copycat skrev 2016-07-21 09:03:51 följande:
Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?
Nej vad hemskt! Jag har haft både tidigt och sent mf. Blödde enormt mycket vid båda, men det första hade jag lätta blödningar från v.7 ungefär. Fick höra av bm att det är extremt vanligt att blöda tidigt i graviditeten och det man ska hålla koll på är symptomen, färgen på blodet och smärtor. För mig försvann symptomen efter första blödningen. Blödde färskt klarrött blod då och då, inte mycket alls till en början. Mörkt blod innebär större chans att bebisen är ok jämfört med klarrött. Anledningen till att de avfärdade mig i början va för att jag inte hade några som helst smärtor. Andra mf var dock värre för där hade jag sjukt ont.
Du har redan fått lite tips. Ta det lugnt och ta nytt test när blödningen avtar.