• Petite87

Hur mår ni vecka 6? Svullna?

Gravid v. 5+3 med andra barnet. Jag är toksvullen och mår illa till och från. Känner av hormonerna väldigt tydligt, ena stunden lugn och harmonisk, kort efteråt nedstämd och tårögd för att 10 min senare vara fly förbannad. Någon mer som är påverkad av hormonerna så här tidigt?

• Petite87
    1900920802 skrev 2016-06-05 14:29:43 följande:

Hej!

plussade svagt den 1 juni och sen dess har mina tester ökat, rädd för missfall så tar test som jag har kvar fortfarande så ja ser att allt verkar Ok för att lugna mig. Vart med om missfall förut.

Imorse tog jag ett test , och de visar en aning lite svagare än igår? Jag är i v 5+2. Lägger upp bilder nedan, första bilden är testet idag och andra bilden är testet igår. Behöver jag oroa mig?

Är de någon av er som testat att ta ett gravtest i lika v som mig eller aa i v6 som er.. oså visar de lite svagare?

Är så orolig så vet inte var jag ska ta vägen!!

Jag tycker inte att du ska oroa dig. De kanske bara är olika tydliga test, urinet var mer koncentrerat första gången eller vad som helst. Försök att slappna av, även om de såklart är svårt.
  • Petite87
    1900920802 skrev 2016-06-06 17:38:18 följande:

Kan svara dig för jag är i v5+3 idag! Så vi är nästan lika! Även fast jag är så grymt orolig för missfall så kan ja säga att jag känner av extrem trötthet, darrig i händer,ben,fötter på morgnarna! Illamående på kvällen ibland, går dock över om jag äter nåt.. är också väldigt svullen i magen, mest när jag står upp. Grinar även ibland för minsta lilla motgång jag känner av! Även irriterad haha. Så vi känner lika där. Har du nå ont i magen? Ja känner av svag mensvärk då å då, känner även tyngd känsla

Jo samma här, lätt mensvärk och tyngd i magen. Blev lite fundersam över hur sjuttsingen jag ska dölja svullna magen. Vi vill inte berätta än, men jag är jättesmal och magen sticker verkligen ut. Inte alls samma som med första, som inte syntes förän vi hade berättat i v.12.
  • Petite87
    1900920802 skrev 2016-06-06 17:34:35 följande:

Ja de måste ha varit så för jag tog ett på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet , skakade av oro men de vart lika starkt som alla dom andra så de verkar som jag får lite starkare på eftermiddagarna! Så nu är jag lugn igen. Kommer dock inte va helt lugn förrän den 20de när jag ska få göra tidigt vul , tack för du svarade, kram :)

Vad ska hcg ligga på i v 5 typ? Nån som vet de ? :)

Skönt att nya testet visade starkare! Lycka till på vul, spännande att få se de lilla fröet.
  • Petite87
    1900920802 skrev 2016-06-13 09:51:04 följande:

Hur gör ni mot tröttheten när de gäller jobba?

Jag har oftast jobbtider 9 - 18 och ibland 8 - 21.

Varje dag på eftermiddagen vid 3 tiden så kommer trötthet. Äter vanliga järn brus och gravid tabletter.

Känner mig skakis pga trötthet, är de ingen av er som känner så? Fick gå hem från jobbet 2 gånger förra veckan för att jag var så himla trött å dåsig!

Jobbar dessutom som assistent på heltid, inga arbetskamrater, och en kravfylld brukare! Less redan å undrar hur man ska orka? Någon som kan svara mig på dehär jag skrev då?

Skrev lite högre upp med men ingen svarade :)

Jag är också otroligt trött!

Jag har 24h arbetspass med bara 3h garanterad sömn, å en son hemma på 1½. Som du kanske förstår går de inte så bra för mig heller, men de är en begränsad period och börjar kollegorna klaga kommer jag gå ut med sanningen. Men sjukt tungt nu!

Försök hitta vilotillfällen,tidiga kvällar och ät ordentligt är mina tips.

Hoppas de blir bättre snart för alla oss som är trötta!
Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?