Inlägg från: Snäckan26 |Visa alla inlägg
  • Snäckan26

Bim Juli 2016

Hej tjejer jag hoppar in här om det är ok . Kan någon hjälpa mig att tyda mitt äl test , jag hade ett ma i Maj och fick tillbaka mensen efter 32 dagar den 28/6 . Den höll bara i sig i 3 dagar men det brukar vara standard för mig. Nu till min fråga , ska bägge strecken vara lika starka för att det ska vara ägglossning och betyder detta då att det är på gång iallafall  ? Bim borde vara runt den 25 om jag har räknat rätt
  • Snäckan26
    Julie92 skrev 2016-07-11 19:57:23 följande:

Hejsan hoppar in här! Bim 25-27 juli, första försöket nu:) är det någon som har ungefär samtidigt som mig?:)

Hej jag har runt den 25 så nu jäklar får vi ligga i haha 
  • Snäckan26

[quote=76790534][quote-nick]Julie92 skrev 2016-07-11 22:46:47 följande:[/quote-nick]

Åh vad kul! Ja här är det full action :D orkar inte hålla mig från att göra gravtest tills på bim så det kommer jag nog göra runt den 20 de, men det känns som evigheter tills dess ;) när kommer du testa eller håller du dig till bim?:)

[/quote

Ja vi gör vårt bästa här med men tiden räcker ju inte till haha ! Jag köpte på mig 10 test häromdagen så jag får se hur länge jag kan hålla mig , väntan är ju såå jobbig till bim .

Kynisen : jamen typ hahahaha, synd att mannen jobbar till 6 varje dag bara .. ! Har ni försökt länge eller har ni precis börjat ? Jag är helt ny i tråden så jag har inte hängt med .

• Snäckan26
    Kynisen skrev 2016-07-12 00:42:34 följande:
    Ja det är jobbigt, min kommer hem mellan 18-20 varje dag, men vi måste ändå vänta till bortåt 22-23 typ för det är sommarlov för barnen så dom e vakna lite längre än vanligt.. Visst i säng mellan 21-22 men dom ska ju ha somnat ordentligt oxå... Hahaha. jag har tre barn (-04,-06,-09) från tidigare förhållande men detta om/när det blir är sambons första. Vi är på tredje försöket Och vi hoppas hoppas det tog sig nu, äl i går, så nu denna fruktansvärda väntan till bim... Tur det är semester och saker inplanerade så kanske tiden springer iväg ;)
    Gud vad jag känner igen det där haha , igår var en sån där jobbig kväll när allt gick fel . Min son tjatade om allt möjligt och vägrade sova när han skulle så när vi skulle ha ensamtid ( den som aldrig räcker till ) så var vi helt slut bägge två och min sambo behövde sova för han går upp 4. Så det blev inget igår och jag var så sur , haha fan alltså . Då kände jag bara jävla skit nu missade vi en dag ... 

Jag har också en 06 och det här blir sambons första  Glad
  • Snäckan26

Tjejer nu behöver jag er hjälp . Jag har testat med älstickor 1 vecka , igår fick jag ett svagt streck och tänkte yes nu kanske det är på gång. Testade strax igen och nu är det knappt ett streck ! Hur fasen är det möjligt , kan kroppen luras sådär eller hade jag supersnabb ägglossning på 1 dag fast utan fullt utslag på stickan ? Är så jävla besviken. Vi står förvisso i kö till sjukvården för att ev få pergotime men det är ju i höst och känns så jävla långt borta . Jag ska för säkerhets skull testa senare när jag har hållit mig längre men det känns ju kört redan nu . .

• Snäckan26
    Tiiffany skrev 2016-07-12 15:10:20 följande:

Det hände mig med denna månad. Jag åt Letrozol för att stimulera äggblåsorna (har inte problem med egen ägglossning), och jag kände hur dem växte. Ändå fick jag ingen smile gubbe på digitala testet denna månad :o 

Men vi har haft sex varannan dag för att gardera oss! 

Tack för svar ! Jag har alla symtom för en ägglossning så jag testar senare ikväll och så får vi helt enkelt köra på ändå och hoppas på det bästa .
  • Snäckan26
    DevilsDaughter skrev 2016-07-12 16:44:56 följande:

Snäckan: vilken dag i cykeln är du på och hurlång cykel har du. Jag brukar ibland missa min stegring om jag inte testar minst två gånger om dagen.

Om jag har fattat rätt vad du menar så är jag på dag 15 . Den brukar vara 28 dagar men mensen som jag hade nu senast var första efter min skrapning och den kom efter 32 dagar men det kanske spelar mindre roll i sammanhanget. Funderar på om kisset var för utspätt när jag testade förut . Kanske ska köra 2 gåner om dagen som du gör .
  • Snäckan26
    Mammaresan skrev 2016-07-15 07:21:49 följande:

Nä känns dumt att jag ens testade nu, det är inte stor chans att plussa 5 dagar innan BIM. Jag får försöka ha is i magen så gott det går.. Men tror ju inte jag är gravid heller. :( Ändå sitter jag här och febrilt vrider runt gravtestet för att se om det inte finns något extra sträck men jag vet inte ser ni något? Ser nästan ut som det bara är en skugga där ett positivt sträck kan sitta (alltså markeringen) om det inte är en synvilla bara... *suck*

Har redigerat bilder för att skapa kontrast och en av dem är orginalet. Ser något nått annat och är det ens nått? Den översta är den oredigerade.

Kanske inte en syns upplagt här heller. Får lägga fokus på annat idag, ska fixa här hemma och möblera om så det är ju kul. Undrar om det ens syns mer om jag skulle testa imorgon igen? Vågar inte tro något, värre att tro att man är gravid på stickan och få mens sen. Eller att det ser helt blankt ut imorgon... X (

Jag ser något svagt på alla bilder
  • Snäckan26
    Snäckan26 skrev 2016-07-15 16:46:09 följande:

Ni som kör med ägglossningskalender , vilken app är bäst ? Det finns ju ett par stycken

• Snäckan26

Jag har bim den 25/26 och brukar bara ha mensvärk ca 1-2 dagar innan men igår fick jag molvärk i magen som håller i sig även idag . Det stramar liksom i ryggen och ljumskarna också ? ! Jag testade imorse och det var blankt , hade inte förväntat mig något annat men jag kunde inte låta bli . Har ni också så såhär så långt innan mens ? När har ni plussat tidigast ?

Stort grattis till alla plus också =)

• Snäckan26

Jahopp mensen kom idag så vi får göra ett nytt försök /= . Jag började äta rosenrot igår så det ska bli spännande att se om lusten ökar lite

Svar på tråden Bim Juli 2016