• milja87

Bim Juli 2016

Idag är jag på äl+13 och bim är om 3 dagar enligt min p-dator.

Känner inte av några speciella symptom annat än svagt molande i svanken. Andra månader har jag haft alla sorters skengraviditets symptom..

Insåg också idag att min temp dippade på äl+8, från 36,73 dagen före till 36,19. På äl+9 var den på 36,82. Kanske detta indikerar att ett ägg har fäst? Har ni var med om det?

Jag gjorde ett grav test för en halvtimme sen som visade neg, det var ej morgonurin så jag sa till mig själv redan innan att det blir inget tillförlitligt svar. Hopplös man är!

• milja87
    Mammaresan skrev 2016-07-04 12:17:27 följande:

Spännande! Håller tummarna att det kanske är något den här gången! Tycker det låter lovande med dippandet men är ingen expert på tempkoll. Det är svårt att låta bli att testa, vad har du för test, hur känsliga är de?

Tack! Ja, som jag hoppas på ett plus i dagarna! Har aldrig varit gravid så jag vet ju inte hur det känns.

Jag hade ett RFSU testa tidigt test. Har två vanliga och tre digitala (med veckoindikator) från CB i skåpet. Frestande att testa imorgon tidigt men jag tror jag håller mig till onsdag..då är jag på äl+15
  • milja87

Nu är jag på äl+14, bim-2

Känner mig febrig och jätte deppig idag. Har inte lust att göra nånting..... Min temp sjönk kraftigt på äl+8 och jag läste mig till på amerikanska forum att det är ett tidigt tecken på att ägget fäster ! Enligt en artikel är det bara 10 % av de som får en sån dip som inte är gravida.

MEN, jag flög till USA senare på dagen när jag fick en sån dipp så nu inbillar jag mig att det hänger ihop med det eller nått..?

Är det fler här som har upplevt en tempdipp runt de dagarna när ägget normalt fäster?

Detta var bara vårt tredje försök så jag försöker ställa in mig på att det blir ett fjärde försök också. Då har jag åtminstone semester..

Svar på tråden Bim Juli 2016