• Videungen

Bim Juli 2016

Hoppar in här jag med från juni-tråden! :)
    Mensen kom igår :( tre dagar för tidigt och efter vårt andra försök med första bebin. Så nu blir det spännande att se hur lång min lutealfas verkligen är! Förra cykeln var den 13 dagar och denna 10 dagar. Har varit väldigt stressad en period. Och hoppas det är därför den bara var på 10 dagar denna månad!

Men jag håller mig nog lite i bakgrunden ett tag. Den första väntan innan äl tycker jag har varit värst hittills så... Försöker att inte tänka allt för mycket på det här nu till en början iaf :) Lycka till alla!!!

• Videungen

Iih!!! BIM på onsdag! Har haft mensvärk/älvärk igår o idag morse men ingen mens ännu! Tempen steg ytterligare idag också! Spännande :D brukar få mensvärk samtidigt som mensen vanligtvis. Är på äl+12 nu!

Så här ser min kurva ut på ff:

Vad tror ni? Låter väl som det finns hopp va?!

• Videungen
    MissJL skrev 2016-07-18 16:14:48 följande:

ÄL +12 började molvärken, plussade på ÄL+14 dvs BIM. Värken är ganska konstant. Men jag mår sämre på förmiddagarna.. Det vattnas i munnen o jag mår illa.. Men helt klart hanterbart!

Åh! Låter lite som mig! Fast för mig började molvärken igår kväll och inget under natten men sedan en stund idag på morgonen också. Är på äl+12 idag o tempen sjönk igår o höjdes ganska mycket idag! Är på bim-2 nu! Tempar du? Hur har din temp sett ut denna månaden?
    Guffy78 skrev 2016-07-18 16:54:37 följande:

Ser ut att du hade implantation dip igår därav molvärk som du har fått. Om det har tagit sig borde du få utslag redan imorgon på test.

Åh! Hoppas! Har bara ett cb digitalt hemma så väntar nog till bim+1, på torsdag, tror jag :)
  • Videungen
    Guffy78 skrev 2016-07-18 19:08:02 följande:

Här ser du min graf med implantation på ÄL+4 men enligt Natural Cyckles ligger jag 3 dagar senare då alltså på ÄL+7 och nu på ÄL+12 istället för ÄL+9 som på FF

Ah, ok! Då förstår jag :) ska bli spännande o se vad jag har för temp i morgon! Hade ömmande svullnade bröst igår men i dag är det värre! Så det är ju klart en liten symtom!
  • Videungen

Så typiskt! I dag höjdes visserligen tempen! Men jag fick halsont i går kväll och i natt har jag känt mig febrig och öm i kroppen. Så nu vet jag inte vad jag ska lite på liksom! Får nog vänta till BIM+1 och se hur jag mår och om mensen har kommit innan jag testar :P

Ser ju fint ut i alla fall :D :

• Videungen
    Videungen skrev 2016-07-19 07:15:25 följande:

Så typiskt! I dag höjdes visserligen tempen! Men jag fick halsont i går kväll och i natt har jag känt mig febrig och öm i kroppen. Så nu vet jag inte vad jag ska lite på liksom! Får nog vänta till BIM+1 och se hur jag mår och om mensen har kommit innan jag testar :P

Ser ju fint ut i alla fall :D :

Nu är tempen uppe på 37,3 så det är nog feber på gång som jag trodde. Sjukt otajmat alltså!!! BIM i morgon, onsdag 20/7, och idag äl+13. Vad för smärtstillande kan man ta om man ev är gravid? Alvedon va?
  • Videungen
    corran skrev 2016-07-19 12:25:21 följande:

:/ Men kan ju va graviditet iaf :) ta ett test :D äl + 13 så visar det positivt om det är :)

Hihi! Ja, jag är ju sugen! Men vill nog ändå vänta o se om mensen kommer i morgon först.

