• Misan_2

Bim Juli 2016

Spännande att följa allas resor här, jag har bim närsomhelst och undrar:

Ni som varit gravida förut, och hade symptom som liknar de ni brukar ha före mens - upplevde ni också den där typiska dippen i humöret som (iallafall jag) en brukar få just före mens, men var gravida ändå?

• Misan_2

@November83 och DevilsDaughter: tack för svar. Förstår att det kan vara olika men det är väldigt intressant att höra enskilda erfarenheter!

Jag går just nu o väntar på att antingen mensen ska infinna sig eller nånting annat då :), och det borde den isf göra imorgon eller senast övermorgon. Tycker just nu att jag går in i den där svackan/dippen när man liksom "sjunker" i humör, och det känns så mycket som att mensen är på g. Och ändå behöver det ju inte vara så! Lurigt hur psyket också påverkar det man känner - så fort en börjar tänka att nej, nu kommer nog mensen, så kommer ju de dystra uppgivna känslorna bara därigenom! Plus då själva hormonerna... Vilken bergochdalbana.

• Misan_2
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-05 21:27:50 följande:

Jag minns inte att jag hade dipp i humöret före bim när jag var gravid. Men har inte tänkt så mycket på om jag har det i vanliga fall heller. Vet dock att jag hade det förra månaden. För mig har symptomen före bim varit väldigt lika, gravid eller inte.. Min kropp lurar mig hela tiden. Har varit gravid utan symptom alls, och har haft många gravsymptom, så som metallsmak i munnen, illamående, större bröst, avsmak för viss mat osv. Utan att vara det minsta gravid.

Japp, jag känner verkligen att jag skulle vilja försöka sluta leta symptom men det är ju så oerhört svårt.
  • Misan_2
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 21:52:52 följande:

Misan: hehe jo så är det ju! Hade man verkligen trott att man var gravid (fast man inte är det) så hade man antagligen skippat en del av PMSen bara för att man är glad och upprymd.  Man är ju så lättpåverkad! Igår trodde jag lite grann att jag kanske var gravid och vips så hade jag illamående! Vilket ju då gör att man tror ännu mer på graviditet. 

Japp, tankens kraft är stor!!!
Svar på tråden Bim Juli 2016