• Erla

Bim Juli 2016

Hoppar in här jag också :) är på äl+2 och har BIM den 30/7. Vi är 26 båda två och har försökt i lite mer än två år nu. Har ett sent MA och en kemisk graviditet i bagaget och hoppas att det är vår tur snart. 

Denna gången har mina bröst varit ömma under äl, vilket de aldrig varit tidigare så hoppas det är något bra. Plus att jag äntligen haft en mycket tidigare äl än vad jag brukar ha :D 

Måste bara säga grattis till alla er som redan plusat! Lycka till!

• Erla
    copycat skrev 2016-07-21 09:03:51 följande:

Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

Nej vad hemskt! Jag har haft både tidigt och sent mf. Blödde enormt mycket vid båda, men det första hade jag lätta blödningar från v.7 ungefär. Fick höra av bm att det är extremt vanligt att blöda tidigt i graviditeten och det man ska hålla koll på är symptomen, färgen på blodet och smärtor. För mig försvann symptomen efter första blödningen. Blödde färskt klarrött blod då och då, inte mycket alls till en början. Mörkt blod innebär större chans att bebisen är ok jämfört med klarrött. Anledningen till att de avfärdade mig i början va för att jag inte hade några som helst smärtor. Andra mf var dock värre för där hade jag sjukt ont.

Du har redan fått lite tips. Ta det lugnt och ta nytt test när blödningen avtar.
  • Erla
    emzerus skrev 2016-07-21 22:48:44 följande:

Äl+10 o fick återigen ett ganska svagt plus, men lite tydligare än igår kväll...dock hamnar bilderna på sniskan här inne (vet inte hur jag ändrar det) så jag tycker själv att det knappt syns. 

Tog ett test från Lloyds också på em o tyckte mig ana nåt inom tiden...men som efter ett par timmar är ett klart rosa streck, Rätt starkt tom. vet att det inte gills efter tiden gått ut men hoppas att det ändå är nåt. 

Jag har en bra känsla denna månad att det faktiskt är vår tur nu. Har försökt med barn nr 1 i snart 2 år o 6 tidiga missfall...så nu är det dags tycker jag :) 

Någon mer som ser?

Jag ser! Hoppas på fin ökning nu då :D håller tummarna!
  • Erla

Äl+7 imorgon. Nu börjar det närma sig domedagen känns det som :P "Bara" 5 dagar kvar och det ska nog mycket till att jag ska testa tidigare än BIM-dagen. Hur går det för er andra som är i väntans dagar?

• Erla
    Grönablad skrev 2016-07-24 23:19:36 följande:
    ÄL+10 imorgon och jag kommer nog testa trots att det är lite tidigt :) Har inte känt så mkt denna månad men det är ju iofs inte så konstigt iom att ägget kanske inte ens har fäst än. Om det ens blev något befruktat ägg som kan fästa :)

Spännande! Brukar du ha känningar annars? Har läst om andra som har plusat den cykeln som de hade minst känningar ^^ 

Nä precis. Vanligast är väl att ägget fäster mellan äl+7 och äl+10 men det kan även fästa äl+6 och äl+11 :) Hoppas det tagit sig för er :D När hade du tänkt börja testa?

• Erla
    Grönablad skrev 2016-07-25 06:17:17 följande:

De två senaste månaderna har jag tyckt att jag haft massvis av symptom :)

Testade nu på morgonen men det var blankt såklart. Nu tänkte jag försöka hålla mig ett par dar innan nästa test.

När ska du testa?

Vad tråkigt, men det är ju väldigt tidigt än så låter smart att vänta ett par dagar :)

Jag ska nog inte testa förrän tidigast BIM, på lördag :)
  • Erla

BIM idag och tempen störtdök. Lycka till ni andra som fortfarande väntar och grattis till er som lyckats!

Svar på tråden Bim Juli 2016