• Pajama

Orolig för min 5åring

Jag tänker också diagnos. Just att han har sönder sina saker, inte kan leka med en sak, utan går från det ena till det andra. Pratar från morgon till kväll och får ilskeutbrotten.
    Läs på om adhd. Om det är en diagnos, så finns det hjälp att få för honom! Då kan han inte hjälpa att han blir så arg eller att han inte kan göra färdigt saker.
    Bra att du redan har pratat med honom om varför han blir arg, även om han inte kan svara. Bra att du håller om honom.

Min pojk kommer troligen få diagnos adhd eller add. Han får inte ilskeutbrott, men har andra symtom. Läser jag om diagnoserna känner jag igen mycket!

• Pajama

Min pojk började slå sin lillasyster och hon lärde sig att slå tillbaka. Svårt att veta vem som börjat. Jag blev orolig att den minsta skulle börja slå andra på förskolan. Det hjälpte inte att prata med storebrodern, han "glömde" det hela tiden, sa han. Jag drog in spel tiden på paddan! Det hjälpte honom att komma ihåg, han slog bara till henne en gång den månaden och sen har det väl hänt 1-2 gånger till. Hon har slutat också, som jag anade att hon skulle.
    Du borde sätta en gräns för att han slår dig! det är inte ok!

Svar på tråden Orolig för min 5åring