• halfmoon

Hur mår ni vecka 6? Svullna?

Följer er lite här i tråden för många av er ligger rätt lika i tid med mig. Är i v. 7+2 idag och gjorde vul i 6+5 och fick se pytteplutten med hjärtslag. Har två missfall i bagaget och vi har gjort ivf. Hoppas plutten stannar denna gången. :) Har nästa ultraljud i vi 9+0.

Kvinna84a skrev 2016-06-18 09:00:28 följande:

Hur går det för er att ha sex såhär i den tidiga graviditeten?

För mig gör det lite ont till och från under tiden och sen efter värker det kraftigt! Någon som känner igen sig eller hört att det är normalt? :/

Så hade jag i en tidigare graviditet. Blev som kramper i livmodern efteråt. Ska visst vara normalt. Denna gången har vi inte sex alls för jag vågar inte, är skitskraj att det ska komma blod/bli missfall (fastän jag mycket väl vet att det ska vara ofarligt). Men det har satt sig i huvudet.
  • halfmoon
    Sagan12345 skrev 2016-06-18 10:44:09 följande:

Då går vi ganska hand i hand. 7+3 idag men tror mer 7+2. Gjorde vul 6+2 och nästa är 8+1. Har två MA i bagaget.

Vilka veckor fick du dina mf? Känner du dig lugn lr orolig?

Fick ett tidigt missfall I v 6 i februari och en ofostrig graviditet som "kom ut" i v 9 i september förra året. Hade sett på vul innan att hinnsäcken var tom då. Så såhär långt har vi aldrig kommit innan. Men läser ofta om folk som sett hjärtat slå och sen har det blivit missfall ändå. Är både lugn och orolig. Rätt okej mellan undersökningarna men när det närmar sig blir jag nojig. Likaså om symtomen försvinner eller så fort jag får ont i magen. :(

Hur känner du dig? Har du gjort tidiga vul vid dina MA?
  • halfmoon
    Sagan12345 skrev 2016-06-18 14:12:43 följande:

Japp, gjorde tidigt i första 7+0 och då slog hjärtat +men han såg en blödning, två dagar senare hade de dött, fick veta de i v11.

Andra gången gjorde jag vul 7+3 och då hade fostret dött 6+3.

Denna gång gjorde jag vul 6+2 och då såg dom ett levande foster. Nu väntar jag på vul 8+2 så nervös period nu.

Pendlar din symptom mycket?

Tycker min minskat och pendlar lite

Förstår att det är nervöst! Hoppas att det går bra! Tycker det är en pina att vänta! Vi har 12 dagar kvar till nästa koll.

Var ditt foster i "rätt" storlek vid vul:et I första MA:t?

Mina går upp och ner. Illamåendet verkar komma på max var tredje dag och sedan är det bara lite vagt däremellan. Ibland mår jag som vanligt. Känner mig rätt trött hela tiden dock. Brösten är fortfarande lite större men de ömmar inte alls mkt sedan en vecka tillbaka. Känner av lite molvärk nån gång varje dag men det är mer eller mindre. Har haft mkt mer känningar i magen denna graviditeten plus varit mkt tröttare så det hoppas jag är bra. I min ofostrig graviditet så spydde jag I början men sen försvann illamåendet tvärt och då anade jag oråd.
  • halfmoon
    Sagan12345 skrev 2016-06-18 17:38:50 följande:

Ne dom flyttade tillbaka mig då, tror ca 1 v vilket inte alls stämde om man tänkte när jag hade plusat. Så de fick mig också att ana att det inte stod rätt till, sen en blödning på de.. Hade jag haft mer kunskap hade jag gjort vul nån vecka senare men hade ingen koll då.

Samma här, mår sämre vissa dagar. Har dock inget direkt illamående. Bara lite obehag då och då.. Brösten är inte lika ömma men ömmar speciellt på kvällen..

För mig är största skillnaden från tidigare att jag har mer känningar i magen.. De gör inte ont eller värker mycket men det är ett obehag, molar av & till, spänner och sträcker fram & tillbaka och de känns verkligen som något växer så det är de som håller mitt hopp uppe..

Trött är jag också, helt hopplöst vissa dagar. Men trött har jag varit alla gånger så vet inte om jag är mer eller mindre nu.

Hoppas verkligen det går bra på torsdag för så långt har jag aldrig kommit..

Evighetsväntan men jag hoppas dina 12 dagar går fort

Tror också att känningarna i magen är bra. De stannade av tvärt vid min ofostriga graviditet också.

Inte långt kvar tills torsdag för dig, håller tummarna! Jag har mitt näst nästa torsdag. Egentligen är ju några dagar hit eller dit inte så viktiga i sammanhanget. Kommer inte kunna slappna av lite mer förrän efter v 12 ändå. Så efter kollen i v 9+0 blir det ändå tre nervösa veckor till om nu allt ser bra ut. Skulle verkligen kännas som att snubbla på målsnöret om nåt händer därefter.
Svar på tråden Hur mår ni vecka 6? Svullna?