• SamsonS

Bim Juli 2016

Efter ett uppehåll härifrån hoppar jag gärna på igen :)
    Detta blir försök nr 12 och detta blir andra omgången med apiforce. Håller alla tummar och tår för att det ska bli något denna gången. Har väldigt oregelbunden cykel men jag tror att jag har bim i början på Juli :)

• SamsonS

Det verkar som om jag aldrig får positivt på äl testerna. Har testat varje dag i lite mer än en vecka och i onsdags blev det en klar stegring men inte positivt. Testade därför två gånger både i torsdags och igår och det var fortfarande samma, varken starkare eller svagare och samma båda gångerna på dagen. Nu tog jag ett i morse igen och ska ta i eftermiddag, men det var helt blankt och inte den minsta tillstymmelse till stegring, svagare igen alltså. Har ju äl känningar, ömma bröstvårtor, öm i mage och rygg och har haft jättemycket äl flytningar. Kan man tänka att stegringen jag fick var att äl var på g ändå? :/ har haft såhär i flera månader nu, jag får en stegring men inte positivt sen blir det inte mer....

• SamsonS
    Monsan skrev 2016-07-02 11:37:07 följande:
    Har du testat clearblues test med dubbelindikator?

Dom är så himla bra på det sättet att du slipper kolla styrka på strecket och får tydligt resultat i form med en smiley gubbe.. funkar jättebra bra för mig..
    Nej jag har inte gjort det men får nog göra det för detta verkar ju inte funka :/
  • SamsonS
    Monsan skrev 2016-07-02 12:07:00 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera dom... Vi hade samma problem och när jag började med monitorn tog det sig direkt.. vilken dag är du på nu?
    Jag har lång och oregelbunden cykel, är på dag 23 idag. Är öm i magen och ryggen idag, men äl flytningarna är slut och brösten är mindre ömma idag än igår. Så jag borde ju ha haft äl nu om jag ska gå på symtom.
  • SamsonS

En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem.

Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

• SamsonS
    Mammaresan skrev 2016-07-07 22:21:22 följande:
    Ja, det kan mycket väl vara två ägglossningar som du misstänker men låter verkligen väldigt konstigt att du får ett positivt graviditetstest? Varför tror du på utomkveds? Utomkveds borde du inte kunna känna av om ägget fäste bara för några dagar sedan. Det brukar ta flera veckor efter ägget har fäst sig innan man får sådan smärtor och blödningar som beror på det. Men ja, det låter högst märkligt! Håll koll på graviditetstesterna och blir dem positiva och starkare så ring barnmorskan. Hoppas du får klarhet snart! Det måste vara jätte frustrerande med positiva gravtest på köpet!?
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 21:47:59 följande:Tack så mycket! Gick väldigt fort då jag fick tillbaka mensen efter pstav i april och vi började försöka i juni!! Första dottern tog 1 år

Så skönt att det inte tog lika lång tid för er den här gången! Solig

SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem. Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

Stor kram Sobika! Hjärta Vad jobbigt för er båda att folk tjatar om syskon... tror inte andra tänker på det alls utan försöker nog mest vara lustiga.. och väldigt nyfikna. Men det är såklart påfrestande att höra ändå. Vissa dagar ÄR skit! Ni är i alla fall 4 härliga dagar före mig i väntan! Flört När ska ni testa?

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
    Jag är ju världens testberoende :P men ska verkligen försöka att inte testa förrän i mitten på nästa vecka :)
  • SamsonS
    Lillesmultronet skrev 2016-07-09 09:42:29 följande:
    Åh så kul! Funderar mycket på hur (när det blir dax) hur jag ska överraska honom som mest med ett fint plus:)

Hade varit extra kul om det visade sig bli denna månaden för då blir de kring hans födelsedag nästa år då kan jag göra en tidig födelsedagspresent:D

Någon som har en kul idé annars på hur ni tänker berätta?
    Enda sen vi började försöka har jag funderat på den. Har en liten fundering på om man ska sätta in en ensam bulle i ugnen och bara sätta på lampan, säga åt mannen att han väl kan vara snäll och stänga av ugnen och ta ut det som är i :P
  • SamsonS

Äl+9 idag, har så sjukt ont i ländryggen och känner ett band av molvärk över magen. Känns ungefär som jag brukar känna vid äl, men äl testen är helt blanka. Någon runt samma dag i cykeln? Har ni några symtom?

Och grattis till er som plussat! :D vad har ni haft för symtom innan ni plussade?

• SamsonS

Börjar närma mig bim, hade tänkt testa imorgon, men mina tester har inte kommit än så får väl bli på onsdag. Bim onsdag eller torsdag.

Känner väl inga direkta symtom. För några dagar sen hade jag rejäl värk i ländryggen, det gick över och har inte känt så mycket mer sen dess. Så känner mig inte direkt förhoppningsfull och är ganska inställd P negativt test och mens i slutet på veckan. Har pratat med mannen och vi försöker i augusti också sen ringer vi gyn, då det isf blir 13 månader aktivt försöka de utan plus...

• SamsonS

Och nu känns det som att mensen ska komma vilken sekund som helst....

Bim imorgon, negativt test idag. Visserligen inte på morgonurin....men det känns ändå ganska hopplöst.

• SamsonS
    Anonym (L) skrev 2016-07-12 12:35:06 följande:
    Håller tummarna för dig. Har BIM i morgon eller på torsdag. Detta är vårt försök 11 (dock ett missfall under denna tid) så jag förstår frustrationen. Tar det sig inte nu så ska jag ringa gyn nästa vecka
    Tack detsamma! Det är så himla drygt. Dottern blev till utan att vi ens hann bestämma oss om vi skulle börja försöka eller inte, så nu känns det extremt deppigt att det aldrig händer något. Testade tidigare idag, dock inte morgonurin men det var så blankt det kunde bli. Och nu känns det spm att mensen är på ingång...här är gyn stängt tom v32 så har inte så mycket att välja på än att försätta kämpa en månad till.
  • SamsonS
    Anonym (L) skrev 2016-07-12 19:05:51 följande:
    Ja, det gör en ju inte glad precis. Har inte testat än. Ska testa på torsdag om jag inte får mens i morgon. Men har fått väldigt mild mensvärk samt lite brun flytning när jag försökte känna hur livmodertappen satt förut så jag tror det är kört. Ska du testa i morgon på morgonen?
    Ja jag tänkte det. Var helt stensäker på att mensen skulle börja dyka upp under dagen men det har den inte gjort. Har svaga ilningar i magen och värk i ryggen. Brukar inte känna av i ryggen innan mens, bara vid äl. Brukar inte ha några flytningar heller i någon dag innan men har ganska mycket just nu....sen mår jag lite illa, men det kan lika gärna bero på lite för mycket mat eftersom vi varit på grillkväll hos några vänner :P

Du känner inte av något annat än mensvärken? :) håller tummarna för oss!
  • SamsonS

Och där kom mensen på bim, så jag får väl hoppa över till augustitråden....

Svar på tråden Bim Juli 2016