Inlägg från: Grönablad |Visa alla inlägg
  • Grönablad

Bim Juli 2016

God morgon!

Hoppar in här jag med då mensen nu kommit :( Cykeln blev lite längre denna månad så vi missade antagligen ÄL. Vill dock inte börja med ÄL-test än då jag befarar att det skulle stressa mig. Nästa beräknad ÄL blir 17 juli och BIM 31 juli.

• Grönablad
    copycat skrev 2016-07-07 15:04:21 följande:

Funderar på en sak. När jag plussade med dottern vad jag på ÄL+14. Fick "gravid 2-3" med cb digital (hade en helt annan cykel med ÄL dag 14 istället för 19 som nu) Nu undrar jag, säg att med dottern så fäste ägget på dag 5. Medan denna gång har ägget fäst exempelvis dag 10, alltså tre dagar sen. Då lär jag ju inte ens få "gravid 1-2" om jag testar imorgon, också ÄL+14. Eller hur? Är ni med på hur jag tänker? Eller hur funkar det? Sambon kommer ju som sagt hem med cb digital veckoindikator idag. Är det liks att vänta till nästa vecka med att ta det med andra ord? Hur ska jag klara det, är ju ljusår bort!

Testet känner ju inte av hur många dagar sedan det var ägget fäste utan går ju på "standardnivåer" av hcg. Alltså kan man få 2-3 veckor gravid trots att det vara var 1-2 veckor sedan om hormonet ökat snabbt och samma sak tvärtom. Så du kan mkt väl få positivt på digitalt på BIM ändå.
  • Grönablad

Grattis till alla plus! Så kul att se!

Själv är jag ju inte ens i närheten av att vara i testperioden. Beräknad ÄL i slutet av nästa vecka... Tiden går sååå långsamt :)

• Grönablad
    Crazy catlady skrev 2016-07-14 21:57:06 följande:

Mina bröst ömmar... mer eller mindre hela tiden nu.. gud vad jag hoppas att det tagit sig denna gång. Vi är inne på försök 6 efter ett utomkveds i början på året.. Jag känner mig typ gravid.. är på äl+8-9 och ska försöka att inte testa förrens på söndag.. men det är sjukt svårt när man har test liggandes hemma.. haha

Ni vars bröst ömmar .. Hur ömmar de ? Bränns det? Sticker det? Ilar det ? Jag har svårt att sätta ord på hur det känns faktiskt.. molande ihållande värk typ.. sen kan det komma som mer ömma ilningar ibland .. o bröstvårtorna ömmar lite när jag nyper tag.. haha

Ömmande bröst är det första och starkaste symptom jag fått när jag varit gravid. Mina kändes väldigt spända och tunga. Gjorde ont att ta av sig bh:n pga att stödet försvann, men ont att ha på bh:n pga att den klämde överallt :) Har inte haft ömma/ilande bröstvårtor utan det har mer varit hela brösten som värkt.
  • Grönablad

Tror att jag hade ägglossning igår (testar inte men hade temperaturpeak och värk på ena sidan av nedre delen av magen kvällen innan, dock inget tydligt ÄL-sekret). Nu börjar den jobbiga vänteperioden :) Tänkte försöka avhålla mig från att köpa test tills åtminstone BIM -4, annars brukar det vara kört att låta bli att testa i förtid om de finns hemma :)

• Grönablad

Vad roligt att se alla plus som ramlar in! Grattis! :)

ÄL+4 idag, tänkte vänta iaf till ÄL+10 innan jag testar så... Väntan, väntan, väntan. Men känner mig ändå lite lugnare denna månad då jag tempat och fått tydlig ÄL-höjning. Så om det blir negativt resultat hoppas jag kunna lita på det denna månad och inte hålla på och testa 100 ggr även efter mens pga "det kanske är nidblödning!" :)

• Grönablad
    copycat skrev 2016-07-22 04:28:11 följande:

Åh vad härligt att höra <3. Hur mycket blödde du och hur länge? Jag kan inte tänka att detta är nåt annat än missfall. Har förvisso inte ont eller klumpar, men det är färskt blod och mängd ungefär som vanlig mens, lite mindre kanske. Sist, igår, bytte jag binda kl 15 och kl 21 så jag störtblöder ju inte men det är ju inte en liten blödning som avtagit utan det fortsätter ju, och hela tiden färskt. Blir dag tre nu, får se hur det blir idag....kan bara inte förstå vad det är som blöder om inte det..... :(

Förstår att missfall är det första som poppar upp och det är ju klart att det finns en risk att det är just det, MEN; min vän åkte in akut flera gånger tidigt under sin graviditet pga väldigt kraftiga blödningar (så mkt att binda inte hann med), läkarna hittade ingen orsak till blödningarna och bebis föddes pigg och kry i v 40. Så det behöver inte vara kört bara för att man blöder även om det såklart drar igång en jäkla massa oro.

Hoppas verkligen att det går bra och att du har gott stöd med dig på resan :)
  • Grönablad
    copycat skrev 2016-07-23 20:58:33 följande:

Köpte digitalt efter att jag blivit hemskickad från akuten. Tar det imorgonbitti tänker jag. Är noll kissnödig nu. Från att ha varit helt blodfri idag kom det såklart mer blod nu när jag kom hem från akuten. Blä. Så ledsen! Och nervös. Aldrig haft missfall. Googlar man finns det ju helt galna skräckhistorier om smärtor och miniförlossningar. Hoppas att ett MF i 5+4 ska vara lindrigt. Har ännu inte haft ont iaf. Fyyy vilken plåga. Så glada vi var....

Lider verkligen med dig, det är fruktansvärt rent psykiskt att gå igenom ett missfall, när det än händer. Men fysiskt tror jag att det är ganska ovanligt att det blir något mer än en större mens så tidigt, framförallt när kroppen påbörjar utstötningen själv, som jag fick det förklarat för mig vid mitt sena MA så är det vanligare med komplikationer om man medicinskt måste framkalla aborteringen av fostret.

Hoppas allt går så bra det bara kan!
  • Grönablad
    copycat skrev 2016-07-24 06:55:24 följande:

Gravid 1-2 imorse. Alltså bekräftat missfall. Helvete:(

Neeej! :( Beklagar!
  • Grönablad
    Erla skrev 2016-07-24 23:14:03 följande:

Äl+7 imorgon. Nu börjar det närma sig domedagen känns det som :P "Bara" 5 dagar kvar och det ska nog mycket till att jag ska testa tidigare än BIM-dagen. Hur går det för er andra som är i väntans dagar?

ÄL+10 imorgon och jag kommer nog testa trots att det är lite tidigt :) Har inte känt så mkt denna månad men det är ju iofs inte så konstigt iom att ägget kanske inte ens har fäst än. Om det ens blev något befruktat ägg som kan fästa :)
  • Grönablad
    Erla skrev 2016-07-24 23:43:17 följande:

Spännande! Brukar du ha känningar annars? Har läst om andra som har plusat den cykeln som de hade minst känningar ^^ 

Nä precis. Vanligast är väl att ägget fäster mellan äl+7 och äl+10 men det kan även fästa äl+6 och äl+11 :) Hoppas det tagit sig för er :D När hade du tänkt börja testa?

De två senaste månaderna har jag tyckt att jag haft massvis av symptom :)

Testade nu på morgonen men det var blankt såklart. Nu tänkte jag försöka hålla mig ett par dar innan nästa test.

När ska du testa?
Svar på tråden Bim Juli 2016