• Sobika

Bim Juli 2016

Jag har bim den 14e, någon annan här som har de? Idag fick jag en ljusrosa flytning. Den är väl från ägglossningen men har aldrig fått sån innan. Är det nån annan som brukar få så? Och mycket/lite brukar de va och hur många dagar efter äl? :)

• Sobika

Ja men då är det sån från äl, fick fast gubbe på ägglossningstestet den 30 juni på kvällen och tror själva äl va den 1 juli, fick jätteont och kunde knappt gå på kvällen ett tag. Så det borde va äl+3.

Guffy78 skrev 2016-07-04 17:51:30 följande:

Fick en sån rosa en gång när ägget fäste på ÄL+10, annars brukar få det när jag har kraftig ägglossning med hemsk värk brukar få lite rosa flytning allt mellan ÄL +0 till ÄL+3. Ibland en dag ibland flera dagar. Men du verkar vara på ÄL+4 -5 om jag förstår rätt?

• Sobika

Stort grattis till alla som fått ett plus!!

Själv väntar jag in bim som är 14/15 juli.

Jag har både läst och hört att när man blir gravid så blir inre blygdläpparna och annat mörkare, är det något som stämmer på er som fått +? Eller så kanske man måste vänta längre?

• Sobika

Är också på äl+6 idag. Känner igen det där med att vissa runt en pratar om att syskon borde komma och att sonen är sååå snäll så syskon måste bli till när som helst! Det är inte så lång tid kvar nu ändå till att testa, heja heja!

SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:

En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem.

Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

• Sobika

Mammaresan: ja det är klart :) jag har tänkt testa på tisdag, mest för att jag fick reda på förra graviditeten på en tisdag haha. Annars ska jag försöka vänta till bim på fredagen :) har du tänkt ut när du ska testa?

• Sobika

Det blir äl+11 för mig med och senare än förra gången haha.

Jag har fått ljusrosa flytningar från äl.. Har haft det i 4 dar nu. Har aldrig haft så innan så vet inte om det kan påverka nått eller så eller om man brukar ha sån älblödning så länge. Är det så imorgon med tänkte jag ringa och fråga. Vet du nått om sånt? Eller nån annan här i tråden kanske? :)

Mammaresan skrev 2016-07-07 22:52:05 följande:

Här blir det på lördag.   9 dagar kvar. ÄL+11 (dag 26 i cykeln) då så fortfarande tidigt men åtminstone lite närmare BIM än när jag testade förra cykeln.

• Sobika

Spännande med boken "ett barn blir till" ska nog ta och kika i min med! Har inte alls tänkt på den :)

Mammaresan skrev 2016-07-08 19:25:09 följande:

Vad jobbigt att du har sådana upplevelser bakom dig. De där minnena sätter sig verkligen tyvärr... speciellt om de skapat traumatiserande känslor kring det hela. Första barnet födde jag på sjukhuset och det var verkligen allt annat än en dröm den förlossningen. Det finns dem som varit med om värre men det spelar egentligen inte sån stor roll för jag kom ur den förlossningen med en känsla av en sådan maktlöshet. Fy! Jag var faktiskt osäker på om jag ville ha fler barn efter den förlossningen och då p.g.a. självaste förlossningen.. Sjukhuset var inte min plats att föda barn på och den miljön nä.. det var inget för mig! Så nästa barn så tog jag mod till mig och efter mycket kunskap visste jag att jag ville föda mitt andra barn hemma. Det var den mest fantastiska upplevelse jag någonsin upplevt. Vilken känsla! Jag kunde seriöst säga 30 minuter efter förlossningen att jag kunde köra en omgång till! Förlossningarna var som natt och dag. Så ja, en förlossning som den sista jag hade var verkligen en drömförlossning utan dess like och den hade jag inte haft några problem att återuppleva ett par gånger åtminstone.

