Inlägg från: 1900920802 |Visa alla inlägg
  • 1900920802

Hur mår ni vecka 6? Svullna?

Hej!

plussade svagt den 1 juni och sen dess har mina tester ökat, rädd för missfall så tar test som jag har kvar fortfarande så ja ser att allt verkar Ok för att lugna mig. Vart med om missfall förut.

Imorse tog jag ett test , och de visar en aning lite svagare än igår? Jag är i v 5+2. Lägger upp bilder nedan, första bilden är testet idag och andra bilden är testet igår. Behöver jag oroa mig?

Är de någon av er som testat att ta ett gravtest i lika v som mig eller aa i v6 som er.. oså visar de lite svagare?

Är så orolig så vet inte var jag ska ta vägen!!

• 1900920802
    Petite87 skrev 2016-06-05 23:30:10 följande:

Jag tycker inte att du ska oroa dig. De kanske bara är olika tydliga test, urinet var mer koncentrerat första gången eller vad som helst. Försök att slappna av, även om de såklart är svårt.

Ja de måste ha varit så för jag tog ett på eftermiddagen när jag kom hem från jobbet , skakade av oro men de vart lika starkt som alla dom andra så de verkar som jag får lite starkare på eftermiddagarna! Så nu är jag lugn igen. Kommer dock inte va helt lugn förrän den 20de när jag ska få göra tidigt vul , tack för du svarade, kram :)

Vad ska hcg ligga på i v 5 typ? Nån som vet de ? :)
  • 1900920802
    Petite87 skrev 2016-06-05 23:25:23 följande:

Gravid v. 5+3 med andra barnet. Jag är toksvullen och mår illa till och från. Känner av hormonerna väldigt tydligt, ena stunden lugn och harmonisk, kort efteråt nedstämd och tårögd för att 10 min senare vara fly förbannad. Någon mer som är påverkad av hormonerna så här tidigt?

Kan svara dig för jag är i v5+3 idag! Så vi är nästan lika! Även fast jag är så grymt orolig för missfall så kan ja säga att jag känner av extrem trötthet, darrig i händer,ben,fötter på morgnarna! Illamående på kvällen ibland, går dock över om jag äter nåt.. är också väldigt svullen i magen, mest när jag står upp. Grinar även ibland för minsta lilla motgång jag känner av! Även irriterad haha. Så vi känner lika där. Har du nå ont i magen? Ja känner av svag mensvärk då å då, känner även tyngd känsla
  • 1900920802
    Petite87 skrev 2016-06-06 20:37:05 följande:

Jo samma här, lätt mensvärk och tyngd i magen. Blev lite fundersam över hur sjuttsingen jag ska dölja svullna magen. Vi vill inte berätta än, men jag är jättesmal och magen sticker verkligen ut. Inte alls samma som med första, som inte syntes förän vi hade berättat i v.12.

Ja, känner lika , jag älskar att ha tajta klänningar (är väl de enda jag har också som sommarkläder) för de mesta.. sen de här med att ha på sig bikini nu, även fast man säkert inte gått upp i vikt än, så känner man sig som en flodhäst redan! När ska man berätta för ens föräldrar då.. är ju så olika kanske. Missfallsrisken är ju stor än!
  • 1900920802
    Nykär15 skrev 2016-06-07 09:50:10 följande:

Skulle kunna vart jag som skrev detta, känner exakt likadant...är i v 5+6 idag. 

Har UL bokat den 20/6, är då i v 7+5, längtar!

Jag slutade testa på 4+0 när jag fick GRAVID 2-3 på digitalt, tycker det var starkt ovch bra och att testa mer nu efter skulle bara göra mig mer nervös. Så länge jag inte blöder är jag gravid och får leva efter det....

Haha va skönt att nån känner lika! ;) vad sjukt, jag har också vul bokat 20 juni. Absolut, så länge man inte blöder borde de vara lugnt! :) . Fick ett tidigt vul pga att jag haft problem med väldigt tidiga missfall under dehär året! Så för att jag ska överhuvudtaget tro på att jag är gravid så lär jag få höra de från en läkare. Även därför jag är så test beroende och testar mig fortfarande med nån dag emellan för å se så testerna ökar. Ja absolut ska man sluta testa direkt , jag blir dock lugn av att testa mig istället. Jag tog dock mitt sista gravtest jag hade hemma idag, och de såg ut såhär.

