Bim Juli 2016
Och nu kom min mens så hoppar in här. Cykeln är fortfarande lite lång och oberäknelig efter mitt p-pillerstopp men tror BIM blir typ 15/7. Känns som en evighet dit! Skönt ändå med sommar. Kanske det går lite snabbare =)
Och nu kom min mens så hoppar in här. Cykeln är fortfarande lite lång och oberäknelig efter mitt p-pillerstopp men tror BIM blir typ 15/7. Känns som en evighet dit! Skönt ändå med sommar. Kanske det går lite snabbare =)
Nu tog mensen slut. Dags att börja vänta på äl. Denna månad ska jag testa med stickor. Får tydliga fertila flytningar och sen superömma bröstvårtor när de fertila flytningarna tagit slut. Så jag har alltid gissat att äl kommer då. Ska bli spännande att se om det stämmer =)
Har haft paus här i två veckor nu i väntan på äl. Men idag äntligen kom mina äl-flytningar! Nu ska jag börja testa med äl-stickor för att se om min teori stämmer (brukar ha äl-flytningar 3-4 dagar och när de upphör får jag jätteont i bröstvårtorna och då har jag tänkt att jag haft äl)
Så här såg dagens test ut. Betyder väl att det är på g? Eller vad säger ni som har mer erfarenhet av äl-stickor?
Kul med lite plus i tråden! Håller tummarna att det blir fler!
Det här med äl-test var svårare än jag trodde. Men ser det inte ut som det jag tog nu på fm är positivt?
De är alltså tagna tisdag fm, onsdag fm, onsdag em och nu torsdag fm. Får väl vänta och se en nedgång antar jag...
Jag tror jag ger upp detta med äl-test. Tycker dom visar typ lika mycket hela tiden =p Man ser ju en viss stegring 1/7 på em och igår och möjligtvis idag (de tre nedersta) Men de är ju inte lika starka som kontroll-strecket?
Men jag har fortfarande fertila flytningar. Inte fått de ömma bröstvårtorna som brukar komma efter de fertila flytningarna. De borde dyka upp snart.. Men kanske helt enkelt inte haft äl ännu? Fortsätter testa ett par dagar till så får vi se.
Har iaf haft sex tis, torsdag och idag. Tyvärr fick vi inte till det fredag eller lördag. Men borde ju iaf finnas tillräckligt med spermier för att det ska finnas en chans att bli nåt =)
mixxi: Du har nog ÄL när som enligt testerna. Det jag tycker är bra med ÄLtester är att man ser när stegringen går neråt och då vet man att man har haft ÄL eller att det kommer typ senast dagen efter. Tycker eg att det är ganska oviktigt att veta exakt vilken dag ÄL sker och exakt vilken dag som ÄLtestet är helt positivt. Viktigaste är att men ser att det blir någon form av stegring och att det sen går tillbaka igen.
Har nu ikväll haft molvärk hela tiden, strålar ibland lite neråt eller vad man ska säga. Är på dag bim-5. Hoppas på att få mer symptom dom kommande dagarna! :D
Lindgrenmaria91: Oj tror du att du klarar va att hålla dig så länge som till 12e juli? Eller tänker du testa tidigare och sen berätta den 12e? Fast det måste ju vara ÄNNU svårare? =)
Lycka till iaf. Häftigt att plussa på ens födelsedag =D
Hur gör ni andra med test? Berättar ni för mannen att ni testar? Tittar ni på stickan tillsammans? Hittills har jag bara berättat att jag fått mens. Och inte de gånger jag testat neg innan. Han verkar inte riktigt lika engagerad som jag. Men han kanske bara spelar =p Jag vet att han skulle bli överlycklig om jag berättade att jag är gravid. Och det känns som att det skulle vara roligt att överraska honom utan att berättat innan att jag tänkte testa =)
Idag kom sänkningen på äl-stickan. Förstår jag det rätt då att jag antagligen haft äl mellan testet jag gjorde igår em och nu? Kanske kanske att sexet vi hade igår kan ge resultat då? Hade ju fortfarande fertila flytningar. Annars hade vi sex i torsdags, lite för långt ifrån (även om det också såklart kan gå)
Nu är det bara att hålla tummarna. Imorgon blir äl+1 bara för att ta i lite med dagarna. BIM blir senare än jag trott. Typ 18/7
Tack :) håller tummarna för dig också!
