BF Februari 2017
Har gjort en Facebookgrupp (hemlig) om någon vill gå med där, för oss som har BF i feb -17
Skriv ett PM med ert namn till mig så lägger jag till er som vän och sedan i gruppen :)
Har gjort en Facebookgrupp (hemlig) om någon vill gå med där, för oss som har BF i feb -17
Skriv ett PM med ert namn till mig så lägger jag till er som vän och sedan i gruppen :)
Hoppar in i gruppen :) plusade i morse. Är i vecka 5 (4+0) :) andra barnet!
Nu har jag bokat in ett privat ultraljud den 5 juli för att bekräfta att det växer som det ska.. :). Kommer då att vara i v.10 (9+0)..:)..
Hur mkt kostar det? :)
Åh vad spännande. Ska nog också ringa och fixa imorn :D
mammasidan.se/gravid/kinesisk-foedelsekarta
Jag vet att de är tidigt än men jag är nyfiken av mig! Ni som har barn sen innan, stämmer kinesiska "kön kalendern" på er? Det stämmer med mina 2 barn sen innan.
Jag har skickat pm...
Hej allihopa! Jag plussade idag, vet dock inte när jag blev gravid då jag haft lite svajig mens under våren. Andra barnet, vi har en son som är född sept-14! :)
Visst känns det overkligt att man är gravid? Skulle vilja att tiden gick fortare nu!
Funderar på ett privat ul den här gången då jag hade ofostrig graviditet förra gången. Nån mer som ska boka det?
Fick vårt första barn i november förra året och nu 6 månader senare är man gravid igen, vilket både jag och sambon ville. Vi har sagt länge att vi ville ha tätt mellan barnen. Hur har ni de mellan era barn, ni som har sen innan?
Vad kul!
Vi fick en dotter i februari i år och ska ha (en lillebror tror jag, mår mycket bättre denna gången!) i månadsskiftet januari/februari. Även om jag går över maximalt så blir det mindre än ett år mellan dem
Vi vill också ha tätt, dessutom vill vi ha i början av året så vi är supernöjda. Gjorde ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå, helt otroligt med tanke på att fostret bara är 10 mm!
Superkul att någon här är i en liknande situation som vi!
Vad roligt att de är en till som ska ha tätt. Jag snittades och frågade därför på återbesöket hur fort jag fick bli gravid igen då jag och sambon vill ha tätt mellan barnen. Hon sa att du får bli de nu om du vill men kanske inte det mest optimala.(de va i februari) så jag hoppas att de ska gå bra:) när jag ringde för att boka tid med bm sa dom inget iaf:) men de som är konstigt är att vissa får rådet att vänta ett år, vissa får inga rekommendationer alls(typ jag) och till vissa säger dom att man inte får föda inom ett år men bli gravid. Men nu är jag ju gravid så kroppen borde ju va redo annars hade de ju aldrig blivit något:)
Jag har ingen Facebook och inga planer på att skaffa heller, så tyvärr inget intresse av gruppen
Åh va roligt att höra! går bara och oroar mig att det blir samma denna gång. Vet du vad risken är? Fick du boka ul privat?
Ja det är väldigt tätt för många av er :)
För en annan blir det ju mer som att börja om!
Men åh vad skönt att veta en till som nyligen snittats och ändå är gravid igen. För mig var det att min kropp inte fungerade riktigt. Äl och mens uteblev i ett år men när jag väl fick fart på den igen så blev jag gravid snabbt. Så då kände vi att om det skulle bli så denna gången med så är de ju bättre att va utan skydd så får de ta sig när de vill, eftersom vi ändå ville ha tätt. Men denna gången tog de sig på första försöket:)
Det låter bra det! Vad kul att vi är flera i samma situation i denna tråden! I förra BF-tråden som jag var med i var vi flera i samma situation fast då var det första barnet
Vadå skämtade? :-P
Det är precis vad vi satsar på!
Grattis till alla som plussat.. :).. vad roligt det ska bli att följas åt..