Inlägg från: Anonym (Mamu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamu)

Bim Juli 2016

Hoppar in här i gruppen! Har bim nångång i juli men ingen aning om när.... har en 14 månaders som fortfarande ammar och fick första mensen för 2 veckor sedan, så började tempa då. Men har ingen koll på när nästa äl kan tänkas vara. CD17 idag och inget tecken på äl överhuvudtaget. Otroligt frustrerande att inte ha koll! Har försökt dra ner på amningen men alltid är det nåt som gör det omöjligt, tandsprickning, värmebölja...

• Anonym (Mamu)

Vilken fin stämning det är i den här gruppen! Hoppas verkligen alla får sina efterlängtade plus snart <3

Ni som testar äl+8/9 ha tålamod, det är vääldigt tidigt ju..allt kan hända :) med första barnet testade jag äl+10, typ 3 på morgonen när vi kom hem från en resa, kunde inte hålla mig haha toknegativa 2 test så jag slängde dem och la mig gråtandes i sängen. Vid lunch nästa dag tog jag upp ett av testen från papperskorgen och vad fanns där om inte ett svaaagt plus. Vågade inte berätta för sambon och inte heller tro på det eftersom det hade gått flera timmar,men samidigt kändes det rätt i magen... höll mig till dagen därpå och fick ett Gravid! Så man vet aldrig <3

Använder någon här naturalcycles? Har börjat med det men förstår nada...har fått en svag temphöjning de senaste dagarna som går upp o ner men ändå högre än normalt, men är rätt säker på att jag inte haft äl :S

• Anonym (Mamu)
    happylife skrev 2016-07-04 09:59:21 följande:

Håller med, jag plussade svaaaagt på äl+13 en dag innan BIM, det var först på BIM dagen de va tydligt plus, dock negativt med digitala! Digitala tog flera dagar innan det visade Gravid 1-2! Så man ska inte ge upp

Inte naturalcycles, men fertility friend, har använt det sen mars.

Jag ser rätt tydligt på tempen, tiden efter mens och innan äl ligger min temp runt 36.1-36.3 och efter äl ligger den på 36.4-36.8, rätt häftigt! Man ser mönstret när man tempat ett tag

Ja, jag är nog för otålig kanske, har bara tempat i 3v snart..har haft 36.1-3 under och efter mens och nu plötsligt ligger den på 36.3-36.5, så inte någon jätteskillnad men ändå tydlig ökning. Ältest har varit negativa men det är väl bara att avvakta och se... men man är ju så otålig!!
  • Anonym (Mamu)
    copycat skrev 2016-07-04 13:58:32 följande:

Tjejer. ÄL+10 idag. Gick upp på morgonen och kissade UTAN att testa (just för att jag inte vill egentligen, är ju så tidigt). Men tro på fan om jag ändå inte får för mig att testa NU? Mitt på dagen? Med att ha hållt mig typ 2 timmar. Hur dum är man? Nåja, uppenbarligen dum. Men hörrni....ja det är sjukt tidigt (plussade svagt med dottern på ÄL+14), men är det bara jag som ser ett ultrasvagt streck? Lägger in originalet plus en som jag trixat med för att ni ska förstå vad jag menar:) snälla titta och hojta om ni tror det är nada, spök, eller om det faktiskt är ett galet tidigt (för å va mig) plus.....

På bild nr 2 ser jag definitivt ett streck!! Håller tummarna för att det blir starkare
  • Anonym (Mamu)

En fråga om ältest, spelar det någon roll om teststrecket syns svagt eller inte alls? I flera dagar nu är teststrcket ungefär lika starkt varje dag, ca hälften av kontrollstreckets styrka. Betyder det att en stegring är på g eller visar den teststrecket oavsett om lh finns eller inte? Luddig fråga kanske, hoppas någon förstår :)

Grattis till plussen!!

• Anonym (Mamu)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 12:45:09 följande:

Nytagna. Vet ju att cb inte brukar va så pålitligt, men nu hade jag ett hemma... syns mer och tydligare irl än på bild.

På mittenbilden ser jag ett tydligt streck... :) håller tummara!
  • Anonym (Mamu)
    copycat skrev 2016-07-06 09:09:28 följande:

Nä och spök 3 dagar i rad känns inte schysst:/ kan inte annat göra än invänta mens eller testa om nån dag igen. Nu har det ju gått en timme men Jagger ju till toan var 10e minut och tittar, strecket är ju verkligen där. Klart att det också har ökat eftersom tiden går (och den ökningen gäller väl inte) men det är SÅ frustrerande!

Är det inte så att hcg ökar var tredje dag i början? För att sen öka varje dag, men att under de första dagarna kan det vara ungefär samma halt i 2-3 dagar som en dubbleras osv... och min erfarenhet säger att finns det ett streck oavsett styrka i rätt färg så är det ett plus! Hoppas!!
  • Anonym (Mamu)

Jobbigt med alla oklarheter här.... :( om man ändå kunde vänta till efter bim skulle man bespara sig på så mkt stress men det går inte, jag vet!! Jag fick också ett spökstreck med cb förra månaden, kommer inte köpa de igen.

Här har vi återgått till i princip helamning pga tandsprickning. Har inget emot det egentligen, tycker det är enormt mysigt men vill ju ha ägglossning...!! Cd21 nu och inte ens det minsta tecknet på äl. Tempar ju fortfarnade och den går verkligen upp o ner, tror inte jag kan få till en normal tempkurva när cykeln inte är stabiliserad. Om man ändå kunde slappna av.. men vill verkligen inte missa nästa äl för vem vet när nästa därefter kommer?!

Jag håller verkligen alla tummar o tår för alla er som kämpar, tänk bara positivt för en dag kommer det vara er tur! <3 <3

• Anonym (Mamu)

Hej! Stort grattis till alla plus!!

Hur skulle ni tolka de här ältesten? Jag vet att det andra uppifrån inte är positivt men undrar om jag inte kan räkna med att äl är iaf med tanke på stegringen... testen är från

Fredag

Lördag fm

Lördag em

Söndag

• Anonym (Mamu)

Kan tillägga kanske att jag aldrig tidigare heller fått ett solklart positivt med ältest :/ hade lovat mig själv att inte använda de mer men ändå sitter jag här nu o försöker tolka dem....

• Anonym (Mamu)
    Milie skrev 2016-07-10 21:51:15 följande:

Jag skulle tolka det näst översta som positivt.

Jag hoppades på det men fortfarande ingen temphöjning :( cd25 nu....o ingen äl. Suck så tröttsamt!!!
  • Anonym (Mamu)

Nån kan gärna lägga till mig också :)

BIM 24/7

28 år

B2, F1

• Anonym (Mamu)
    Tiiffany skrev 2016-07-12 18:56:12 följande:

vad står B för?

B = barn nr

F = försök :)
Svar på tråden Bim Juli 2016