• Ememem

Bim Juli 2016

Dalkullan92 skrev 2016-07-13 14:06:44 följande:

Nu blir jag förvirrad. Trodde jag haft ägglossning. Så jag testade 10 dagar med clearblue dubbel hormonindikator och fick blinkande gubbe 4 dagar. Sen tog dom slut.

Men tog ett billigt test nu och dom är nästan lika starka båda strecken. I så fall har jag äl sent den här månaden. Jag som trodde jag hade jämt cykel men har väldigt ojämn nu. Är på dag 17 i cykeln nu. Så så fall blir äl dag 18. Blir så förvirrad på den här kroppen :(

Teststrecket måste vara minst lika starkt eller starkare för att vara positivt äl-test. Det där inte riktigt positivt än, mina kan se ut så några dagar. Ofta blir de så som din ungefär, sen minskar de igen nån dag för att sen bli lika starka. Jag tempar också för att bekräfta att äl varit, tycker det är skönt att veta.

Bifogar bild på mina tester som exempel :)

• Ememem
    Marängen skrev 2016-07-14 15:00:53 följande:

Åh vad det går sakta!! Äl+4 idag. Om jag nu haft någon äl.. :(

Kan rekommendera att tempa om du är osäker när du har äl, om det nu inte blir plus denna månad :)
  • Ememem
    dstrl skrev 2016-07-14 19:21:32 följande:

Är på BIM -5 idag, tiden går så sjukt långsamt... Är det någon här som testat så pass tidigt? Och testat pos?

Jag testade positivt på äl+9/BIM-4 med sonen.
  • Ememem
    dstrl skrev 2016-07-14 20:12:50 följande:

Okej :) Vilket test använde du då? Jag är bara på ÄL+7, jag antar att det är det som är viktigare än hur många dagar det är kvar till bim? :S

Billiga-testers sticka och sen morgonen därpå bekräftade jag med en ny sticka och cb digital.
  • Ememem
    Mammaresan skrev 2016-07-14 21:01:27 följande:

Ja, jag kommer nog testa mig imorgon. En dag innan än jag tänkt men det känns ändå okej. Men jag känner ingenting annorlunda alls i kroppen kan jag säga så tror inte jag är gravid. Känns tungt att tänka på såklart! Men ja hoppet finns ju där ändå, längtar ju såklart så det känns jobbigt att tänka på hur det kommer kännas med ett negativt test... Det är ju även BIM -5 (ÄL+10) imorgon så det känns som att det är svårt att få ett plus även om jag nu skulle vara gravid.

Den månad jag blev gravid med sonen kände jag ingenting. Månaderna innan hade jag känningar hela tiden, var ordentligt skengravid nån månad men när det gällde på riktigt så behövde väl kroppen inte fejka ;)
  • Ememem
    Ullis02 skrev 2016-07-15 03:52:37 följande:

Jag är bim+10 idag, tog ett test och det var negativt. Börjar känna mig riktigt frustrerad, min mens har alltid varit väldigt punktlig. Denna månad fick jag lite rosaröda flytningar och inget mer.

Ska nog ringa gyn idag.

Tråkigt :( hoppas gyn kan hjälpa dig! Vad använder du för test? Annars kan ju tyvärr stressen av att försöka skaffa barn påverka mensen.
  • Ememem
    Mammaresan skrev 2016-07-15 07:21:49 följande:

Nä känns dumt att jag ens testade nu, det är inte stor chans att plussa 5 dagar innan BIM. Jag får försöka ha is i magen så gott det går.. Men tror ju inte jag är gravid heller. :( Ändå sitter jag här och febrilt vrider runt gravtestet för att se om det inte finns något extra sträck men jag vet inte ser ni något? Ser nästan ut som det bara är en skugga där ett positivt sträck kan sitta (alltså markeringen) om det inte är en synvilla bara... *suck*

Har redigerat bilder för att skapa kontrast och en av dem är orginalet. Ser något nått annat och är det ens nått? Den översta är den oredigerade.

Kanske inte en syns upplagt här heller. Får lägga fokus på annat idag, ska fixa här hemma och möblera om så det är ju kul. Undrar om det ens syns mer om jag skulle testa imorgon igen? Vågar inte tro något, värre att tro att man är gravid på stickan och få mens sen. Eller att det ser helt blankt ut imorgon... X (

Jag ser ett svagt streck på den översta oredigerade men svårt att säga än om det är rosa eller grått. Testa imorgon igen eller på söndag, om det är ett streck så borde det bli starkare tills dess. Håller tummarna!
  • Ememem
    finder skrev 2016-07-15 22:42:54 följande:

Översta är i förrgår och nedersta är från igår 3+9. ör ännu tydligare i verkligheten. så kan nog rätt säkert säga att de gick vägen.

Åh grattis! Kul att kunna se ökningen!
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-07-16 00:00:30 följande:

Provar med originalbilderna

Jag ser tyvärr inte heller nåt streck på någon av bilderna.
  • Ememem
    10oktober skrev 2016-07-15 22:45:40 följande:

Hahaha! Samma här! Tänker hela tiden att det snart borde vara BIM men kommer sen på att det är en hel dryg vecka kvar!

Jag kände ingenting av ägglossningen denna månad så vet egentligen inte om BIM verkligen äe den 25:e eller om jag hade ägglossning alls. Vi får se. Vi har i alla fall haft sex varannan/var tredje dag i två veckors tid och jag försöker ta bristen på alla slags symptom som ett gott tecken (hur logiskt det nu är).

För mig var bristen på symtom ett gott tecken med sonen så håller tummarna att det är så för dig med.
Svar på tråden Bim Juli 2016