• vronca

Bim Juli 2016

Hejsan, hoppar in här om det är okej! Vi vill få syskon till våran ettåring här hemma, och har nu tagit ut min kopparspiral. Med våran son gick det på första försöket och hoppas vi har lika tur denna gången, bim är 25 juli:) räknar med att äl är runt nästa helg!

• vronca

Stort grattis till er som plussat! <3 min sambo tjatar på mig att jag ska ta ut spiralen så vi kan försöka med en bebis så det kommer vara extra roligt när och om jag kan överraska honom istället! Är det någon annan som måste vänta en månad till bim? Runt den 25? Så tråkigt att vänta!! Sist plussade jag bim-7 pga jättesvullna bröstet så kommer nog testa rätt tidigt igen för jag är otålig. Vi har sex varje dag nästan så vi missar nog inte äl som är runt den 11 typ. Vilken ålder är ni i och försök? Jag är 25 och blir första försöket:)

• vronca
    Fkvi skrev 2016-07-02 15:34:10 följande:

Hur tidigt är det möjligt att få symptom? Är på ÄL+2 eller +3 idag (oklart) :)

Jag plussade på äl+7 sist , då hade jag fått onda svullna bröst dagen innan:) väldigt svagt dock, var nog inget ordentligt plus förän närmare bim:)
  • vronca
    Deni81 skrev 2016-07-02 19:40:15 följande:

Hittade det här:

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

Angående alkohol innan man fått konstaterat en graviditet. Usch, fick ångest på en gång. Vet att bm sa att man ska helst inte dricka från cykeldag 14 och fram till BIM. Det kanske ligger något i det. Säger jag som på cykeldag 17 drack två glas vin :-/ Enligt den här artikeln ska man inte alls dricka när man planerar en graviditet. Jag har haft en svag känsla av att det kanske det är därför det inte tar sig för mig, för att jag snusar på heltid och tar mig några glas vin i veckan. Kanske 2-5 stycken på en vecka beroende på vad jag gör på helgerna. Vad har ni för tankar/erfarenheter kring detta?

Jag drack några dagar efter äl, samt röka och snusa innan mitt plus och när jag frågade bm om det sa hon att det inte var någon fara, däremot runt vecka 8 när fostrets hjärta börjar slå och livnär sig från mamman. Innan får det väl mest näring av spermie och ägget antar jag. Denna gången kommer jag inte dricka efter äl samt att jag inte röker längre. Snusar gör jag men självklart slutar jag sekunden jag börjar ana graviditet. Äl är nästa helg för mig, herregud vad sakta tiden går. Lyckades pricka in att ta ut spiralen två dagar efter förra äl så missade den månaden..

när testar ni er tidigast? Jag kör nog bim-7 alltså 18 juli även om det kanske är bättre att vänta några dagar till:)
  • vronca

Grattis till plussen, vad roligt! Själv har man inte ens haft äl, blir om 5 dagar drygt. Usch denna väntan...

• vronca

Ser att många får svaga streck, tänkte lugna er att det finns en chans ändå:) såhär plussade jag med våran son som nu är ett, detta togs bim-7:)

Svar på tråden Bim Juli 2016