Inlägg från: Ego Lovers |Visa alla inlägg
  • Ego Lovers

Kan man räkna med att kunna bli gravid med en klockren menscykel?

Procentuell chans att bli gravid inom en menstruationscykel:
    20 år 34 procents chans
    25 år 24 procents chans
    30 år 17 procents chans
    35 år 12 procents chans
    40 år 6 prosents chans

Kvinnors mest fruktsam i -20-årsåldern
    Kvinnor är mest fruktsamma mellan 20 till 25 år. Efter 35-årsåldern är ungefär 10 procent infertila, efter 40-årsåldern 33 procent och efter 44-årsåldern är nära 90 procent infertila. Orsakerna är olika. Vanligast är problem med ägglossningen. När en kvinna når övergångsåldern har hon få eller inga foliklar som blir till ägg.

I tillägg till att kvinnans möjligheter till att bli gravid försämras med åren ökar också risken för missfall.

• Ego Lovers
    Pimpinellan skrev 2016-06-06 19:11:18 följande:

Nej,det kan man inte räkna med alls. Regelbunden mens är ingen garanti för barn. Hade jag, äl varje månad, fick aldrig genetiska barn.

Även om man har äl varje månad så är det procentuell aldrig högre än 50% varje månad och blir lägre för varje år som går
  • Ego Lovers
    Pimpinellan skrev 2016-06-07 12:30:49 följande:
    Har jag nånsin påstått nåt annat eller?! Jag vet mer än säkert 99% av alla om fertilitet/infertilitet efter de 10 år vi försökt. Jag sa  bara att man aldrig har nån garanti för att få barn vare sig med regelbunden mens eller äl. Läs inte annat än som står. Chansen är f.ö aldrig nånsin 50% oavsett ålder.
    Jo när du är 15-20 år
Svar på tråden Kan man räkna med att kunna bli gravid med en klockren menscykel?