• Rosenblad

Bim Juli 2016

Hej hallå! Hängt ständigt i de senaste BIM trådarna men hoppade av BIM Juni efter jag fick min mens och jag har inte varit här inne fram tills idag. Klarar inte av att läsa om alla pluss när jag själv är inne på försök 10 och jag sitter och gråter varje kväll.. Och det var faktiskt skönt att försöka koppla bort och inte läsa om graviditet varje dag och inte känna stressen. Men nu är de BIM tider för mig, var faktiskt i Torsdags mensen skulle kommit. Men idag Lördag kom det lite mens men den försvann lika snabbt. Och i vanliga fall säger de klick och sen kommer massor av blod och värk. Nu kände jag värk i tre sekunder, därefter en mensklump och sen nu inget. Vet att mensenmycket väl kan sätta igång nu när som helst men tankarna börjar ju fara iväg så jag ska dra iväg idag och köpa ett gravtest och får hoppas att inte mensen kommit innan de. Gråtit största delen av dagen sen de lilla blodet kom och de känns som jag måste sitta helt stilla så kanske jag inte "stör" det där inne så det blir ert barn endå, haha.. Men jag lever på förhoppningen om att mensen inte fortsätter och att jag kan hänga mer här på FM framöver :) Lycka till alla så skriver jag när jag fått nya besked... ;)

• Rosenblad

Nu har det kommit mer men inte den där störtfloden som annars och inte heller kraftig värk eller mollande. Bara en svag konstig värk. Tog ett test som visar ett spökstreck som inte min man ser. Han sa där finns inget men jag tycker mig se de. Men jag tror nog att detta var mensen trots allt, men har endå inte gett upp hoppet eftersom det är så lite blod och värk. Jag ska testa igen imorgon på morgonen innan jag druckit något. Jag har typ bestämt mig för att jag är gravid men har nog fel tyvär. Har ju självklart googlat sönder och läst att man kan ha mens liknande blödning vid BIM men endå va gravid så jag hoppas på de :) När har du BIM? Har inte koll på BIM listan, försöker att inte bli helt fast i Gravidforum som jag varit de senaste 10 mån :)

copycat skrev 2016-07-02 13:41:09 följande:

Åh! Hoppas det bara var en liten genombrottsblödning och att du är gravid!:) verkar ju iaf lite lovande att mensen i vanliga fall bara drar igång men att den nu stannade av?! Du får uppdatera oss:)

• Rosenblad

Mitt spökstreck.. Tror dock inte jag är gravid men inte lika blankt som det brukar va men som sagt..är nog inte gravid. Men återstår att se med kommande test :) Svårt att få på bild dock, ser ni?
  • Rosenblad
    Cfmilla skrev 2016-07-02 19:31:35 följande:

Anar något, men litar inte på cb alls! :-/

Är de inte att lita på? Vilka är isåfall bättre?
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-07-02 21:03:14 följande:

Okej, det är bara att avvakta då helt enkelt. Men jag hoppas verkligen på genombrottsblödning för dig:) så hade min vän med båda sina graviditeter, hon började blöda och blödde en dag sen var det borta, och hon var gravid:)

Har BIM runt 6 juli. Denna väntan...

Tack, hoppas jag har samma som hon då :) Ja det är ju väntan som är det värsta, hade man haft en chans varje vecka hade de inte varit så farligt med mens men nu ska man vänta en hel månad och den månaden går låångsamt :/
  • Rosenblad

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

• Rosenblad

Skrivit in mig på BIM listan nu, gjorde inte det även om jag redan haft BIM i Juli men har ju faktiskt en till BIM denna månad :) Hänger inte här så slaviskt som för några månader sen pga jag mår så dåligt av att aldrig bli gravid, försök nr 10 nu och det tar på psyket :/ Har inga barn sedan tidigare och inte haft något skydd sen typ 8 år tillbaka och aldrig blivit gravid så det känns som om något är fel. Men väntar svar om vi kan få börja utredning nu så hoppas jag vi kan få hjälp!

• Rosenblad

Oj vad mycket inlägg det kommit sen sist jag var inne, följer inte så slaviskt som tidigare månader pga jag försöker leva lite också och få tankarna på annat än barn ibland. Vi är på 10e försöket så vi börjar tappa tålamodet.

Har BIM idag faktiskt om jag kan lita på appen, kommer att hämta ut tester imorgon så kommer jag testa om det syns något. Vi lyckades med fullbordat sex idag så jag är så glad och innan dess den 13e och så hoppas jag de blir lite mer nu i dagarna. Känns som en bra månad nu, har precis gått på semester också så känns som att det kommer göra gott med att va så avkopplad. Vill också kunna skriva att jag fått ett pluss som många andra :)

• Rosenblad

Sådär, massor av grav och äl stickor uthämtade! Men, det står inte vilka som är vilka. Köpt från billigatester och det är gröna förpackningar och rosa. Vilka är vilka? :S

• Rosenblad

T

Ememem skrev 2016-07-18 10:51:00 följande:

Mina gröna är graviditet och rosa är äl, också från billigatester men på mina står det på. Tror även det står hcg respektive lh på själva stickan.

