Inlägg från: mosterJenny |Visa alla inlägg
  • mosterJenny

Bim Juli 2016

Hej!

Jag är ny här på FL och har följt både juni- och julitråden. Jättespännande att läsa allas berättelser och få vara med i både sorg och lycka.

Jag och min kille har äntligen bestämt oss för att försöka bli gravida med vår första. Slutade med p-piller 23 maj, fick den konstgjorda mensen 26 maj och tror jag hade ÄL runt den 13-14 juni då jag hade trådaktiga flytningar. Min mens kom igång nu 1 juli, så utan att veta hur lång cykel jag har (ätit p-piller i ca 12 år) beräknar jag ha BIM 30 juli. Tänkte att jag gärna följs åt här och kanske kommer med lite funderingar under vägen.

Tänkte inte köra med ÄL-tester utan hoppas på att få tydliga tecken och "köra på varannan dag". 

Men min första fråga då: sker ÄL samma dygn som de trådaktiga flytningarna kommer eller precis efteråt?! Har inte riktigt förstått det där...

Grattis till alla plus, riktigt häftigt!
  • mosterJenny

Grattis till plussen copycat och DevilsDaughter!

Själv är jag på dag 8 i min cykel. Fr.o.m måndag är jag och killen överens om att försöka få till det varje dag i en dryg vecka och jag ska fortsätta hålla koll efter ÄL-tecken. Känns spännande och underbart skönt att vi båda vill det här lika mycket så vi går all-in under några dagar.

Fortsättning följer... :)

• mosterJenny

Har tempat mig nu i ca 7 dagar bakåt (som en extra koll) och imorse sjönk den och igår inbillade jag mig att det värkte något i magen på ett konstigt sätt så jag hoppas att jag har ÄL just nu! Efter vad jag har läst så dippar tempen något under ÄL för att sedan peaka. Förra mensen var 2 juli så det är ju i rimlig tid men har aldrig tagit ÄL-tester tidigare. Tycker ni jag bör köpa ett för säkerhets skull? Vill ju hellre "köra på" någon dag extra så man verkligen tajmar men samtidigt skulle det vara bra att se svart på vitt att ÄL faktiskt skett! För en ovan testare: vad rekommendera ni från Apoteket? Har inte tid att beställa hem nämligen...
    Tacksam för svar :)

• mosterJenny
    Ememem skrev 2016-07-18 20:13:52 följande:
    Om äl är nu så är det försent för att köpa nåt test. Äl test används för att förutspå äl som inträffar inom 12-48 timmar efter positivt äl test och tempen bekräftar äl så om du får en tempökning imorgon så är sannolikheten stor att du hade äl idag.
    Tack så mycket, jag hoppade över att köpa ett test. Inte lätt att hålla reda på ordningen på allt som sker i kroppen... Jag ska kolla tempen imornbitti igen och se om jag får en ökning framåt!
  • mosterJenny
    Videungen skrev 2016-07-19 17:33:39 följande:

Kunde inte hålla mig ändå!!! Hjälp! Första impulsen var att gråta! Mannen är superglad o jag i chock :) Vad har vi gjort liksom?! Men det här är det finaste!

27 år gammal o första barnet :D

Grattis! Underbara nyheter ju. Jag har precis haft ÄL så nu börjar min egen väntan men semestern börjar till helgen så då borde jag hålla mig sysselsatt och tankarna på annat håll!
  • mosterJenny
    copycat skrev 2016-07-24 06:55:24 följande:

Gravid 1-2 imorse. Alltså bekräftat missfall. Helvete:(

Vad tråkigt för er, beklagar verkligen! Kramar
  • mosterJenny

[quote=76839410][quote-nick]Signealice skrev 2016-07-29 21:31:16 följande:[/quote-nick]Hej på er!

Hoppar in här då jag precis har plussat.

Så kul och samtidigt läskigt. Detta blir vårt andra barn. Enligt mina beräkningar är bf i april. Någon här som också ska ha då? ????[/

Grattis! Vi är nog flera som hoppas på att få plussa snart (:

Svar på tråden Bim Juli 2016