Erat SF mått?
Hej! Av ren nyfikenhet så började jag fundera på det här med SF mått. Vad hade ni för SF mått runt vecka 38?
Hej! Av ren nyfikenhet så började jag fundera på det här med SF mått. Vad hade ni för SF mått runt vecka 38?
35 cm :)
36 cm i v37+4. Ligger strax över normalt men följer min egen kurva perfekt.
29, och idag har jag 29,5 fast jag är snart i vecka 41:) följer den undre kurvan
Jag har ett så-mått på 35, men är bara i v 36 Ligger över medel men följer min egen kurva fint
Senaste måttet vid 36+3 var 32.
Jag har legat på en konstant låg och ganska platt kurva. Vid 34+3 dippade jag under den undre kurvan på 29.
Därefter har jag träffat två nya barnmorskor (min bm är på semester) och det har visat att måtten är helt beroende på vem som mäter. Ex mätte den första för mig nya bm mig till 34 bara en vecka efter min vanliga bm mätt mig till 29. Jag är helt lvertygad om att jag inte växt 5 cm på en vecka (tidigare har jag växt knappt 2 cm på 3 veckor). En vecka senare mätte så nästa för mig nya bm mig till 32.
Kan tillägga att tillväxtultraljud som jag remitterades till efter att jag dippat under den undre kurvan visade en helt medelmåttig bebis, på -0.8%.
I vecka 38 hade jag 37 cm. På tisdag skall jag till bm igen, skall bli spännande att se hur jag ligger då. Förändras måttet när magen sjunker?
I vecka 38 hade jag 37 cm. På tisdag skall jag till bm igen, skall bli spännande att se hur jag ligger då. Förändras måttet när magen sjunker?
V. 36+4 35 :)
Åh såg ju att du undrade i runt v 38
35 cm i vecka 38. Sedan även 35 cm i vecka 40. Inget konstigt med detta eftersom magen sjunkit och bebis låg längre ner.