Inlägg från: Rödflamma |Visa alla inlägg
  • Rödflamma

Bim Juli 2016

Hej.

Har följt er en liten stund och tänkte att jag skulle ansluta mig. Har BIM den 9/7 med andra försöket på ett fjärde barn. Mina tre sen tidigare blev alla till på första eller andra försöket och en fjärde graviditet tog sig också direkt i höstas. Det blev ett mf i v 12 som jag visserligen kände på mig var på väg, men det var en annorlunda upplevelse när tidigare graviditeter alla gått så smidigt. 

I och med det och att jag nu är över 35 är jag mer orolig och otålig, har vi väntat för länge med att försöka på en fyra? Man blir lite bortskämd och nonchalant när det gått så lätt förut..

Hursomhelst, förra försöket hade jag en del känningar och sen kom mensen plötsligt 5 dagar för tidigt, vilket jag såklart analyserat en del. Men cykeln som följde, denna alltså, har annars varit likadan som alltid, testar med CB digital ägglossningstest och den kom som en klocka. Just nu känner jag igen lite molvärk och faktiskt sen igår en lätt ömhet i brösten, men alltså vad man går och känner efter hela tiden... otålig var ordet Flört

• Rödflamma
    ungmamma16 skrev 2016-07-05 06:47:59 följande:

Jag är graviiiid!! Plussade på BIM -3! Var helt neg på BIM -4 :D

Grattis Glad känner du nåt?
  • Rödflamma
    Anonym (marsbebis) skrev 2016-07-05 12:02:03 följande:

Oj vad ni skriver, jag hinner inte med alls. 
    Bim -3/4 idag och börjar bli nervös. Negativt test igår men har inte testat idag. 
    I flera dagar har jag känt mig gravid men nu känner jag inget alls längre så magkänslan har ändrat sig från "jag är nog gravid" till "nej, det gick inte den här månaden heller". Men jag hade inga direkta symptom vid dom tidigare graviditerna heller men det är bara att vänta och se. 

Till er som plussat säger jag grattis och för er andra håller jag tummarna. Vi verkar vara flera som har bim närmaste dagarna. 

Så där känner jag också men lite från dag till dag. Ena dagen helt säker och nästa, eller senare samma dag, fullt inställd på att få mens till helgen. Testade i måndags ÄL+9 som var blankt, tänkte kanske testa imorgon igen. Bim-3 då.
  • Rödflamma
    Lägtarså skrev 2016-07-04 17:02:20 följande:

Hej.

Är på bim -5 och hoppas verkligen på ett +.

Mår Jätte illa och har halsbränna och ont i brösten.

Är det någon mer som har bim till helgen utav er? :)

Jag har bim på lördag, väntar och väntar..
  • Rödflamma
    Lägtarså skrev 2016-07-05 12:58:42 följande:
    Ja jag har med bim på lördag :)

Men dessa dagarna går ju så segt. Men jag går på och jobba inatt så då jobbar jag 10 timmar på natten och åker hem och sover hela dagen fram tills på söndag :) men kommer ju säkerligen gå och tänka på de hela nätterna ändå :) håller tummarna för oss båda :D
    Känns som att tiden går lite fortare när man kan sova bort dagarna men kanske ändå mycket tid för tankar på natten?
    Sista veckan innan semestern för mig, det går ändå lite fortare när man jobbar men nog längtar jag efter ledighet. Vid tidigare graviditeter har jag mått otroligt illa fram till v 12 (och kanske lite mer också) så det vore lite skönt att göra bort det under semestern när man ändå är ledig. 

Håller tummarna för oss!  
  • Rödflamma

Bim -4 och har börjat känna av mensvärk, brukar ha det dagen innan blödningen börjar men inte flera dagar i förväg. Påminner om förra månaden när jag hade molvärk till och från efter äl och trodde det hade tagit sig men så kom mensen 5 dagar tidigare. Är det så igen..?

Värken kommer och går idag och igår, ena stunden ingenting alls, för att sen bli som jag tänker molvärk är till att till slut bli som riktig mensvärk och så plötsligt försvinna igen. Någon som känner igen?

• Rödflamma
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 15:10:18 följande:

Rödflamma: jag har också så!

Brukar du ha så innan mens också eller är det annorlunda nu? Det fortsätter komma och gå ännu nu under kvällen.. och så tror jag att brösten ömmar ännu lite mer, men det kan vara ren inbillning också förstås. 
  • Rödflamma
    corran skrev 2016-07-05 19:02:49 följande:
    Resultatet. Åh så skönt! Svart på vitt nu, jag ÄR gravid <3
    Grattis! En efterlängtad display
  • Rödflamma
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 21:25:59 följande:

Rödflamma: Ibland kan jag ha lite lätt molvärk flera dagar innan BIM, men väldigt diffus. Igår hade jag hela dagen mycket kännbar, kändes som att livmodern jobbade på ordentligt, sen på kvällen hade jag en ömmande värk i livmodern. Idag har det lugnat ner sig..