Tog ett imorse (äl+9), kanske kan ana något ultra svagt men troligtvis inget.. ska testa imorgon igen, kan omöjligt låta bli :P
Så spännande att följa alla här inne! =) Men hinner knappt med så mycket ni skriver =p Grattis till er som plussat. Förstår er som får svaga sträck. Även om alla här inne säger att det är positivt skulle jag nog inte våga hoppas ändå. Kan tänka mig att det är en overklig känsla...
Själv går jag ju bara i väntans tider nu. Äl+1. För tidigt för att kunna känna av symtom också så det är verkligen bara vääääänta som gäller =//
Nu när jag låg i soffan fick jag precis ONT vid vägen äggstock. Som hugg/stick. Kom 5-6 gånger med typ 20-30 sekunders mellanrum. Vad kan det ha varit? Inte kan det väl vara ägget som lossnade då jag hade jättelågt på äl-stickan igår och nyss när jag kollade äl-sticka var den i princip blank.
Men något annat kan det väl knappast ha varit? Bara inbillning kanske =p Eller tarmen eller nåt..Hehe..
Resultatet. Åh så skönt! Svart på vitt nu, jag ÄR gravid <3
Nu när jag låg i soffan fick jag precis ONT vid vägen äggstock. Som hugg/stick. Kom 5-6 gånger med typ 20-30 sekunders mellanrum. Vad kan det ha varit? Inte kan det väl vara ägget som lossnade då jag hade jättelågt på äl-stickan igår och nyss när jag testade äl-sticka var den i princip blank.
Men något annat med äggstocken kan det väl knappast ha varit? Bara inbillning kanske =p Eller tarmen eller nåt..Hehe..
Rosenblad: Har han så bra koll på när du har äl? Kan ni (han) inte bara skippa allt funderande en månad och se om det då även släpper för honom? Min sambo har också svårt att prestera men jag berättar inte alltid för honom när äl är utan försöker bara förföra honom lämpliga dagar =p Funkar hittills iaf. Men blir ju inte sex varje dag kring äl utan max varannan dag.
Jag är dock superförvirrad nu. Har haft riktigt tydliga fertila flytningar i över en vecka nu. Stegring på äl-test fre, lör och sön. Minskning igen på äl-test mån och nästan helt blankt test tis. Men trots detta fortsatta fertila flytningar?
Vad tror ni - kan man lita på äl-testen? Varför har jag isf fortsatta fertila flytningar? Kan man ha det???
Kan du beskriva flytningarna? Hur ser de ut just nu? ÄL brukar inte ske dagarna med det trådaktiga sekretet utan därefter. När de trådaktiga flytningarna är över och det blir riktigt vattninga flytningar plötsligt brukar det indikera på ägglossningsdag. Man är som mest fertil dagarna med det trådaktiga sekretet dock, så det är bäst att ha sex 1-2 dagar innan ägglossning (egentligen). Det man ska hålla koll på är att inte de trådaktiga sekretet kommer tillbaks igen (glasklart sekret som är otroligt utdragbart, många centimeter!), det betyder att ägglossningen ändå inte skett än. Varannan dag låter väl annars som en god plan, då spelar det ingen större roll när ägglossningen sker egentligen! I alla fall inte om ni börjar när mensen är avslutad till slutet mot cykeln.
Det låter ju utan tvekan som fertilt sekret. Det är ju genomskinligt också säger du. Prova att göra vattentestet och lägg sekretet i ett glas vatten, löser det upp sig är det inte fertilt sekret men behåller det sin form (blir klumpigt) så är det fertilt (som det också låter att vara). Har du nyligen haft sex? För det kan också se ut som fertilt sekret.
Det låter ju utan tvekan som fertilt sekret. Det är ju genomskinligt också säger du. Prova att göra vattentestet och lägg sekretet i ett glas vatten, löser det upp sig är det inte fertilt sekret men behåller det sin form (blir klumpigt) så är det fertilt (som det också låter att vara). Har du nyligen haft sex? För det kan också se ut som fertilt sekret.
Här är en till afrustrerad/förvirrad.
Har fortfarande fertila flytningar! Idag riktigt mycket också. Har alltså haft det i totalt 10 dagar nu. Brukar ha 4-5 dagar.
Äl-stickorna var starka fre, lör och sön (men aldrig riktigt helt positiva. Sen damp det ordentlig i måndags och i tisdags var den nästan blank. Testade igen igår och fortsatt nästan blank.
Varför har jag fortfarande fertila flytningar???! Blää så jobbigt. Ingen aning när BIM är nu ju...