• Teresiat

Bim Juli 2016

Halloj på er! Någon som har BIM på torsdag som jag? :)

• Teresiat

Spännande, Madde! Brukar du testa eller invänta? Jag tror dock inte att vi har någon chans då vi egentligen inte skulle försöka denna månad och endast hade sex en gång, vad jag då trodde var EFTER ÄL. Men sen kom jag på att vi kanske råkade pricka ÄL ändå.. Har inte koll på när ÄL är, känner inte av när det är som många andra verkar göra.:

• Teresiat

Härligt! Jag tog ut spiralen i juni och vi sa att vi skulle börja försöka lite lätt i tidigast augusti. Men jag längtar mkt så nu sitter jag och hoppas att vi inte missade ÄL. Vi hade sex cykel dag 15.. Sannolikt var det försent? Appen visade ÄL dagen innan.. Men brukade innan spiralen ha långa cyklar men det kan ju ändras.

• Teresiat

I mina tidigare graviditeter så kommer symtomen på dagen för BIM. Känner inget innan BIM, så håll hoppet uppe ni som inte tycker er känna så mycket :)

• Teresiat

Såg nu att det var cykeldag 18 som vi körde oskyddat. Är väl knappast troligt att ÄL blev så sent ;/

• Teresiat

Prinsessan - vet inte då jag inte känner av ÄL så tydligt och dessutom haft spiral under en längre tid. Noterade att äggviteflyningarna kom vid cykeldag 15. Hur länge är det vanligt att man har dessa flytningar innan ÄL sker? Minns tidigare att jag fick äggviteflyningar ganska långt innan ÄL skedde enligt cb-monitorn... Om jag minns rätt.. Var länge sedan nu :)

• Teresiat

Oktober. Skulle nästan gissa på att du har ÄL nu. När man slutar med p-piller kan det ju ta ett tag innan cykeln blir regelbunden

• Teresiat

Cykeldag 29 idag.. Inga symtom, hade lite känningar igår och förrgår men idag känner jag nada. Funderar köpa test och ta i morgonbitti. Känns otroligt om jag skulle vara gravid så tror nog att mensen kommer i morgon, torsdag eller fredag. Men det är spännande iaf :)

• Teresiat

Idag kom mensen, ganska väntat. Nu i augusti blir det att försöka på riktigt, som det var tänkt från början :)

Svar på tråden Bim Juli 2016