Inlägg från: lillagumman85 |Visa alla inlägg
  • lillagumman85

Bim Juli 2016

Anonym (Pmds) skrev 2016-07-19 14:56:19 följande:

Hoppsan Kerstin! Imponerad över att den gamla kroppen still is working.

Så för mig var det ett solklart fall att frånvaro av pmds var resultatet av en graviditet. Ganska coolt ändå hur det funkar. Många säger att man känner när det är på riktigt och så kändes det för mig också. Har varit skengravid många gånger, men den här gången kändes det ändå annorlunda. Kände ganska tidigt att nu händer det nått utöver de vanliga.

Spännande att se nu om det går all the way. Mååååånga år sen jag var gravid sist. Trodde aldrig jag skulle skaffa fler barn efter 30. Hoho. Idag är jag 32.

Stort grattis!

Jag är i samma tankar som du. Inte samma känsla denna månad som tidigare. Inte några klara symtom alls och hoppas att jag får ett + sen med när jag testar.

Hade bestämt mig för att inte skaffa barn över 30 och nu är jag 31 och ser inga problem med det. Är snart fem år sedan min son föddes och man har ju lite glömt hur det var.. haha

Vilken dag är du på? Själv har jag bim idag.

• lillagumman85

[quote=76812146][quote-nick]Videungen skrev 2016-07-19 17:30:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Guud va härligt! GRATTIS!

• lillagumman85
    Anonym (Pmds) skrev 2016-07-19 16:22:56 följande:

Nä, 32 är ju ingen ålder egentligen. Haha. Har en 07 och 09 sen tidigare, så blir ju en 17 nu då. Haha. Sladdis. Men det är för att jag har en ny man som inte har några barn och gärna vill ha. Han är så himla fin så man vill absolut ha barn med han. Annars hade det inte vart aktuellt att börja om igen.

Jag vet inte riktigt på vilken dag jag är. Brukar ha en cykel på 28-32 dagar, men sist var den helt kruppig, kände att jag fick äl tidigare än vanligt så mensen satte igång redan på dag 26. Denna månad har jag inte känt av äl direkt. Tror vi hade sex 5/6 juli nån gång, sen dess har jag vart bortrest så måste haft ägglossning därikring. Så det är väldigt luddigt. Men skulle tro att jag ligger kring BIM eller kanske just före eftersom plusset på teststickan var så svagt. Tidigare när jag plussat några dagar efter BIM har det alltid vart tydligt.

Ska du testa idag eller väntar du några dagar?

Oj, Ja det kan man ju kalla sladdis!!

Jag har också en ny man som är världens finaste och skulle bli världens bästa pappa! Han är även en super-bonuspappa till mina barn.

Vi har lyckats få till det typ varannan var tredje dag hela månaden.. så om jag hade nån äl borde vi prickat in den.

Jag väntar nog till fredag om inte mensen dykt upp.

Jag har alltid plussat sent i mina graviditeter innan.

Får se om jag kan hålla mig!
  • lillagumman85

Nu har jag klickat hem ett gäng tester från testlagret. hoppas att jag får möjlighet att testa om att par dagar och att mensen håller sig borta!

• lillagumman85
    Kynisen skrev 2016-07-20 06:11:54 följande:

OMG!!!! Det var ett plus!!! Svagt men det syns tydligt!!!! Helt galet!!! Min känsla var rätt!!! Ska köpa ett ppredictor erly på Apoteket i dag och ta i morgon... Eller hålla mig massor och ta senare.... Är det okej att väcka sambon nu kl.6 på semestern??? JAAAAAAAA!!! Hahaha

Försöker lägga upp bild men det vill inte :(

Underbart!! Grattis!! Och jaaaa! Klart att du ska väcka sambon!
  • lillagumman85
    Julie92 skrev 2016-07-20 07:06:25 följande:

Här var det också en bebis! Över bim-7, under bim-5!

:D

Stort grattis till er också! Så himla härligt med alla + i tråden!
  • lillagumman85
    Crazy catlady skrev 2016-07-20 10:50:35 följande:

Nog kört för mig ! :( Testade med rfsu testa tidigt imorse men det va negativt och vid toabesök nyss så hade jag blodstrimmor i flytningarna :( Så tant röd är nog på ingång :(.. va less jag blir ! Hoppas augusti blir vår månad... kramar till alla.. ! 

