Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)
Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)
Mitt mini var 4,4mm inte heller så stor :)
Vilken vecka har du nästa ul? Läste någonstans att den lilla växer 0,5-1mm per dag nu..
Gjorde VUL idag. Var tydligen inte riktigt så långt gången som vi trodde. 5+6v. Och ca 3.5 stort embryo. Galet att man kan se nåt alls som är så litet i i en kropp. Som väntat inga hjärtslag man kunde höra men ett flimmer som kommer bli hjärtat. Idag var det bara typ en liten åder :) Coolt ändå! Ville mest se att det fanns något där öht och få en vecka. Check och check!
Vi troddw vi var i typ 6+4 idag. Men kunde vara typ även v10 då jag inte tror jag hade mens i varken april eller maj (har aldrig haft regelbunden så funderar inte så mycket på det när det blir så). Och vi vill göra kub som man bara kan göra i ett visst skede så därför behövde vi veta. Fick bekosta det själva men det var det värt!
Man hörde inget flimmer men såg tydligt att det liksom blinkade. Läckert! Kommer inte göra npt mer vul utan nästa blir väl ett vanligt UL om typ 6v antar jag... får kolla med bm som vi träffar den 30/6, nu när vi har en säker vecka att gå på.
Fick med oss en bild också. Man ser ju inte nåt annat än en boll i en boll i en boll me jag scrapbookar så det måste ju in i albumet ;)
Men du, de har du rätt i; jag som tänkte fel när jag skrev haha!! 7+3 ska de vara ja! :D
Mitt huvud tänkte på de visar att jag är i vecka 8 när ja ska göra vul så de blev fel :)
Ja de är hemskt.. varje dag är man rädd att man tappat nå symptom, å letar å håller på. Idag när jag vaknade kände jag mig piggare än igår och då kände jag mig helt förvirrad och blev genast orolig. Dock vet jag ju att jag sov mer inatt än igår..
Blir de fram och tillbaka med tröttheten eller kan de faktiskt va nåt fel om jag känner mig pigg en morgon ? Dum fråga jag vet. Men hur knäpp blir man inte av det här!!
Man oroar sig och tänker antagligen för mkt. Jag gjorde vul förra veckan, tidigt 6+1 och då levde nåt där :) Jag har inte inskrivning före 11+nånting och då bestämmer vi om nästa ul. Får se om jag orkar vänta eller gör ett vul privat ;)
Förstår din oro men det är säkert ingen fara med den lilla.. Sålänge du inte blöder sa barnmorskan till mig.
Jag är alltså inte ensam om att vara orolig om symtomer osv... nästan så att man vill må dåligt för å va säker haha :D fast man ångrar sig när man mår dåligt ist att man ens tänkt så! Vad härligt. När gjorde du vul ? :)
Ni har rätt ni som påpekade barnmorskans uttryck om att allt är ok sålänge man inte blöder.. Kan vara nåt tokigt iaf eller så kan man blöda utan att något är tokigt alls..
Man ska försöka att inte oroa sig och bara vänta in dw olika besöken.. Tycker dock att det är svårt då jag analyserar varje smärta i magen..
Sant!
Jag har inget mer vul inbokat.. Gjorde 1 V6+1. Hoppas på ett till runt v12 :) Har du nåt inbokat?