Bim Juli 2016
Då hoppar jag in i denna tråden istället, mensen dök upp idag ny bim är 18/7. Blir tredje äl vi försöker på...
Då hoppar jag in i denna tråden istället, mensen dök upp idag ny bim är 18/7. Blir tredje äl vi försöker på...
Har också funderat på de här med hur ofta, vi har kört på varje dag de fertila dagarna. Står inte så mycket om de på nätet men läste någonstans att så länge inte mannen har nedsatt spermiekvalitet så va de bara att köra på;)
Dag 10 idag på tredje cyklen och nu ikväll har jag börjat känna lite värk i äggstockarna.. De senaste två cyklerna jag haft har varat 26 dagar och sedan 27 dagar. Tog ett äl test som visade ett svagt streck så den är definitivt på gång! Självklart blev de lite älgskog hahaha
Hoppas de tar sig denna gången:)
Fantastiskt att man kan ladda om inför varje ägglossning efter den nedrans mensen.
Så nyttigt att läsa era diskussioner om ÄL! Inser att vi kanske "la av" med sex någon dag för tidigt förra månaden.
Några tips för att orka ha sex så ofta kring de där dagarna runt ÄL? Normalt har vi sex ca en gång i veckan och nästan aldrig två dagar i rad... det räcker för oss så vi får liksom göra en ansträngning nu. Hur gör ni?
Äntligen börjar det bli ordning på torpet här! Guuuud LYCKA!
Åh tack! Känns helt fantastiskt. Idag var jag HELT säker på att det skulle stå "inte gravid" igen, trots att jag precis innan plussat med Apotekets egna test (ville försäkra mig om att det inte var fel på stickorna). Går inte kite förbannad på toa för att jag vet att det är negativt och så BAMM, rakt i nyllet på mig. Haha, de där bokstäverna betyder så mycket för mig:) är uppe med dottern, sambon har sovmorgon, har smygit in och lagt det på hans nattduksbord. Sitter spänd och väntar på ett glädjetjut där inifrån:D
Jag har tryckt upp en body som sonen ska få ha på sig. Beställde en lite större så han kan ha den även om det dröjer tills jag blir gravid. Vill kunna berätta på en gång sen och inte vänta på att den ska tryckas och skickas :)
Är det någon som funderat på att starta en Facebookgrupp.. är så mkt lättare att följas där.. Nu har inte jag plussat än, men jag hoppas på att mensen håller sig borta 22 juli så att man isf kan joina..
Bim-6 idag och känner mig annorlunda. Illamående igår sen idag kändes det som vanligt igen men så kom det ett par timmar senare. Ömma bröst o lite molande ner till i magen!! Och sen har jag kännt mig lugn liksom, jättesvårt att förklara...
Hoppas hoppas det tog sig denna gången, tredje gången gillt:)
Asså detta eviga väntande... Först väntar en på att mensen ska ta slut, sen väntar en på att det ska bli "rätt" dag att börja testa äl stickor, sen väntar en på ett posetivt äl test och analyserar varenda grej kroppen gör, när det starka sträcket ääääntlugen dyker upp ja då var det dax att vänta på att det ska sluta vara posetivt och ägget släpper, och under tiden försöker en få till det i sängkammaren så många gånger det bara går, sen ser en äntligen att testet är neg igen och vi tar ett par extra dagar med mys bara flr att va safe..... Sen väntar vi ihjäl oss på att bim ska komma..och över analyserar allt kroppen gör känner efter i varje mm av magen och den nedre regionen.. Vänta vänta vänta vänta.....hahaha å jag som är så dålig på å vänta ;) nån mer?? ;)
Troligtvis BIM -4 :)
Troligtvis BIM -4 :)
Åh spännande, hur mår du då? Känner du nått?
Bara tårar idag. Det blev samma sak som förra månaden. Det känns som att något är fel på mig när det först blir ett svagt plus och sen börjar jag blöda...
Jag tror det skulle kännas bättre om jag inte fick det där plusset först. Att få plus vid bim för att sen börja blöda och få så ont gör mig bara ledsen. Som tur är så ska jag till kvinnokliniken på tisdag då jag har haft cellförändringar som inte ger sig och kanske dom kan förklara det här för mig.
Vad är det för fel? Är det cellförändringarna, min övervikt, min mans spermier eller endometrios? Jag är 26 och borde kunna få barn.
Så jävla ledsen....
Gjorde ett test imorse bim-1, så blankt det bara kunde blir! Jäkla kropp att spela en ett spratt alltså:/
Bara att invänta mensen...
Bättre lycka nästa gång:)