Inlägg från: Tra3dockan |Visa alla inlägg
  • Tra3dockan

Bim Juli 2016

Tidigt missfall i torsdags så förhoppningsvis väntar äl  den 28/6 och BIM 12/7, om det kommer igång som det ska.  Nu vet jag i alla fall vilka symptom som kan visa sig. 

Min man frågar hur jag kunde veta att jag var gravid, visade honom testet och han frågar varför jag tror att jag fick mf. suck. Jag försöker så gott jag kan att förklara kroppen för honom :P

Jag känner mig ganska lugn inför att det blev ett mf, för nu vet jag att vi kan bli gravida och jag känner mig hoppfull inför nästa försök. 

• Tra3dockan

Hur lång tid efter MF tar det för ÄL att komma igång?

Jag fick ett tidigt MF förra cykeln, ungefär när jag skulle fått mens men plusset på stickan visade sig på morgonen  samma natt som blödningen och värken började. Blödde i 7 dagar jämfört med normala 3.

Enligt appen så bör äl vara på onsdag men kan tänka mig att det inte kommit igång som det ska.

Ska in på Kvinnokliniken idag och ta nya cellprover då jag tydligen fått lätta förändingar (vilket kan ha att göra med att jag började blöda när de togs) och tänkte höra med dom också och få kollat att allt är ok sen blödningen.

• Tra3dockan
    corran skrev 2016-06-27 10:54:11 följande:
    Det är väldogt olika men oftast så kommer äl igång ganska snabbt (som vanligt) när man får ett tidigt mf.

Kan ta löngre tid om man hunnit gå rtt tag in i gravidoteten och hormonerna är högre. Men när testen är neg så borde äl inte vara allt för lpngt borta.

Beklagar missfallet <3
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 10:59:54 följande:
    Beklagar missfallet! Det är nog lite olika, men efter tidigt missfall kan det gå fort. Jag fick ma i vecka 7, och fick ägglossning två veckor efter missfallsblödningen startat. Men efter mitt sena missfall så tog det nästan två månader innan jag fick ägglossning igen.

Tack för svaren :)

Jag vet i alla fall att vi kan bli gravida, bara att det ska bli rätt. 

Berätta för min svärmor igår och hon sa att hennes pappa tydligen hade slöa simmare, och pratade om att ivf kan vara ett alternativ sen om det inte går. 

Men jag tror nog vi ska lyckas på vanlig väg eftersom vi redan fått till det en gång, det ska bara fortsätta vara kvar i magen. Och vi är bara inne på tredje försöket.

• Tra3dockan

Glad gubbe med CB ÄLtest i tisdags och igår, idag en rund ring. Jag tog också ÄLtest från gravidkollen men den här månaden blev de aldrig superstarka och det kan ha att göra med att jag bara testade på morgonen, innan har jag testat lite senare på förmiddagen.

Vi fick till sex i lördags, i söndags och i tisdags så det borde räcka, det gjorde det förra månaden när det tidiga missfallet kom. Men kanske jag bör förföra min man ikväll också...

BIM runt 12/7, Spännande väntan :)

• Tra3dockan

Det blev inget sex igår, men förhoppningsvis så räckte det vi hade :)

Till en annan fundering. I morgon ska jag till en kompis och vi ska troligtvis ut på kvällen. Jag hade troligen ägglossning i tisdags eller onsdags. Tror ni det är ok att smutta på ett glas då?

Jag vet att det bästa är väl att avstå helt från alkohol men det är ju så tidigt och ägget har säkerligen inte ens fäst än. 

En annan fråga, om jag hade ägglossning i onsdags, blir det då äl+2 idag fredag?

• Tra3dockan

Usch.. blev lite orolig när jag läste inlägget om kemisk graviditet och att det kan bero på att något är fel i livmodern.
    Jag var för ett tag sedan in på kvinnokliniken för att göra om cellprov då det visat lätta förändringar när jag tog cellprov för 3 månader sedan. Och förra veckan fick jag ett brev hem på posten att förändringarna består, de har inte läkt ut och jag är kallad till en läkare 19 juli. Kanske är det därför jag fick missfall eller kemisk graviditet förra månaden? 
    Det är läskigt då min mormor dig när hon var 49 av cancer i livmodern och min moster valde att operera bort livmodern i 30 års åldern när hon fick förändringar, hon var klar med barnafödandet.

blääää..........

äl+7 bim-7 börjar få ömma bröst mot sidorna igen så det kanske tog sig den här gången också... frågan är om det får stanna.

• Tra3dockan

Ingen mens i sikte och ett svagt svagt positivt test med RFSU idag på bim+1

Vågar jag glädjas än? Jag är rädd att det ska bli samma som förra månaden så jag kommer nog inte berätta för min man förrän jag ser att strecken blir starkare och ingen mens har kommit. Kanske till helgen vågar jag tro på det.

• Tra3dockan
    corran skrev 2016-07-13 11:01:41 följande:

Grattis <3 ett svagt plus är ändå ett plus :) bild?

Det vill inte riktigt komma med på bild men jag ser det med blotta ögat. Eftersom det är så svagt så tänker jag avvakta någon dag innan jag tar ett nytt och ser. Kanske vågar mig på ett cb digital som ligger här hemma i morgon eller på fredag. Jag är lite feg att testa då jag fick plus förra månaden samtidigt som jag började blöda ut ett tidigt missfall .. vill spela gärna att det ska gå vägen den här gången
  • Tra3dockan

Spottings... precis som när min mens ska börja.. kommer jag att vakna inatt igen med grym värk från helvete och en massa blod och se hur det svaga plusset blev till ingenting den här månaden också?? Vad är det för fel på oss?

Jag skriver i morgon och berättar hur det gått men antar att det går skit den här månaden med..

• Tra3dockan

Bara tårar idag. Det blev samma sak som förra månaden. Det känns som att något är fel på mig när det först blir ett svagt plus och sen börjar jag blöda...

Jag tror det skulle kännas bättre om jag inte fick det där plusset först. Att få plus vid bim för att sen börja blöda och få så ont gör mig bara ledsen. Som tur är så ska jag till kvinnokliniken på tisdag då jag har haft cellförändringar som inte ger sig och kanske dom kan förklara det här för mig.

Vad är det för fel? Är det cellförändringarna, min övervikt, min mans spermier eller endometrios? Jag är 26 och borde kunna få barn.

Så jävla ledsen....

Svar på tråden Bim Juli 2016