Vi hoppas att det betyder att det händer grejer där! Svårt att sålla bara när man inte annars är så hemskt uppmärksam på hur det känns innan mens, men så här pass starkt som det varit ibland under dagen brukar betyda att det börjar under samma dag.
  • Rödflamma

Ni hinner verkligen skriva mycket, verkar vara full aktivitet så här i början av månaden, midsommareffekten kanske

Grattis till er som plussat! 

Fortsätter att känna av och till, ena stunden stensäker på att det måste vara nåt och nästa inte alls. Känner mig nervös för att testa igen.. men har planerat att göra det imorgon och sen på fredag. Hur ska man kunna sova nu då? Obestämd

• Rödflamma

Väldigt negativt imorse, bim-3... *suck* 

Kommer inte riktigt ihåg när jag plussat vid tidigare graviditeter, har som sagt haft ganska enkelt tidigare. Vad har ni för erfarenheter av att plussa sent efter flera negativa test?

• Rödflamma
    Loppalisa skrev 2016-07-06 07:23:35 följande:
    Guffy78 skrev 2016-07-05 18:06:18 följande:
    Vågar säga grattis. Detta definitivt är inte spök utan riktig plus.
    Ni hade rätt! :D 

Tog ett digitalt i morse som är positivt. Kan inte riktigt förstå det än.

Grattis till alla andra som plussat hittills och jag håller tummarna för alla er andra som väntar! 

Grattis! Och tack för tummarna.
  • Rödflamma
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 12:15:35 följande:

Nu ska ni få höra om min galna morgon...

Sa ju igår att jag INTE skulle testa idag. Men så läste jag och mannen igår att om man inte har någon ägglossning (vilket vi misstänkte att jag inte hade haft eftersom jag har haft NOLL flytningar hela månaden) så kan det bli så att mensen kommer något senare än vanligt. Då tänkte ju jag att om jag inte får mens imorgon (idag) så kommer jag ju tro att jag är gravid så därför är det bäst att testa ändå så  jag har svart på vitt liksom. Så jag testade imorse och det var ju såklart blankt negativt och jag har stirrat på testet i princip resten av dan men det är och förblir negativt.. Tänkte över testandet imorse.. Kände att jag har blivit knäpp av testandet, verkligen alltså! Och jag har lovat mig själv dyrt och heligt att nästa månad ska det inte bli såhär! Nästa månad ska jag vänta till BIM och då ta ETT test och thats it.
    Får bekänna testberoendet för mannen så får han ha koll på mig. Men det är först nästa månad det, ja denna månad (idag, alldeles nyss) stack jag iväg till apoteket igen och köpte TVÅ!! Testa tidiga test av olika märken, jag kände mig såååå DUM! Jag visste ju att jag skulle få sitta där sen och va ledsen över testen och alla pengar jag lagt på dem i onödan.. Så jag köpte en cheesecake och marabouchoklad också att trösta mig med efter testningen. 
    Bestämde mig för att testa, inte kolla på testet förens efter 3 minuter gått och efter 10 minuter kasta testet och inte kolla på det mer. Jag gjorde detta, och när jag efter 3 minuter tittar på testet så är det två mycket tydliga streck där!! Kunde fan inte tro det! Slet upp det andra paketet också och det blev också positivt efter några minuter. Tog en sån sticka som jag testade med imorse (allt i samma urin), och den blev extremt svagt positiv, nästan så man inte ser det, men jag ser det, det finns där. HUR kunde det bli ultranegativt imorse? Jag hade ju ens inte behövt köpa dessa testen nu, det jag hade hemma visade ju positivt på mitt andraurin nu ändå! Under natten höll jag mig 9 timmar, nu höll jag mig 3,5 timme. Detta är så sjukt att jag inte kan fatta det! Mannen kommer hem och äter lunch när som och jag vet inte hur jag ska säga detta till honom! Har liksom inte hunnit fatta det själv!

Åååh!! Grattis! Vad underbart! Och hoppingivande Drömmer
  • Rödflamma

Mens idag, två dagar tidigt igen. Lustigt att det blir så när jag annars är som en klocka. Äl-tester visade ägglossning vid "rätt" tillfälle också.

Men jaja, semestern kanske gör nytta till nästa månad.. Går över till augustitråden istället. Lycka till alla ni här!

Svar på tråden Bim Juli 2016