Kul att du har lite symtom. Här känner jag ingenting alls. Förutom att jag känner mig sjukt deppig! Likadant kände jag mig på ägglossningsdagen dock och jag tror inte det är relaterat till någon befruktning. Har haft några sådana dagar denna vecka tyvärr. Men har den gamla boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson (från 1995) och där står det ju hur hela grejen går till från strax innan befruktning och tills barnet är fött. Just nu kollar jag in extra noga ungefär i vilket stadium ägget/spermien bör vara i. Imorgon är det ju ÄL+4 så då borde ägget ha vandrat ner till livmodern och lämnat äggledaren. De flesta ägg stannar runt 3 dygn efter befruktningen i äggledaren för att det 4:e dygnet tas sig igenom den trånga äggledarpassagen och så fort ringmuskeln vid äggledaren slappnar av passa på att slinka förbi in i livmodern. Hehe, det är faktiskt spännande att läsa och följa. Det är någonting jag kan uppehålla mig med denna cykel åtminstone, alltid nått.

• Sobika

Åh vad härligt! Grattis!! :D

copycat skrev 2016-07-09 09:11:10 följande:

Äntligen börjar det bli ordning på torpet här! Guuuud LYCKA!

• Sobika

Jag har tryckt upp en body som sonen ska få ha på sig. Beställde en lite större så han kan ha den även om det dröjer tills jag blir gravid. Vill kunna berätta på en gång sen och inte vänta på att den ska tryckas och skickas :)

Lillesmultronet skrev 2016-07-09 09:42:29 följande:

Någon som har en kul idé annars på hur ni tänker berätta?

• Sobika

Jag va nyss på toa och fick ut en liten genomskinlig slemklump när jag torka mig, knappt som en ärta i storleken med blodstrimmor i. Jag har haft en del känningar i livmodern dom två senaste dagarna. Är på äl+9. Kan de ha vart allt som åkte ut? Eller något annat? :(

• Sobika

Åhh jag blir verkligen inte klok på min kropp! Den har aldrig i närheten hållt på såhär tidigare.

Dag 3-5 efter äl fick jag rosaaktiga flytningar när jag torkade mig.

Dag 9 efter äl fick jag som en liten klump med blodstrimmor i när jag torkade mig.

Och idag äl+10 fick jag en liten rödaktig flytning i trosan men inget alls när jag torkade mig.

Jag har haft molvärk sen äl+7. Kan det vara mensen som håller på att jäklas eller kroppen? Har bara haft mens två gånger innan nu och äter medicin för att den ska hållas igång.

• Sobika

Testade idag men det var blankt :( har bim på fredag/lördag. Vet att det kan vara lite tidigt men vill bara gå och gräva ner mig.

• Sobika

Jag har bim torsdag/fredag och det va helt blankt imorse så det känns ganska hopplöst här med! Hoppas det bara är lite tidigt för oss ändå med testandet!

SamsonS skrev 2016-07-12 14:29:37 följande:

Och nu känns det som att mensen ska komma vilken sekund som helst....

Bim imorgon, negativt test idag. Visserligen inte på morgonurin....men det känns ändå ganska hopplöst.

• Sobika

Håller tummarna för dig med!

Milernia skrev 2016-07-12 15:34:41 följande:

Har också bim torsdag och testat negativt hittils. Håller tummar för er båda!

• Sobika

Jag hade också en rödbrun flytning bim -4. Har aldrig haft så så hoppas ändå det kan vara nått. Hoppas det va de sista som kom på minst nio månader! :)

Milernia skrev 2016-07-12 14:40:18 följande:

Hoppar in här med. Bim den 14:e. Inte planerat gravid men tar gärna emot ett syskon med öppna armar. Har mycket värk i äggstockar, svank och hade två bruna flytningar i bim -4 som sedan upphörde helt. Känns som att mensen kommer närsom men vi får se helt enkelt. Kan ju önska att den inte gör det ????????

• Sobika

Attans vad tråkigt! Hoppas på plus nästa månad! :)

Jag har bim imorgon eller på fredag och är säker på att den kommer komma då. Men ett litet hopp finns än så länge!

Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-13 11:24:30 följande:

Mens idag på bim Går till augustitråden

• Sobika

Och där på bim kom mensen! Har haft det på känn. Lycka till ni alla andra! Jag hoppar över till augustitråden.

Svar på tråden Bim Juli 2016