Å nej! skickar en styrkekram!
  • lillagumman85

Känner mig så deppig ikväll. Har inte testat än trotts att bim var igår.. (mina tester kommer förmodligen imorgon) idag känner jag mig ogravid och det gör mig ledsen.. verkligen inga symtom idag. Dock kan jag känna att jag är aningens hård och svullen lång nere vid tjejmagen.. men jag inte direkt nån värk.

Till helgen ska vi ha mysig weekend i Göteborg och jag hade gärna haft mensen innan. Nu lär den sätta igång lagom till helgen istället och jag vet att jag kommer bli jättegrinig av det. Hmm..

• lillagumman85
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 22:29:30 följande:

emzerus: Spännande! Hoppas det är ett plus! När ska du testa nästa gång?

lillagumman: Har du ägglossning som du brukade? Isf är det ju ett väldigt gott tecken att mensen inte kommit! Man behöver inte känna något för att vara gravid! Förstår inte hur du kan hålla dig från att köpa ett test haha!

Jag vet inte riktigt när det gäller äl. Men tror ändå jag har koll när jag hade det. Har ganska kort lutelfas på typ 9 dagar och därför väntar jag lite.

Jag har plussat först på bim +13 och bim + 8 innan.

Känner en del ilande foglossning.. men jag alltid det när jag har mens. Men ingen mens än.
  • lillagumman85
    Kynisen skrev 2016-07-21 10:05:30 följande:

Kram <3 men att symptomen försvunnit behöver inte betyda något alls, när jag hade mest symptom va jag inte gravid. Jag håller tummarna för dig!! Så ni får något att fira i Göteborg! Vi ska oxå till Göteborg fast på mån-tor! Håller tummarna stenhårt!!!!!!

Min molvärk har lite smått kommit tillbaka idag. Ingen mens än! Får se om jag testar ikväll eller om jag väntar till imorgon. har nu även känt av mer av trötthet och varit sjukt hungrig så jag nästan varit illamående.

Hoppas!
  • lillagumman85

Skit också! Mannen säger att mina tester ej har kommit i brevlådan idag. Hmm... jag som hade ställt mig in på test ikväll. Nu blir det ju inte fören tidigast imorgon kväll efter jobbet. Sugen på att sticka till affären å handla att iaf. *kluven*

• lillagumman85
    Mammaresan skrev 2016-07-21 16:41:52 följande:

Jag hade nog köpt ett i alla fall. Vart ifrån har du beställt?

Beställde från testlagret.

Fick mail igår kväll att paketet skickades. :-/
  • lillagumman85

Bestämde oss för att hålla lite på det. Hehe vill verkligen inte ha ett negativt test och den få mensen som ett brev på posten straxt efter.

Vänta till imorgon kväll och förhoppningsvis fira in semestern med ett plus!

• lillagumman85

Testade nu på eftermiddagen och fick negativt..

Bara att vänta ut dagarna och testa igen om några dagar oom inte mensen kommer.

• lillagumman85

Ny dag! Dessutom första semesterdagen! Wiiii..

Och ingen mens.. på väg i bil till västkusten med mannen. Ska bli sol och bad och god mat är tanken. Mår lite lätt illa (brukar inte vara åksjuk) och har förmodligen fått en envis svampinfektion.

Någon som haft svampinfektion tidigt i graviditeten?kan det vara ett tecken? Tror att jag lätt fick sånt när jag väntade sonen men mins inte riktigt.

Nytt test blir iaf på måndag.

Hur går det för er andra?

• lillagumman85
    10oktober skrev 2016-07-23 09:20:14 följande:

Hoppas det är ett bra tecken även om det såklart är jobbigt med svamp... när har du bim? Härligt med första semesterdagen, här är det näst sista. Har bim på måndag så det kan antingen bli en väldigt tung första dag på jobbet eller en väldigt bra. Har lite molvärk till och från men ingen mens. Testade negativt igår morse...

Jag hade bim den 19:e så det är passerat. Tog ett negativt test igår eftermiddag. Går ta ett test på måndag igen. (Jag har alltid plussat sent innan så har hoppet kvar)
  • lillagumman85
    Mammaresan skrev 2016-07-23 13:22:16 följande:

Svampinfektion har för mig kommit som ett brev på posten under båda mina graviditeter så..

Enda gången det kan kännas okej att få det.. känner jag just nu. Haha
  • lillagumman85
    Kynisen skrev 2016-07-24 12:46:38 följande:

Nej skit oxå :( stor kram! Nästa månad blir er månad!! <3

Tack! Ja, vi hoppas på en majbebis istället.

Nån gång kommer väl pluset hoppas jag!
Svar på tråden Bim Juli 2016