Blir v 5+5 idag. De är väl tillräckligt starkt? Ska försöka å inte köpa mera nu :)

(blev mkt text nu såg jag)

• 1900920802
    Nykär15 skrev 2016-06-08 10:34:20 följande:

Kul vi har samma dag. Men på mig gör de UL på magen och inte VUL, är ju i v 7+5 då så har man bara tillräckligt med kiss i blåsan så kan de göra från magen. 

Jag har bokat privat för jag vill se så det verkligen finns nåt som utvecklas som det ska och inte gå i många veckor och tro allt är bra. Hade ett tidigt mf i början på mars...

Du kan nog vara lugn med ditt testande, går nog inte få starkare. Enda är väl digitala som isf ska visa 3+ nu. Men jag kommer iaf inte ta nåt sånt, nu väntar jag på UL istället, bara 12 dgr kvar.

Ja ellerhur! Vi får skriva sen hur de gick för oss.. är så himla orolig att dom inte kommer kunna se nåt hjärta eller nåt annat fel! Jaså? Trodde jag inte man kunde så tidigt.. men dom kabske gör på min mage endå då? Ultraljud sa dom iaf så jag antog vul !

Jaa, nä ja köper inga fler nu iallafall känner jag :)

Ja , " bara " kommer kännas evighet till 20de tkr jag :D hehe
  • 1900920802
    Nykär15 skrev 2016-06-08 14:29:02 följande:

Det kan nog vara olika. Men de privata man kan boka här är eg från v 8+0 och då alltid på magen, men jag är ju nästan i den veckan då och de hade inte nån annan tid så de kommer göra utanpå. Men när jag var gravid med dottern för många år sedan så var det VUL jag gjorde i v 7+3

Jag tror att om de inte ser tillräckligt bra så blir det VUL ändå.  Tiden går både långsamt och fort...snart är det den 20:e  jag har mycket jobb innan dess så tror det kommer gå fort sista dagarna iaf...

Ok! Ja jag hoppas att de är vul dom gör på mig så dom ser ordentligt! Ja, men vad bra de då :) då går de nog fort för dig.. jag har ledig vecka nu så de går rätt segt här! Men jobb nästa vecka iaf så då snabbas tiden på lite..
  • 1900920802
    Nykär15 skrev 2016-06-09 09:50:25 följande:

Själv föredrar jag nog UL ändå...slippa klä av sig, och killen är ju med oxå och då är inte VUL så himla skoj...hoppas de ser bra ändå! 

Ja, jo sant de. Själv känner jag mig lite van med vul nu, har ju gjort utredning pga pco på fert mottagningen, så har gjort nära såna nu! Plus fick göra ett för nåra veckor sen då jag skulle börja med letrozole, sen fick jag komma tillbaka nåra dagar senare å göra ett till för å se hur letrozolen (äl stimulerande) funkat osv... å den funkade ju iaf :D första kuren så de va skönt. Har ju försökt över ett år nu vi, med nåra missfall emellan!
  • 1900920802

Undrar hur de känns i magen för er?

jag är i v 6+1 nu. Jag känner enbart väldigt lite mensvärk, lite uppsvälld, inte så hungrig, trött, skakig.. men jag oroar mig för att de inte känns tillräckligt i själva magen? Borde de inte strama och dra i båda sidorna mycket nu? Jag har känt lite ilningar i går i ljumskarna, men när ja läser om folk i v 7, så har dom ofta mer känningar? Nån gång per dag kan ja känna nåt litet som " drar " i sidorna. Men inte mer.. hur känner ni er mer exakt.. vad har ni för symptomer ?

• 1900920802

Hur gör ni mot tröttheten när de gäller jobba?

Jag har oftast jobbtider 9 - 18 och ibland 8 - 21.

Varje dag på eftermiddagen vid 3 tiden så kommer trötthet. Äter vanliga järn brus och gravid tabletter.

Känner mig skakis pga trötthet, är de ingen av er som känner så? Fick gå hem från jobbet 2 gånger förra veckan för att jag var så himla trött å dåsig!

Jobbar dessutom som assistent på heltid, inga arbetskamrater, och en kravfylld brukare! Less redan å undrar hur man ska orka? Någon som kan svara mig på dehär jag skrev då?

Skrev lite högre upp med men ingen svarade :)

Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?