Stort grattis och välkomna! :)
Jag tror inte ni behöver vara oroliga att få skäll. Sist jag var gravid fick jag bara rådet att inte öka för mycket eftersom jag redan var tung, och sen fick jag göra en extra glykosbelastning (eller vad det heter). Alla värden var bra hela tiden och det kändes inte som någon tittade snett.
Hanalaya skrev 2016-06-18 06:41:15 följande:
Jag får ÄNTLIGEN hoppa in i en sådan här tråd.
Efter åtta (8) ÅR av försök visade CB digital för första gången "gravid".
Det sjätte IVF-försöket, som vi sagt skulle vara sista. Som inte gav några embryon till frysen.
38 år. Överviktig. Men jag hoppas ändå den eller de (det sattes in två embryon) vill och kan stanna kvar. Bara att få ett plus är ett stort steg framåt.
Om jag fattat rätt hur man räknar när man gör IVF är BF 21 feb 2017.
stor grön drake skrev 2016-06-18 07:16:22 följande:
Det blev ett svagt + imorse, efter ett år av försök, de senaste månaderna med stöd av metformin. Bf enligt räknaren är 21 februari ????
Jag har en pojke sen tidigare som blir 7 i november och jag är så glad att få barn tidigt på året om detta lilla gryn vill stanna ?
Jag är 32 och överviktig, så kommer väll att få skäll av BM på det inskrivningen, men förutom 7 år äldre så är förutsättningarna samma som med sonen, och jag hade inte ett fel i världen den graviditeten.