• Monsan

BF Februari 2017

emm84 skrev 2016-05-29 00:22:29 följande:

Har gjort en Facebookgrupp (hemlig) om någon vill gå med där, för oss som har BF i feb -17

Skriv ett PM med ert namn till mig så lägger jag till er som vän och sedan i gruppen :)

Jag vill oxå vara med.. har skickat pm..
  • Monsan
    Micki88 skrev 2016-05-29 10:10:51 följande:

Hoppar in i gruppen :) plusade i morse. Är i vecka 5 (4+0) :) andra barnet!

Grattis.. :)
  • Monsan

Nu har jag bokat in ett privat ultraljud den 5 juli för att bekräfta att det växer som det ska.. :). Kommer då att vara i v.10 (9+0)..:)..

• Monsan
    emm84 skrev 2016-05-29 14:35:00 följande:

Hur mkt kostar det? :)

Vi betalar 800 kr.. värt varenda krona.. :)..
  • Monsan
    Zoey90 skrev 2016-05-29 14:32:31 följande:

Åh vad spännande. Ska nog också ringa och fixa imorn :D

Det ska bli så himla spännande att se om det verkligen växer något där inne.. blir nog ner verkligt då.. har ju inte riktigt smält än att jag kommer bli 2 barnsmamma inom loppet av ett år.. :)
  • Monsan
    BeautifulMoments skrev 2016-05-29 19:34:08 följande:

mammasidan.se/gravid/kinesisk-foedelsekarta

Jag vet att de är tidigt än men jag är nyfiken av mig! Ni som har barn sen innan, stämmer kinesiska "kön kalendern" på er? Det stämmer med mina 2 barn sen innan.

Denna stämmer inte på mig.. jag fick en pojke, men den får gärna stämma denna gång då det skulle vara trevligt med en lillasyster..:)..
  • Monsan
    emm84 skrev 2016-05-29 00:22:29 följande:

Har gjort en Facebookgrupp (hemlig) om någon vill gå med där, för oss som har BF i feb -17

Skriv ett PM med ert namn till mig så lägger jag till er som vän och sedan i gruppen :)

Jag har skickat pm...
  • Monsan
    Monsan skrev 2016-05-29 19:51:03 följande:

Jag har skickat pm...

Haha, jag fattar ingenting.. hittar inget meddelande nånstans.. :/
  • Monsan
    Tesm skrev 2016-05-29 21:23:54 följande:

Hej allihopa! Jag plussade idag, vet dock inte när jag blev gravid då jag haft lite svajig mens under våren. Andra barnet, vi har en son som är född sept-14! :)

Grattis och välkommen..:)..
  • Monsan
    syskon1981 skrev 2016-06-13 12:41:40 följande:

Visst känns det overkligt att man är gravid? Skulle vilja att tiden gick fortare nu!

Funderar på ett privat ul den här gången då jag hade ofostrig graviditet förra gången. Nån mer som ska boka det?

Grattis till plusset.. jag har bokat tidigt ultraljud pga en ofostrig graviditet innan jag blev gravid med sonen som nu är 4 månader...
  • Monsan
    jvd89 skrev 2016-06-13 20:39:19 följande:

Fick vårt första barn i november förra året och nu 6 månader senare är man gravid igen, vilket både jag och sambon ville. Vi har sagt länge att vi ville ha tätt mellan barnen. Hur har ni de mellan era barn, ni som har sen innan?

Grattis.m Min son är 4 månader så det kommer skilja 12 månader exakt.. :).. vi vill oxå ha väldigt täta barn med trodde aldrig att det skulle gå så fort.
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-06-13 22:36:15 följande:

Vad kul!

Vi fick en dotter i februari i år och ska ha (en lillebror tror jag, mår mycket bättre denna gången!) i månadsskiftet januari/februari. Även om jag går över maximalt så blir det mindre än ett år mellan dem

Vi vill också ha tätt, dessutom vill vi ha i början av året så vi är supernöjda. Gjorde ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå, helt otroligt med tanke på att fostret bara är 10 mm!

Superkul att någon här är i en liknande situation som vi!

Inget intresse av att gå med i facebook gruppen.. vill så gärna följa din resa då vi är i samma situation, men jag är så oaktiv här på familjeliv nu när jag är med i facebook gruppen.. :)..
  • Monsan
    jvd89 skrev 2016-06-14 10:06:45 följande:

Vad roligt att de är en till som ska ha tätt. Jag snittades och frågade därför på återbesöket hur fort jag fick bli gravid igen då jag och sambon vill ha tätt mellan barnen. Hon sa att du får bli de nu om du vill men kanske inte det mest optimala.(de va i februari) så jag hoppas att de ska gå bra:) när jag ringde för att boka tid med bm sa dom inget iaf:) men de som är konstigt är att vissa får rådet att vänta ett år, vissa får inga rekommendationer alls(typ jag) och till vissa säger dom att man inte får föda inom ett år men bli gravid. Men nu är jag ju gravid så kroppen borde ju va redo annars hade de ju aldrig blivit något:)

Jag snittades i februari och blev gravid direkt på första mensen.. min bm tyckte jag skulle köra igång direkt eftersom vi hade problem att bli gravid med sonen (2 år och 9 månader).. :)
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-06-14 18:04:29 följande:

Jag har ingen Facebook och inga planer på att skaffa heller, så tyvärr inget intresse av gruppen

Aha, jag förstår.. då får jag bli mer aktiv här då.. :)
  • Monsan
    syskon1981 skrev 2016-06-14 18:02:49 följande:

Åh va roligt att höra! går bara och oroar mig att det blir samma denna gång. Vet du vad risken är? Fick du boka ul privat?

Jag vet inte vad risken för ofostrig graviditet är men jag har för mig att det inte är jätte vanligt att man går så långt utan att kroppen stöter ifrån sig det.. jag bokade privat..
  • Monsan
    MammanAngelica skrev 2016-06-14 19:32:51 följande:

Ja det är väldigt tätt för många av er :)

För en annan blir det ju mer som att börja om!

Haha, det räknas ju oxå.. :)
  • Monsan
    jvd89 skrev 2016-06-14 18:29:59 följande:

Men åh vad skönt att veta en till som nyligen snittats och ändå är gravid igen. För mig var det att min kropp inte fungerade riktigt. Äl och mens uteblev i ett år men när jag väl fick fart på den igen så blev jag gravid snabbt. Så då kände vi att om det skulle bli så denna gången med så är de ju bättre att va utan skydd så får de ta sig när de vill, eftersom vi ändå ville ha tätt. Men denna gången tog de sig på första försöket:)

Visst är det helt otroligt att det kan gå från att ta en evighet till att fungera på en gång.. :).. skämtade med sambon att det skulle.bara häftigt att pricka in 3 st på 3 år.. :)
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-06-14 19:21:54 följande:

Det låter bra det! Vad kul att vi är flera i samma situation i denna tråden! I förra BF-tråden som jag var med i var vi flera i samma situation fast då var det första barnet

Eller hur.. jag skämtade med sambon att vi kanske skulle försöka pricka in 3 st på 3 år.. :)
  • Monsan
    Hojjan skrev 2016-06-14 21:36:09 följande:

Vadå skämtade? :-P

Det är precis vad vi satsar på!

Så jävla klockrent... :)
  • Monsan

Grattis till alla som plussat.. :).. vad roligt det ska bli att följas åt..

Svar på tråden BF Februari 2017