Inlägg från: Anonym (marsbebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (marsbebis)

Bim Juli 2016

Ägglossning på gång. Posetivt ägglossningstest idag så nu blir det spännande. Hade sex i onsdags och igår, idag blir det nog svårt att få till det men jag hoppas på imorgon, då borde vi väl ha gjort så bra det går. Det är tredje försöket. 

• Anonym (marsbebis)

Jag hade ocksa en dip på temperaturen igår och idag mätte jag den högsta jag gjort sen jag började mäta. Ngn högre upp skrev om temperaturdipp när ägget fäster. Är det så? 
    Min ägglossning var fredag-lördag och det bekräftade även min gynekolog i m
    åndags (var på en rutinkontroll). Nu är det bara att vänta, bim är den 8 juli. Tänjte ta ett test på måndag. Magkänslan säger att det kan ha tagit sig den här månaden, jag hoppas det. Nästa månad blir det nog svårt att "få till det" för då är vi på tältsemester.

• Anonym (marsbebis)

Jag känner mig gravid, ömma bröst, det sticker vid livmodertappen och drar i magen. Antigen är jag gravid eller väldigt skengravid. 

Testade imorse, pa äg +8-9, det var väldigt negativt. Testar nog på onsdag igen. Bim är fredag eller lördag

• Anonym (marsbebis)

Oj vad ni skriver, jag hinner inte med alls. 
    Bim -3/4 idag och börjar bli nervös. Negativt test igår men har inte testat idag. 
    I flera dagar har jag känt mig gravid men nu känner jag inget alls längre s
    å magkänslan har ändrat sig från "jag är nog gravid" till "nej, det gick inte den här månaden heller". Men jag hade inga direkta symptom vid dom tidigare graviditerna heller men det är bara att vänta och se. 

Till er som plussat säger jag grattis och för er andra h
    åller jag tummarna. Vi verkar vara flera som har bim närmaste dagarna. 

• Anonym (marsbebis)

Bim -2, testade imorse och såg ett negativt test. Nyss fick jag för mig att kolla hur ett ägglossningstest och det blev nästan posetivt så tog ett till gravtest. I badrummet såg jag inget men när jag tog ut båda testen till köket för att slänga ser jag en svag skugga på båda (mkt bättre ljus i köket). För svag för att vara posetivt men hoppet som försvann på morgonen väcktes till liv igen. 
    Känner mig gravid s
    å tycker inte om ifall kroppen luras. 

Det som lutar 
    åt att mensen är på väg är lite svagt bruna flytningar, det brukar jag få straxt innan mensen men är mkt mindre nu än annars (da brukar det vara blodstimmor i ocksa). Bara att vänta, tar ett nytt test imorgon (bim är pa fredag eller lördag). 

• Anonym (marsbebis)
    copycat skrev 2016-07-06 11:42:53 följande:
    Hoppas verkligen du har rätt! Vi vill sååå gärna! Vi har också alltid sagt att det vore roligt med ett syskon innan dottern är tre år. Om jag är gravid nu är det BF i mars och dottern blir tre i april, hehe, snacka om att vi isåfall kom i mål i sista sekund!:P annars är det såklart bara att fortsätta försöka. Men svaga positiva resultat tre dagar i rad gjorde att jag verklige hoppades och nu är jag bara SÅ förvirrad.

Hoppas du får glada besked imorgon då, håller tummarna:)
    Jag har också ett barn fött i april 2014, och har sagt att jag vill ha max 3år till nästa. 

• Anonym (marsbebis)
    DevilsDaughter- Stort grattis, då blir godsakerna för att fira ist för att trösta :)
    Mitt test var också helnegativt imorse men ngr timmar senare på ett nytt test ser jag en skugga i starkt ljus (men bara på det, inte på det från morgonen). Det är för svagt för att jag ska ta det som ett posetivt men vi får se vad som händer. 

• Anonym (marsbebis)

Test igen idag. Skuggan är nog lite starkare idag, kunde se den utan glasögon :). Vore det inte för att mensen verkar vara på gång (lätt brun-röda flytningar) så skulle hoppet finnas. Min teori är att ägget kanske blev befruktat men inte fäste, hormonerna har ökat lite men inte så mkt för att bli en graviditet. 
    Räknar med att mensen kommer ig
    ång under dagen eller imorgon. 
    Jag slipper iallafall vara nygravid med allt det innebär med oro och ev illam
    ånde på tältsemestern. Jag hoppas vi kan få till det ngn gång nära ägglossningen som kommer vara under semestern. 

Jag håller tummarna för er som väntar, hoppas vi slipper ses i augustitråden :) Jag ni som är gravida, lycka till 

• Anonym (marsbebis)

Bim idag och ingen mens i sikte, dom brun-röda flytningarna är ocksa nästan borta. Lite kaotisk morgon gjorde att jag glömde testa i morgonkisset men en timme senare var jag kissnödig igen sa jag chansade. Tidigare tester har ju visat ett svagt svagt streck som jag bara kunnat se i motljus. Idag fick jag forfarande väldigt svagt streck men jag kunde se det i det kanske daliga ljuset i badrummet. Vagar jag hoppas? Nu kämpar jag med att halla mig fran att ga pa toaletten igen, kissade senast vid 8.30 och vill försöka klara till 12. Jag är nervös sa blir ju inte mindre kissnödig för det. 

Brösten ömmar men annars känner jag inget.

• Anonym (marsbebis)

Dag 30 i cykeln och mensen brukar komma pa dag 28 eller 29. Det blir bara mer och mer spännande. Har inte testat idag men för nog det imorgon. Kanske hade skuggstrecken fran tidigare i veckan rätt men jag vagar inte hoppas. Brösten är ömma men annars känner jag inget alls. Inga tecken pa att mensen skulle vara pa gang heller. 

• Anonym (marsbebis)

Test idag fortarande bara en svag skugga. Vat inte vad jag sak tro, det är för svagt för att jag ska tro pa det. Angrar att jag inte köpte det där andra testet som jag höll i i affären.

Imorgon aker vi bort ngr dagar sa da later jag bli tester och har inte mensen kommit när vi är hemma igen köper jag ett annat test. 

Känns jobbigt att inte veta säkert, skulle vilja ha ett tydligt posetivt test eller mens sa vi kan fokusera pa nästa försök. 

Känns ocksa lite oroligt att ha sa svagt om jag nu är gravid, hormonerna borde väl vara högre nu. 

• Anonym (marsbebis)

Jag är pa cd 31, mensen brukar komma pa dag 28 eller 29 sa jag är över bim. 
    Jag ökade upp min sköldkörtelmedicin för ngr veckor sen sa jag är rädd för att den höjningen kan ställa till det. 

Ägglossningen var runt 24-25 juni (för 2 veckor sen alltsa), bekräftades av gynekolog pa mandagen (rutinundersökning).

Svar på tråden Bim Juli 2016