Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Hej på er! Om allt går som det ska väntar jag också en liten till februari -17 :) Hir mår ni? Jag mår "oväntat bra" faktiskt. Är andra barnet och jag vill minnas att jag var betydligt tröttare med första. Den här gången är jag mest bara illamående ("bara") Haha

Ja jag hoppas verkligen det går vägen för oss alla! <3 Jag älskar mitt lilla frö i magen <3

Var helt säker på att mensen skulle komma men sen när det gått nästan en vecka började jag ana att det var något annat ;) Märkligt bara att det går från menssymtom till illamående nästan på dagen efter att jag fått ett plus på stickan! Haha ;) Brösten är rejält uppsvullna och bröstvårtorna typ tredubbla i storleken (ursäkta infon) men så konstigt ändå att det tog mig en vecka att fatta, haha!

Jag mådde jätteilla under förra graviditeten så jag hoppas det vlir lite lugnare den här gången ;)

Gamlamamman skrev 2016-06-16 13:54:03 följande:

Börjat känna mig illamående. Trodde först att det var någon magåkomma men det var ju nåt mycket roligare. :) Ömma bröst, men inte värre än vad jag brukar ha mellan äl o mens. O så lite molvärk. Mådde inte illa alls under mina två tidigare graviditeter så det här blev nåt nytt för mig.

Hoppas allt går vägen nu! :)

Det är mitt andra och jag är i v7 (6+?). Hoppas verkligen att detta går bra, för sen blir det inga fler.. Jag börjar bli gammal ;)

Gamlamamman skrev 2016-06-16 14:27:02 följande:

Haha. Ja, brösten brukar verkligen ändras. Har inte märkt så mkt på mina än men det kommer nog. :)

Vilken vecka är du i? Är det ditt första barn?

Jag är 39, 40 innan februari ;)

Gamlamamman skrev 2016-06-16 16:03:11 följande:

Ja då hoppas vi verkligen att det går vägen. :)

Fyller själv 40 om en månad. Helt galet vad åren bara gick. :)

cerise81 skrev 2016-06-16 16:04:10 följande:

Haha, hur gammal är du? Jag klagade ju igår på att jag kände mig gammal som blir 35 nästa gång :) I de här sammanhangen med att "göra barn" börjar man ju bli lite äldre. Var ju orolig nu innan vi satte igång att det skulle bli svårt just pga min ålder men det givk tätt snabbt ändå tack och lov. Blir mitt andra barn också förutsatt att allt går vägen såklart.

Jag förstår att du har svårt att slappna av helt! Jag har ett MA bakom mig och det finns ju i bakhuvudet även fast jag försöker slappna av. Detta lilla fröet i mig ville verkligen bli till så jag hoppas det är ödet att jag ska bli tvåbarnsmamma ;)

Marängen skrev 2016-06-17 08:57:34 följande:

God morgon :) plussade imorse på äl+11-12 och undrar om jag får vara med här? :) har en dotter som är född juli-15. Vi är överlyckliga och jag är lite chockade över att förhoppningsvis bli tvåbarnsmamma i februari.. Wow! Men med minst 1 missfall och 1 MA innan dottern så kan jag inte njuta helt men jag ska göra mitt bästa :) får jag vara med i Facebook gruppen?

Sist var jag hysteriskt trött men det är jag inte den här gången och det gör mig lite nojig.. Men brösten är svullna och ömma och det spänner i magen. Är lite (läs rätt så) orolig för missfall men jag försöker slappna av och tänka på annat ;)

Jag har också väldigt svullen mage redan! Ni som varit gravida tidigare, svullnar magen fortare andra gången? Känns som folk redan ser det på mig, haha ;)

ohanna skrev 2016-06-17 20:58:06 följande:

Jag är så HY S T E R I S K T trött precis hela tiden! Måste lägga mig och sova lite typ 1-2 gånger per dag, annars funkar det knappt. Känns som om jag har huvudet fullt av bomull och kan knappt hänga med i en konversation. Blir jäkligt illamående av en buske som blommar efter vägen till Ica, fattar inte varför för den luktade typ gott innan jag blev gravid, och vill helst äta halloumi till alla måltider, hehe.

Tack gulliga du! Jag sysselsätter mig och tänker på annat så gott det går men ibland kommer tankarna och känslorna över mig ;) Oftast känner jag mig mest bara lugn och kär i den lilla i magen <3

Så rolig du är med "just denna minut mår jag bra", haha ;) Vissa dagar känns det verkligen så ;)

Gamlamamman skrev 2016-06-17 21:37:07 följande:

Nojja inte! Mina två tidigare graviditeter har jag varken varit trött eller illamående utan mått hur bra som helst. Nu är det helt tvärtom. Det kommer gå så bra för dig så. 

Stort grattis och välkomna! :)

Jag tror inte ni behöver vara oroliga att få skäll. Sist jag var gravid fick jag bara rådet att inte öka för mycket eftersom jag redan var tung, och sen fick jag göra en extra glykosbelastning (eller vad det heter). Alla värden var bra hela tiden och det kändes inte som någon tittade snett.

Hanalaya skrev 2016-06-18 06:41:15 följande:

Jag får ÄNTLIGEN hoppa in i en sådan här tråd.

Efter åtta (8) ÅR av försök visade CB digital för första gången "gravid".

Det sjätte IVF-försöket, som vi sagt skulle vara sista. Som inte gav några embryon till frysen.

38 år. Överviktig. Men jag hoppas ändå den eller de (det sattes in två embryon) vill och kan stanna kvar. Bara att få ett plus är ett stort steg framåt.

Om jag fattat rätt hur man räknar när man gör IVF är BF 21 feb 2017.

stor grön drake skrev 2016-06-18 07:16:22 följande:

Det blev ett svagt + imorse, efter ett år av försök, de senaste månaderna med stöd av metformin. Bf enligt räknaren är 21 februari ????

Jag har en pojke sen tidigare som blir 7 i november och jag är så glad att få barn tidigt på året om detta lilla gryn vill stanna ?

Jag är 32 och överviktig, så kommer väll att få skäll av BM på det inskrivningen, men förutom 7 år äldre så är förutsättningarna samma som med sonen, och jag hade inte ett fel i världen den graviditeten.

Svar på tråden BF Februari 2017