte värre än vad jag brukar ha mellan äl o mens. O så lite molvärk. Mådde inte illa alls under mina två tidigare graviditeter så det här blev nåt nytt för mig.

Hoppas allt går vägen nu! :)

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-16 12:56:12 följande:

Hej på er! Om allt går som det ska väntar jag också en liten till februari -17 :) Hir mår ni? Jag mår "oväntat bra" faktiskt. Är andra barnet och jag vill minnas att jag var betydligt tröttare med första. Den här gången är jag mest bara illamående ("bara") Haha

• Gamlamamman

Haha. Ja, brösten brukar verkligen ändras. Har inte märkt så mkt på mina än men det kommer nog. :)

Vilken vecka är du i? Är det ditt första barn?

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-16 14:13:36 följande:

Ja jag hoppas verkligen det går vägen för oss alla! <3 Jag älskar mitt lilla frö i magen <3

Var helt säker på att mensen skulle komma men sen när det gått nästan en vecka började jag ana att det var något annat ;) Märkligt bara att det går från menssymtom till illamående nästan på dagen efter att jag fått ett plus på stickan! Haha ;) Brösten är rejält uppsvullna och bröstvårtorna typ tredubbla i storleken (ursäkta infon) men så konstigt ändå att det tog mig en vecka att fatta, haha!

Jag mådde jätteilla under förra graviditeten så jag hoppas det vlir lite lugnare den här gången ;)

• Gamlamamman

Välkommen säger jag som själv är helt ny. :)

Lycka till!

Karbor01 skrev 2016-06-16 14:53:22 följande:

Hej, jag hoppar inte här jag med! Plussade igår och trodde inte det var sant! Svårt att tro de fortfarande men väldigt glad efter månader av skengraviditet. De jag märkte var att bröstvårtorna blivit ömma och mörkare i färgen annars mår jag bra. Så kul att vi är många som kan följas åt, hoppas det bara går vägen????

• Gamlamamman

Ja då hoppas vi verkligen att det går vägen. :)

Fyller själv 40 om en månad. Helt galet vad åren bara gick. :)

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-16 15:31:43 följande:

Det är mitt andra och jag är i v7 (6+?). Hoppas verkligen att detta går bra, för sen blir det inga fler.. Jag börjar bli gammal ;)

• Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-16 18:19:02 följande:

Jag är 39, 40 innan februari ;)

cerise81 skrev 2016-06-16 16:04:10 följande:

Haha, hur gammal är du? Jag klagade ju igår på att jag kände mig gammal som blir 35 nästa gång :) I de här sammanhangen med att "göra barn" börjar man ju bli lite äldre. Var ju orolig nu innan vi satte igång att det skulle bli svårt just pga min ålder men det givk tätt snabbt ändå tack och lov. Blir mitt andra barn också förutsatt att allt går vägen såklart.

Kul! Då ligger vi lika o kan känna oss gamla tillsammans. Haha.
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-17 20:29:10 följande:

Hur mår ni andra? Något speciellt ni blivit sugna på eller mår illa av? Jag är inte så sugen på något speciellt än men mår hysteriskt illa av lukten av smält ost ;)

Just denna minut mår jag bra. :) Mår annars illa till och från, mest precis efter att jag ätit. Höll på att kräkas igår när jag städade undan efter middagen. :) 
    Inga cravings än så länge men det kommer väl så småningom. ;)
  • Gamlamamman
    ohanna skrev 2016-06-17 20:58:06 följande:
    Jag är så HY S T E R I S K T trött precis hela tiden! Måste lägga mig och sova lite typ 1-2 gånger per dag, annars funkar det knappt. Känns som om jag har huvudet fullt av bomull och kan knappt hänga med i en konversation. Blir jäkligt illamående av en buske som blommar efter vägen till Ica, fattar inte varför för den luktade typ gott innan jag blev gravid, och vill helst äta halloumi till alla måltider, hehe.
    Samma här! Så sjukt trött. Som ett vakuum i huvudet. Känns som att jag lever i ett parallellt universum. Haha. Sovit under em vilket aldrig händer annars men var lika trött igen när jag vaknade. :) 
  • Gamlamamman
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-17 21:08:56 följande:

Sist var jag hysteriskt trött men det är jag inte den här gången och det gör mig lite nojig.. Men brösten är svullna och ömma och det spänner i magen. Är lite (läs rätt så) orolig för missfall men jag försöker slappna av och tänka på annat ;)

Jag har också väldigt svullen mage redan! Ni som varit gravida tidigare, svullnar magen fortare andra gången? Känns som folk redan ser det på mig, haha ;)

Nojja inte! Mina två tidigare graviditeter har jag varken varit trött eller illamående utan mått hur bra som helst. Nu är det helt tvärtom. Det kommer gå så bra för dig så. 
Svar på tråden BF Februari 2017