• livias

Bim Juli 2016

Hej, hoppar gärna in här! Bim den 20 juli och är på äl + 7 idag. Ända sedan efter äl har jag haft en väldig molvärk och varit helt orkeslös! Kan självklart vara andra omständigheter också - men följer gärna med i tråden då vi självklart hoppas på ett plus:)

• livias
    Mammaresan skrev 2016-07-12 09:00:04 följande:

Då har vi BIM samma dag! Så kul! Och jag är också på ÄL+7 idag så blir ju exakt samma. :D Hoppas hoppas vi båda har lyckan att plussa nu då, att BIM den 20:nde blir vår vinstlott. ;)

Nä va kul! Då får vi följas åt:) Tycker du dig känna något?
  • livias
    Mammaresan skrev 2016-07-12 10:16:12 följande:

Ja, det får vi göra. Nä, skulle inte vilja påstå att jag känner något speciellt eller annorlunda. Det är bara att vänta och se. När vågar du dig på att testa? Jag sitter och räknar ner dagarna till på lördag, vågar mig på att testa på ÄL+11 med ett känsligt gravtest. Fast är nog inte stor chans att få plus då ändå (om jag är gravid vill säga) men jag tar risken att få negativt. Annars väntar jag till på måndagen att testa om det blir minus då och mensen inte hunnit dyka upp. Det är pirrigt nu! För varje dag som går liksom är det närmare att få ett svar hur saker ligger till.

Ja det är spännande och så mycket väntan haha. Men jag tror att jag inte testar innan bim, eller gärna nån dag efter om mensen inte kommit. Känner inte så mycket heller förutom att det drar och spänner plus att det strålar ner mot låren. Och är extremt trött! Ja men tycker att du ska testa på lördag, äl + 11 borde väl ge något utslag:)
  • livias

Så kul att följas åt på fl igen efter lite uppehåll! Man blir så glad när någon får sitt plus:) Grattis ni som plussat nu^^ Ville hålla mig till bim men kommer nog inte att gå haha. En fråga - nån som haft som typ växtvärk/kramp ner mot låren och rumpan typ när man ligger ner? Har ju haft en väldig molvärk sen äl typ och nu denna värk.. En vecka kvar till bim!

• livias

Kramar till er som fått mensen :( känns så hopplöst! Och tack till er som svarade angående "myrkryp" i ben och rumpa, precis så känns det! Bra beskrivning, idag har det utökat till värk i blygdbenen (sorry för mycket info!!) men nåt är onekligen på gång. Känns på det och luktsinnet. Dryga dagar när man bara vill veta! Så glad att man kan prata av sig här :)

• livias
    Crazy catlady skrev 2016-07-14 21:57:06 följande:

Mina bröst ömmar... mer eller mindre hela tiden nu.. gud vad jag hoppas att det tagit sig denna gång. Vi är inne på försök 6 efter ett utomkveds i början på året.. Jag känner mig typ gravid.. är på äl+8-9 och ska försöka att inte testa förrens på söndag.. men det är sjukt svårt när man har test liggandes hemma.. haha

Ni vars bröst ömmar .. Hur ömmar de ? Bränns det? Sticker det? Ilar det ? Jag har svårt att sätta ord på hur det känns faktiskt.. molande ihållande värk typ.. sen kan det komma som mer ömma ilningar ibland .. o bröstvårtorna ömmar lite när jag nyper tag.. haha

Mina bröst brukar vara ömma när man bara snuddar dom, innan mens. Men denna månaden är det mer så att dom känns tyngre och typ ilar i dom imellanåt. Ilar /bränns typ. Håller med, svårt att sätta ord på. Är också på äl+9 :)
  • livias
    Mammaresan skrev 2016-07-16 11:33:59 följande:

Nu har jag testat och höll mig i 3 timmar utan att dricka mycket vatten. Resultatet blev detta:

Här är även en jämförelse, den nedersta är från idag och den översta är gårdagens test.

Kan inte fatta det. Jag ÄR faktiskt gravid! Hoppas hoppas detta går fortsatt väl nu! <3

Stort grattis!!:)
  • livias
    MissJL skrev 2016-07-16 12:55:35 följande:

Kunde inte hålla mig!! Tredje försöket o tredje barnet <3 Så obeskrivligt glad!

Grattis!!:)
  • livias

Kul att se fler plus i tråden :) Själv så har mina symptom förvandlats till vanliga pms symptom så har ingen större förhoppning för denna gången. Men känns helt okej! Fast bim är ju visserligen på onsdag så hopp finns än sålänge!:)

• livias

Kunde inte låta bli att testa idag. Heeeelt blankt :( nu har jag bim på onsdag så det är väl inte kört än. Men med molvärk, kryp i ben och nu dom senaste dagarna har varit otroligt dålig i magen, hård/lös omvartannat. Hade det så sist jag var gravid så trodde faktiskt att det kunde vara nåt. Men men, nu ska jag försöka vänta in mensen innan nytt test.

• livias

Oj! Gick på toa precis och det var ljust rosa på pappret så antar att mensen kom tidigare. Har faktiskt aldrig hänt mig så blev något förvånad. Men nya tag nästa månad! Lycka till alla som har kvar att testa nu i juli <3

• livias
    Kynisen skrev 2016-07-17 21:27:22 följande:

Kan ju va en nidblöning när ägget fäster om det nu är en vecka kvar till bim. Hoppas på det!

Tack för peppen! Men var inte riktigt en vecka kvar till bim, skulle haft den nu på onsdag här :) Så det är definitivt mensen. Men som sagt, nya tag! Vi försöker lite själva på egen hand, men vi kommer få ivf till vintern så känner mig inte superstressad. Men det är ändå spännande att försöka själva och följa alla här på fl:)
Svar på tråden Bim Juli 2016