Inlägg från: lindgrenmaria91 |Visa alla inlägg
  • lindgrenmaria91

Bim Juli 2016

Hej!

Fick missfall för 2 veckor sen, kände av mig ägglossning i veckan och vi har haft sex regelbundet så får se hur juli blir. Vet inte riktigt när BIM blir men runt 8-11 juli kan jag tänka mig :)

• lindgrenmaria91

Trodde jag hade ägglossning förra tisdagen, men börjar nog tro att den var tor-lör någon gång istället. Vi låg rätt mycket, så nu är det bara denna eviga väntan på om det tagit sig eller inte. Man vågar ju inte hoppas på för mycket :)

• lindgrenmaria91
    Mammaresan skrev 2016-06-27 23:46:35 följande:

När har du BIM?

6-8 juli, men eftersom min senaste "mens" var ett missfall så vet jag inte helt hundra. Men det är i alla fall dag 30-32 i cykeln, brukar ha runt 30 dagar i vanliga fall.

När har du?
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-01 21:09:07 följande:

Någon som har BIM den 8? Om en vecka alltså :)

Jag, eller jag har 6-8 juli, mer troligen 8 juli :D min födelsedag dessutom ?
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-01 21:36:34 följande:

Grattis i förskott! Hoppas du får en bra födelsedagspresent ???? har du några symptom?

Tack :D njae, trött men har ju 2 barn som kör slut på en ;) sen lite ont i brösten, men vet inte om jag känner efter för mycket!

Själv då? :D
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-02 11:38:45 följande:

Haha ja känner igen de :)

Haft molvärk fram tills igår typ, (förlåt för info men tjocka vita flytningar som jag hade med första barnet haha) illamående och ont i tuttarna. Så hoppas

Åhh, samma med flytningar här med!!! Men vågar inte hoppas på för mycket, vill att dagarna ska gå fort nu!

Ska du testa tidigare än BIM? :)
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-02 19:15:14 följande:

Tror jag ska testa den 6 haha , dudå?:)

Har inte bestämt än, har test hemma men vill försöka testa så sent som möjligt. Med mina två tidigare barn plussa jag sent, runt bim 3 eller 5. Kanske är låghormonare?
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-02 21:44:51 följande:

Samma här. Har ett barn sen innan som blev till på P-medel när jag var 15 år och inte i så bra skick just då, så att mensen ens var sen var inget jag reflekterade över. Testade svagt i vecka 6 va de kunde anta på VUL, så jag har inga förväntningar att de ens kommer synas den sjätte om där nu är något. Vilket jag hoppas, slutade med pillerna i mars och inte hänt något sen dess trots att vi prickat knöl med ÄL-stickor..:( hoppas de är vår tur nu..

Ja okej :) får hoppas att det syns lite i alla fall :D igår mådde jag lite illa vid ett tillfälle men inget mer efter det. Känns som om jag går och känner efter hela tiden efter symptom haha
  • lindgrenmaria91

Har nu ikväll haft molvärk hela tiden, strålar ibland lite neråt eller vad man ska säga. Är på dag bim-5. Hoppas på att få mer symptom dom kommande dagarna! :D

• lindgrenmaria91
    mixXi skrev 2016-07-03 21:26:03 följande:

Spännande!! Bara att hålla tummarna. När tänkte du testa?

Vet inte, har 2 test hemma men har plussat sent vid mina två tidigare graviditeter. Har bim på min födelsedag, så vore kul att testa då och förhoppningsvis få en härlig present :D men sambon fyller 12 juli, så kan ju bli en bra present till hand med!
  • lindgrenmaria91
    mixXi skrev 2016-07-03 21:47:22 följande:

Lindgrenmaria91: Oj tror du att du klarar va att hålla dig så länge som till 12e juli? Eller tänker du testa tidigare och sen berätta den 12e? Fast det måste ju vara ÄNNU svårare? =)

Lycka till iaf. Häftigt att plussa på ens födelsedag =D

Hur gör ni andra med test? Berättar ni för mannen att ni testar? Tittar ni på stickan tillsammans? Hittills har jag bara berättat att jag fått mens. Och inte de gånger jag testat neg innan. Han verkar inte riktigt lika engagerad som jag. Men han kanske bara spelar =p Jag vet att han skulle bli överlycklig om jag berättade att jag är gravid. Och det känns som att det skulle vara roligt att överraska honom utan att berättat innan att jag tänkte testa =)

Haha får se om jag lyckas hålla mig, men tror inte jag lyckas hålla mig till 12 juli i alla fall. Men kanske 8-9? Och då fixa ordning något fint, i "värsta" fall får han en förtidig present :)

Vi hade ju ett missfall innan denna gång, så vi vet ju inte ens när äl var osv så denna gång är han inte lika "med" om när mensen ska komma osv. Men oftast säger han innan jag testar att jag är gravid för att han märker det på mig :D haha
  • lindgrenmaria91

Mycket mera molvärk idag, känner mig liksom öm på hela utsidan. Men inget mera, mår bra i övrigt. Är på bim -4 , börjar bli riktigt sugen på att testa :D men ska försöka hålla mig några dagar till, hur det nu ska gå haha

• lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-05 06:47:59 följande:

Jag är graviiiid!! Plussade på BIM -3! Var helt neg på BIM -4 :D

Grattis :D jag har inte vågat testa ännu haha
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-05 07:45:38 följande:

Tack alla!

Haha gör det!:D då lär vi ha samma BF ju?

Imorgon eller på torsdag kanske haha :D ja, beroende på om vi hade äl samtidigt också ;) vore kul!
  • lindgrenmaria91

Dag 30 snart över här, ingen mens. Molvärk till och från, ömma bröst stundtals och lite lätt illamående. Vill helst hålla mig tills på fredag med att testa, så bara morgondagen att ta sig igenom. Och dessutom hoppas på att mensen inte dyker upp.

Svar på tråden Bim Juli 2016