BF Februari 2017
Hej!
Hoppar gärna in här eftersom denna gruppen är aktiv och jag börjar bli nervös inför komma skall ;) Jag är beräknad 4e mars. Har dock en känsla av att bebis kommer tidigare. Har en dotter sedan tidigare på 2,5 år.
Jag hade ett sätesbarn första gången och fick därför snittas.. Jag hade snitt datumet satt dagen efter bf på grund av vissa tidsmässiga omständigheter. Detta var ok då de flesta går över tiden, annars var det bara att komma in tidigare. Fick värkar dagen innan bf och snittades "akut" men under lugna omständigheter. Var livrädd för att snittas men det gick jättebra! Var därför bestämd om att få igenom ett snitt med nästa barn då vaginal förlossning efter ett snitt skrämmer mig.
Nu är den stora dagen snart här och jag började tveka inför snittet, har varit på aurora samtal och pratat med läkare. Som vårt förlossningskontrakt ser ut nu så har jag ett datum för snitt 3e mars, dagen innan bf (självvalt) och om förlossningen drar igång tidigare ska jag försöka mig på en vaginal förlossning... med möjlighet till att kunna avbryta och få snitt om det inte fortskrider som det ska. Men detta är inte alltid lätt på grund av resurser och tillgängliga läkare har de varit ärliga om.
Nu vet jag inte om det blir planerat snitt eller vaginalt.. jag är otroligt nervös men tycker ändå det känns skönt att lämna båda alternativen öppna då jag inte själv riktigt vet vad jag vill.