Tack, ja jag ser de nu när jag kollar närmare :)
  • Rosenblad
    Dalkullan92 skrev 2016-07-18 10:52:40 följande:

De står på testerna :) rosa är ägglossningstest och gröna är graviditetstest :)

Tack! :)
  • Rosenblad

Haft stickningar i höger sida igår kväll och rätt mycket hela dan idag. Tog äl sticka nu kl 23. Negativt. Då måste jag ju redan haft äl då? Idag? Igår? Om jag har äl dag 16 enligt min app så var det igår.
  • Rosenblad

Äl +4 idag, haft små stick flera dagar och igår kväll gjorde det lite ont och även lite imorse. Både jag och mannen har en bra "känsla" denna månaden. Har varit me avslappnat sex, fått till det fyra gånger och tre av dem under äl. Så det känns som vi gjort det vi kunnat faktiskt. Vist hade jag helst velat att vi hade sex varannan dag i typ två veckor men de vill inte mannen. Då blir det för schema lagt och han får prestationsångest. Men det känns ändå rätt bra nu och jag ber till Gud att det har tagit sig! 10e försöket med vårat första barn och tårarna rinner lite då och då när man tänker på hur mycket vi vill. Hade de tagit sig nu hade bf varit i början på April, hade ju varit helt underbart! :')

• Rosenblad
    emzerus skrev 2016-07-21 22:48:44 följande:

Äl+10 o fick återigen ett ganska svagt plus, men lite tydligare än igår kväll...dock hamnar bilderna på sniskan här inne (vet inte hur jag ändrar det) så jag tycker själv att det knappt syns. 

Tog ett test från Lloyds också på em o tyckte mig ana nåt inom tiden...men som efter ett par timmar är ett klart rosa streck, Rätt starkt tom. vet att det inte gills efter tiden gått ut men hoppas att det ändå är nåt. 

Jag har en bra känsla denna månad att det faktiskt är vår tur nu. Har försökt med barn nr 1 i snart 2 år o 6 tidiga missfall...så nu är det dags tycker jag :) 

Någon mer som ser?

Jag hoppas det är din tur nu med tanke på hur länge du har fått vänta, jag har försökt i 10 månader och jag tycker det är lång tid..Månader är långa och längre blir de när man hela tiden väntar och väntar.. Har du inte funderar på att kolla upp så det inte är något problem? Med tanke på missfallen. Jag funderar själv på att snart kolla. Men har faktiskt också en bra känsla för denna månad :)
  • Rosenblad
    emzerus skrev 2016-07-22 10:06:25 följande:

Tack! Hoppas att det är din tur snart också :) 

Vi har sökt hjälp, efter vårt 3e missfall men hittar inge fel på varken mig eller min sambo. I augusti har vi nu fått en tid till fertilitetskliniken för ytterligare utredning. Men om inget visar sig vara fel så får vi tex inte hjälp via ivf först vi har försökt 2 år utan graviditet/missfall....så känns lite hopplöst. 

men jag hoppas att det bara går nu ändå! Längtan är nå enorm efter en liten <3

Okej va bra, man vill ju kolla upp allting så man inte går och "slösar" månader och går och hoppas om det endå inte kommer funka. Lika bra att kolla upp :) men ni kan vell ljuga, alltså inte säga att ni fått fler missfall så ni kan få ivf ;) Ja vist är längtan enorm, känns som man ser gravid magar i vädret överallt och massa barnvagnar. Men jag har haft som mensvärk nu efter äl och det har aldrig tidigare hänt så jag håller tummarna för att 10e månaden var den rätta! Känns som semester tempot bidragit, aldrig tidigare har jag och min man varit så avslappnade vid äl. Känns så skönt, så kanske... :)
  • Rosenblad

Tror faktiskt jag är gravid.. En vecka kvar till mens men har som början till mensvärk sen tre dagar tillbaka nu och den ökar i styrka. Aldrig haft så ont. Har vanligtvis väldig ont vid mens men det är ju just på BIM dagen och inte en vecka innan mens!! Är så nervös!!!!!!!!! :S

• Rosenblad
    ensamärstark skrev 2016-07-25 07:27:51 följande:

Mitt CB var spök igår.. Testa imorse igen :(

Vad ledsen man blir på att få dessa falska förhoppningar..

Översta är CB från igår. Dom andra två är från idag

Jag använde CB förra månaden och fick också spökstreck och då får man ju förhoppningar och det är hemskt. Antingen allt eller inget känner jag, så man kan börja tänka på nästa månad istället. Jag vill inte mer använda CB utan köpte från billiga tester rätt många så nu kan jag testa varje dag fram till mens och de kostade så sjukt lite! Har än så länge inte fått något spökstreck. :)
Svar på tråden Bim Juli 2016