Hur mår ni vecka 6? Svullna?
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Jag mår bra.
Vart trött, ömma bröst o lugn molande värk bara. Andra barnet.
Men magen super svullen. Har berättat på dagis o för nästan alla för ser tok preggo ut
Mina symptom har avtagit något de senaste dagarna men försöker att inte oroa mig. Ska på tidigt vul nu på torsdag och hoppas att allt ser bra ut då :) Glider in i vecka 7 imorn.
Själv föredrar jag nog UL ändå...slippa klä av sig, och killen är ju med oxå och då är inte VUL så himla skoj...hoppas de ser bra ändå!
Nej här gör de UL, alla privat som gör från 8+0 egentligen gör UL här. Men jag fick tid i 7+5 och de kommer göra UL.
Jag har med gjort ett större antal VUL och tycker inte det är obehagligt på nåt sätt, men när killen är med föredrar jag ändå UL. Vill ju även att han ska vara med när vi tittar ifall nåt skulle vara dåligt...
Fick se ett tickande hjärta idag.. 6+1v sa Gyn.. Jätte mini är den just nu men så glad :) Nästa ul blir väl om 6v ungefär :)
Gjorde VUL idag. Var tydligen inte riktigt så långt gången som vi trodde. 5+6v. Och ca 3.5 stort embryo. Galet att man kan se nåt alls som är så litet i i en kropp. Som väntat inga hjärtslag man kunde höra men ett flimmer som kommer bli hjärtat. Idag var det bara typ en liten åder :) Coolt ändå! Ville mest se att det fanns något där öht och få en vecka. Check och check!
Eller hur så galet smått, det växer ca 1 mm om dagen denna vecka.. Hur långt gången trodde du att du var? Måste ju vara väldigt svårt att mäta så smått :)
Såg lr hörde man flimmer? Hur såg de ut i så fall? Tänkte om det var någon rörelse där, helt otroligt hur de kan urskilja delar :)
Ska du göra något mer vul?
Man oroar sig och tänker antagligen för mkt. Jag gjorde vul förra veckan, tidigt 6+1 och då levde nåt där :) Jag har inte inskrivning före 11+nånting och då bestämmer vi om nästa ul. Får se om jag orkar vänta eller gör ett vul privat ;)
Förstår din oro men det är säkert ingen fara med den lilla.. Sålänge du inte blöder sa barnmorskan till mig.
Gjorde vul i söndags. Fick datering 5+6. Vi trodde det skulle vara mera, men blev tvärtom haha. Men allt såg ut som det skulle och det är ju huvudsaken. Såg ett flimmer som hon förklarade kommer bli hjärtslagen. Nu är det typ en blodåder.
Har haft magsmärtor liknande mens fast värre och oftare i typ 4-5v. Mitt enda symptom. Inget illamående. Inga känningar i brösten. Verkar inte ha massa hormoner som spelar mig spratt haha. Innan vul undrade jag om det ens var nåt där inne haha.
Har konstant spänd mage också.
Mest irriterande är att magontet kommer varje jäkla gånger jag reser mig från sittande eller liggande läge . Börjar bli ganska tröttsamt.
Ja alltså jag sa ju att jag ville göra ett vul elr nått men fick bara som svar att dom inte gör sånt så tidigt.. Bor i en liten stad så vet inte riktigt vars jag ska vända mig, måste nog fara till nån annan stad för att få privat.. För som sagt denna oro är så hemsk.. Just känslan att man inte känner sig gravid..
Aa fast var ju på vul igår å läkaren sa 5+5 , blev helt ställd å förvånad men jaa han sa de iaf, 4.1 mm stort och v 5+5 sa han å att de såg ut som de skulle. alla tabeller kabske inte ser fullt lika ut.. eller så ser väl läkarna lite olika på de där kanske! :)
Jag äter inte frukt och grönsaker, är livrädd för hur det påverkar liten där inne. Äter kosttillskott men det är ju just det - tillskott. Har dock läst om andra i samma situation som fått friska bebisar så det lugnade mig lite... fortfarande inte optimalt förstås...
Jag missförstod nog dig lite, jag trodde du menade att frukt och grönt skulle vara skadligt :) men du menade väl tvärt om, att de inte är bra att du inte äter frukt och grönt?!