Tror att jag går med en blanding av glädje o oro. Har en ganska osäker tid ekonomiskt nu. Så det ärr bara därför! Men familj har jag alltid önskat mig o vill ju inte skapa sämre chanser till att bli gravid med att vänta liksom. Sånt kommer jag att ångra i framtiden, det vet jag. Är 27 år. Kanske inte jättegammalt! Men det är ju så olika från person till person..
  • Videungen

Kunde inte hålla mig ändå!!! Hjälp! Första impulsen var att gråta! Mannen är superglad o jag i chock :) Vad har vi gjort liksom?! Men det här är det finaste!

27 år gammal o första barnet :D

• Videungen
    Skyrocket skrev 2016-07-19 17:36:25 följande:
    Grattis!!
    lillagumman85 skrev 2016-07-19 18:37:29 följande:

[quote=76812146][quote-nick]Videungen skrev 2016-07-19 17:30:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Guud va härligt! GRATTIS!

Tack fina ni! Kan inte fatta det?! Vet inte vad jag ska ta mig till! Nu finns inte så mycket mer att göra än att vänta och se hur allt ter sig liksom... Känns som en evighet till mars!! :D
  • Videungen
    mosterJenny skrev 2016-07-19 19:15:40 följande:

Grattis! Underbara nyheter ju. Jag har precis haft ÄL så nu börjar min egen väntan men semestern börjar till helgen så då borde jag hålla mig sysselsatt och tankarna på annat håll!

Tack <3 åh, den väntan är jobbig! Men hjälper klart om man håller sig sysselsatt med annat! Vi harvarit bortresta mesta tiden efter äl. Det hjälpte faktiskt :) håller tummarna att det även tagit sig för er!!!
    MissJL skrev 2016-07-19 19:18:21 följande:

Visst är det galet att se dom där orden? Det blir ju trean för oss men jag är minst lika lycklig nu som förra gången :) Hur mår du?

Ja!!! Trodde den ljög för mig eller ngt! "Det skulle ju stå "inte gravid" ju?!" gick tankarna XD Förutom lite feber o halsont mår jag bra! Ömma svullna bröst som bara blir större o större känns det som och lite molnande värk i mage o rygg då o då. Hur mår du??
  • Videungen
    Mammaresan skrev 2016-07-19 20:52:10 följande:

Grattis!! :D När är beräknad förlossning?

Tack <3 den 28 mars :)
  • Videungen
    MissJL skrev 2016-07-19 22:37:26 följande:
    Jag mår bra, känner mig på riktigt gravid! Sjukt när jag plussade för tre dagar sedan :P Jag har molvärk sen 5 dagar tillbaka, trött o illamående på förmiddagarna. Typ samma som med tvillingarna... Lite scary faktiskt!
    Åh tufft, men för en fin sak liksom :D Illamåendet har jag sluppit undan än så länge. Min mamma har aldrig mått illa i sina graviditeter. Så jag hoppas ju att jag fått den gåvan från henne också :P Men tjena! Tvillingar ännu en gång! Förstår att det känns läskigt :P Jag tycker det känns läskigt med EN! Känns som en stor omställning jag ställs inför, även om detta är något jag alltid längtat efter. Så konstigt det där! Jag landar nog så småningom :D Men det kanske är två där i min mage också :P Det kan jag ju inte vet än. Hjälp :/
  • Videungen
    Kynisen skrev 2016-07-20 06:11:54 följande:

OMG!!!! Det var ett plus!!! Svagt men det syns tydligt!!!! Helt galet!!! Min känsla var rätt!!! Ska köpa ett ppredictor erly på Apoteket i dag och ta i morgon... Eller hålla mig massor och ta senare.... Är det okej att väcka sambon nu kl.6 på semestern??? JAAAAAAAA!!! Hahaha

Försöker lägga upp bild men det vill inte :(

Åh! Grattiiiis <3 Gu vad roligt :D Hur mår du?
  • Videungen
    Julie92 skrev 2016-07-20 07:06:25 följande:

Här var det också en bebis! Över bim-7, under bim-5!

:D

Åh! Men grattis! Tydligt ju :D Fantastiskt ju :D
Svar på tråden Bim Juli 2016