• FlikkanM

Bim Juli 2016

Hoppat gärna med här då mensen kom med dunder och brak igår.

29 år, blir nu försök nr 3 (kanske lite ner ordentligt än innan) men barn nr 2. BIM 17/7.

Kan inte lägga till mig i listan, nån som kan?

• FlikkanM

Ni som fått ömma/onda bröst efter ÄL fram till BIM (som var utöver om ni får det ofta i samband med mens) när började det och resulterade det i gravid?

• FlikkanM

Stort jätte grattis till alla plus, så roligt att läsa!

Själv är jag på ÄL +2 el +4, molvärk har suttit i till och från ända sen min ev ÄL fyra dagar sen.

Men alltså har sån positiv känsla för denna månad :)

Vi har fått till det två dagar i rad , "vilat" en dag osv ända sen mensens slut och inte för att vi måste utan för att vi velat. Så känns inte som vi kan ha missat ÄL.

Och pratat en hel del om barn att det kan bli ett snart eller att det kan ta tid, hur det skulle vara om det inte funka osv.

Nu är det bara den långa väntan men är mitt uppe i semester, varit på en tripp och ska iväg nu igen i en vecka. Tror att en hel del av det positiva kommer från att vi behövt smyga, "myset har kännts förbjudet och spännande" när vi varit borta hos familj hahaha

Tänkte bara prata av mig lite :)

• FlikkanM

Snart dags för BIM (troligtvis söndag) är på ÄL +10. I fredags fick jag en liten rosa fläck efter jag och sambon mös och på söndagen (ÄL +7) kom det brun/röd flytning när jag torkade mig som nu har hållit i sig i 3 dagar men minskat i "mängd" (sista dagen fick man verkligen anstränga sig för att se det) men idag är det ingenting.

Förra månaden hade jag lika men då kom de bruna flytningarna på ÄL +10 och några dagar framåt och sen kom mensen med dunder och brak på BIM men kraftig mensvärk och mycket klumpar osv vilket jag gissar på var ett tidigt MF men inget jag vet säkert.

Men nu känns det rätt skönt att det bruna flytningar kom tidigare än sist och nu har jag ingen mensvärk, inga tecken till att mensen är på g och dessutom fått känsligare bröstvårtor.

Någon mer som haft bruna flytningar som passar in på "nid-tiden" och sen börjat få "symtom" några dagar senare?

• FlikkanM
    corran skrev 2016-07-13 08:51:23 följande:

Spännande :) hoppas på plus, ska du testa innan bim?

Först tänkte jag inte det men kanske har ändrat mig nu när flytningarna slutat haha

Nu när jag skulle skynda mig in på dotterns rum så drog det som bara den i magen, en känsla jag känner igen sen sist jag var gravid men det kan även bara varit en tillfällighet haha

Nu hittar man väl minsta lilla grej Som känns så kommer väl vara skengravid innan dagens slut haha
  • FlikkanM

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

• FlikkanM
    corran skrev 2016-07-13 12:01:33 följande:

Du är väldigt gravid :D grattis <3

Åh tack :) känns så jäkla häftigt och både jag å sambon går och små fnittrar emellanåt hahaha
  • FlikkanM
    Mammaresan skrev 2016-07-13 12:42:17 följande:

Håller tummarna att plusset blir starkare och att mensen håller sig borta nu!Åh så mysigt! Stort grattis! :D Vilken dag är/var BIM?

Hoppas jag med :) kollade på testet igen för en stund sen och det är ett starkt fint streck nu när det torkar :) fast man inte ska titta senare än tiden men hade ju redan fått strecket inom tidsperioden.

Antagligen BIM -4 idag. Tusen tack
  • FlikkanM
    Ullis02 skrev 2016-07-13 13:04:11 följande:

Ni som har plussat, hur många dagar över/under bim var ni när det hände?

Troligtvis BIM -4 :)
  • FlikkanM
    Lillesmultronet skrev 2016-07-13 14:29:01 följande:

Är också på bim-4, nu blir jag ännu mer sugen på att testa alltså!! Hade ju bestämt med mig själv att de va på söndag de skulle testas:)

Åh spännande, hur mår du då? Känner du nått?
  • FlikkanM
    finder skrev 2016-07-13 19:18:35 följande:

svindålig bild men eftermiddah äl +11

Bättre bild och morgon äl+12

syns dock tydligare i verkligheten

Jag ser nått svagt på nedersta bilden men håller med oftast ses strecken bättre i verkligheten :)
  • FlikkanM
    Lillesmultronet skrev 2016-07-13 16:27:41 följande:

Känner mig sååå gravid men vågar ändå inte lita på magkänslan. Illamående lite från o till sen "känns" de som att där är något ner till liksom som en liten molande klump! Och igår när jag skulle sova porlade det upp från magen utan att det blir ett rap eller liknande och så hade jag jättemycket med förra graviditeten dock inte förrens senare vad jag minns.. Kände inte nått innan + med mina två tidigare graviditeter (födda 08 & 11) LITE flytning också vilket jag inte haft de två andra cyklerna innan mens sen vi startade igång bebisbakandet:)

Intalar väl mig att kroppen ändå spelar mig ett spratt för att inte bli helt deprimerad när de visar negativt:/

Inte mkt karaktär kvar nu, kanske testar imorgon iaf;)

känns ändå som du är positiv till din magkänsla. Jag tyckte det var jätte svårt att försöka minnas hur det var sist när jag väntade dottern precis i början. Men å andra sidan var hon oplanerad p-piller bebis och denna gång är det planerat :)

Hojta när du testat om du har lust :)
  • FlikkanM
    HäxanSurtant skrev 2016-07-14 13:00:15 följande:

Grattis igen, jag plussade nyss och är då 4+1! Så vi vi kommer ha Bf nära varandra!

Grattis till pluset :)
  • FlikkanM
    Guffy78 skrev 2016-07-21 09:49:28 följande:

Tyvärr ökar det inte som den ska. Fortfarande på samma styrka i tester idag. Tempen dock än så länge uppe över 37 . Men nu har det gått 4 dagar sedan första svaga plus så borde få stark idag:( Inga större förhoppningar har jag.

Idag är det 8 dagar sen jag plussa svagt, testerna har ökat men långsamt. Idag fick jag ett riktigt bra starkt test och tog ett digitalt idag med som visade 2-3 v gravid bara för att få det svart på vitt.

Men testdagarna nr 2-6 så skiljde det sig knappt nått på testerna, kollade varje eller varannandag typ. Så det kommer nog :)
Svar på tråden Bim Juli 2016