Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag har ömma bröst, svullen om magen, trög mage och mår illa till och från. Sen tröttheten på kvällen är inte att leka med ;)
Jag har ömma bröst, svullen om magen, trög mage och mår illa till och från. Sen tröttheten på kvällen är inte att leka med ;)
Mina symptom har avtagit något de senaste dagarna men försöker att inte oroa mig. Ska på tidigt vul nu på torsdag och hoppas att allt ser bra ut då :) Glider in i vecka 7 imorn.
7+ eller 6+ i morgon? Påbörjar själv v 7 i morgon (6+0)
Spännande med VUL, längtar efter mitt ul, 13 dgr kvar....
Vad lider du av som gör att du får göra tidigt UL? Obs inte skrivet på ett bitchigt sätt, bara undrar. Är gravidför första gången och har haft hemska magsmärtor i 3-4 v (är ev i v6) och undrar om det kan "räcka" för tidigt UL. Förutom magont har jag inga symptom alls så undrar om det verkligen finns nån därinne.
OK då är jag med, alla säger så olika så ville bara kolla. V
Varför ska du göra VUL så tidigt?
Ja jag har molvärk, tokömma bröst och mår lätt illa från och till, kan inte äta lagad mat, bara sallad och mackor som lockar just nu...precis som med första barnet. Så får väl räkna med att det är min kost kommande veckor...med henne åt jag lagad mat först i v 17 igen...med sonen åt jag nästan som vanligt hela tiden. Så kanske en tjej igen? Kul spekulera, kommer inte kolla kön.
Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)
Men åh vad härligt, grattis! Och du fick göra ett vanligt ul på Magen, inte vaginalt? Ska också iväg för tidigt ul på söndag då vi inte riktigt vet om jag är i v 6 eller kanske 10 :P
Hur stort var mini? Mitt mini var ca 2 mm, så sjukt smått ;)
Japp läkarn sa 1 mm om dagen denna vecka så du är ca 2 dagar före mig om man utgår från måtten.
Gjorde VUL idag. Var tydligen inte riktigt så långt gången som vi trodde. 5+6v. Och ca 3.5 stort embryo. Galet att man kan se nåt alls som är så litet i i en kropp. Som väntat inga hjärtslag man kunde höra men ett flimmer som kommer bli hjärtat. Idag var det bara typ en liten åder :) Coolt ändå! Ville mest se att det fanns något där öht och få en vecka. Check och check!
Hur gör ni mot tröttheten när de gäller jobba?
Jag har oftast jobbtider 9 - 18 och ibland 8 - 21.
Varje dag på eftermiddagen vid 3 tiden så kommer trötthet. Äter vanliga järn brus och gravid tabletter.
Känner mig skakis pga trötthet, är de ingen av er som känner så? Fick gå hem från jobbet 2 gånger förra veckan för att jag var så himla trött å dåsig!
Jobbar dessutom som assistent på heltid, inga arbetskamrater, och en kravfylld brukare! Less redan å undrar hur man ska orka? Någon som kan svara mig på dehär jag skrev då?
Skrev lite högre upp med men ingen svarade :)
Usch ja, stackars dig om illamåendet, än så länge har jag inte känt av mycket illamående alls, nån enstaka gång bara. Har du gjort vul ?
Ska göra mitt första 20de i v 8+3. Nu v 6+3.
Är så orolig att de inte lever eller nåt annat tok. Är de vanligt med missed abortion? Missfall man inte märker av förrän på ul.. har nåra missfall i bagaget så jag bara tänker på de hela tiden!
I vilken vecka har ni fått inskrivning på mödravården? Tycker att jag fick lite sent.. V11+någonting. Tänkte mest på blodproven och så..kan nog ha dåliga järn värden..
De gör man! Men de är ju också för att man vet att missfall är så pass vanligt! Grattis! Vilken lättnad de måste ha vart för dig! Varför fick du göra så tidigt som i v 6 redan? Jag ska också få göra tidigt, men tidigast jag fick var v7+3 om nära dagar.. önska att ja fick göra lika tidigt som dig! Ok, ja jag ska få komma på nåt sånt där samtal om kost osv om några dagar, men de är väl inte lika som inskrivning tror jag... de sker nog lite senare kanske!
Ja, jag har inte blödigt en endaste droppe och knappt nå flytningar alls å inge magvärk så jag tkr väl att jag borde ha tur den här gången att de går som de ska. När man försökt i ca 1 år och 4 månader med nåra tidiga missfall emellan så har jag bestämt mig för att de bara måste gå den här gången!
Ni har rätt ni som påpekade barnmorskans uttryck om att allt är ok sålänge man inte blöder.. Kan vara nåt tokigt iaf eller så kan man blöda utan att något är tokigt alls..
Man ska försöka att inte oroa sig och bara vänta in dw olika besöken.. Tycker dock att det är svårt då jag analyserar varje smärta i magen..
Man får försöka fokusera på att man inte kan påverka.. Inte lätt, men det är ju tyvärr så. Skulle du på något vul?
Om exakt en vecka ska jag på nästa så de blir nervöst :)
Hur går det för er att ha sex såhär i den tidiga graviditeten?
För mig gör det lite ont till och från under tiden och sen efter värker det kraftigt! Någon som känner igen sig eller hört att det är normalt? :/