• EmmaMag

Orolig för min 5åring

jag har inte varit inne på familjeliv sedan jag var gravid med mitt första barn, min 5-, snart 6-åring. Anledningen att jag loggade in nu var just att vi upplever just samma sak som du. Sista månaderna har ilskeutbrotten blivit värre och värre, just som du beskriver verkar han liksom inte kunna tänka klart när de kommer. Man ser hur han biter ihop käkarna och verkligen är frustrerad. Hur lugn man än är går det inte prata honom lugn. Vet inte om det har att göra med att ha en 2-åring till lillebror, eller att börja skolan, eller något helt annat. Lite svårt att sitta still på samlingar i förskolan/förskoleklassen, men jag tror det mer är omognad än diagnos...
    Får ditt barn dessa utbrott överallt? Jag upplever att det mest är hemma och med oss. Vi har satt gränser osv. är man själv iväg med pojken är han glad, duktig och lydig. Jag tror inte det handlar om någon diagnos... vet förstås inte hur det är med din pojk.. men koncentrera sig kan min son göra om han får en legobyggsats eller något annat han gillar. Kan din det? Eller byter han alltid aktivitet varje minut typ?
    Har din pojk börjat förskoleklass nu? En del pratar om att barnen kan uppleva lite kris i samband med det.... jag har hoppats på att det kan vara något sånt i vårt fall. Min pojk har också blivit supermammig sista tiden. Får typ panik o illskriker på min man om jag åker till jobbet innan han har vaknat. Nu var du kanske ensamstående..? Men överdriven klistrighet på dig kanske skulle märkas ändå..?

Svar på tråden Orolig för min 5åring