Mammaresan skrev 2016-07-07 22:21:22 följande:
Ja, det kan mycket väl vara två ägglossningar som du misstänker men låter verkligen väldigt konstigt att du får ett positivt graviditetstest? Varför tror du på utomkveds? Utomkveds borde du inte kunna känna av om ägget fäste bara för några dagar sedan. Det brukar ta flera veckor efter ägget har fäst sig innan man får sådan smärtor och blödningar som beror på det. Men ja, det låter högst märkligt! Håll koll på graviditetstesterna och blir dem positiva och starkare så ring barnmorskan. Hoppas du får klarhet snart! Det måste vara jätte frustrerande med positiva gravtest på köpet!?
Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 21:47:59 följande:Tack så mycket! Gick väldigt fort då jag fick tillbaka mensen efter pstav i april och vi började försöka i juni!! Första dottern tog 1 år
Så skönt att det inte tog lika lång tid för er den här gången!
SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem. Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!
Stor kram Sobika! Vad jobbigt för er båda att folk tjatar om syskon... tror inte andra tänker på det alls utan försöker nog mest vara lustiga.. och väldigt nyfikna. Men det är såklart påfrestande att höra ändå. Vissa dagar ÄR skit! Ni är i alla fall 4 härliga dagar före mig i väntan! När ska ni testa?
Jag är ju världens testberoende :P men ska verkligen försöka att inte testa förrän i mitten på nästa vecka :)