Inlägg från: hoppfullsnart40 |Visa alla inlägg
  • hoppfullsnart40
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Grattis!!;)
  • hoppfullsnart40

ÄL+8 idag och tempen dippade imorse. Och nu tycker jag att det bränner i brösten och molvärk i tjejmagen. Men det är väl vara inbillning. Hoppas hoppas så på ett plus på denna månaden :)

• hoppfullsnart40
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 19:05:27 följande:

Hoppfull: Hur långt efter ÄL brukar du få mens? Hur mycket dippade den? Brukar den dippa så tidigt om man inte är gravid? 

Jag har en lutealfas på mellan 11-13 dagar.

Den sjönk från 36.84 till 36.68

Jag har ingen aning :)
  • hoppfullsnart40
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 19:47:40 följande:

hoppfull: ok, men kan inte sådana dippar bero på att man typ sovit varmare el så? 

Jag har läst att hcg börjar bildas när ägget befruktas för att varna livmodern att det kommer ett befruktat ägg, men detta hcg som bildas då kan inte mätas i urinen eftersom ägget ännu inte är sammankopplat med mamman. Det hcg som bildas efter att ägget har fäst i livmodern kan mätas i urinen för då kommer det ut i mammans system. Men som sagt, detta är ngt jag läst och jag har ingen aning om det stämmer.

Jo det kan det säkert :) men har inte känt att jag har varit varmare än vanligt i natt
  • hoppfullsnart40
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-01 20:23:24 följande:

Någon som tar något för att öka chansen att bli gravid? Jag tar multivitamin och q10 sen ett par veckor tillbaka.

Jag äter soyaisoflavoner (dag 3-7 i cykeln ), folsyra, och progesteron ( med början2 dagar efter ÄL).

Sambon äter Zink och folsyra.
  • hoppfullsnart40
    DevilsDaughter skrev 2016-07-09 10:48:29 följande:

Copycat åhh va roligt!! Grattis!

Jag testade två starka streck idag! Så nu verkar det som att hcgnivån höjts betydligt! Nu känns det bra!

Grattis!! :)
  • hoppfullsnart40
    copycat skrev 2016-07-09 10:32:02 följande:

Haha han bara tokskrek:

- ÄLSKLING?!

-....ja?

- VI ÄR GRAVIDA!!!

- jag vet!:)

Haha:)

Grattis ! :)
  • hoppfullsnart40
    Anonym (Mamu) skrev 2016-07-10 13:30:43 följande:

Kan tillägga kanske att jag aldrig tidigare heller fått ett solklart positivt med ältest :/ hade lovat mig själv att inte använda de mer men ändå sitter jag här nu o försöker tolka dem....

Mina har heller aldrig blivit starkare än dina, men jag hoppas jag har ägglossning ändå :)
  • hoppfullsnart40

Alltså jag fattar inte... jag får ALDRIG positivt på en ägglossnings sticka fast jag ömmar i äggstockar och har fertila flytningar?

Bara ett svagt svagt sträck.

• hoppfullsnart40
    Tiiffany skrev 2016-07-27 08:12:07 följande:

Jag är på cykeldag 6 idag och har igår kväll klickat hem ägglossningstest till fertilitetsmonitor. Vilken dag i cykeln ska man börja testa? Den borde komma denna vecka. Är det för sent? 

Tror man ska starta senast CD 4.
Svar på tråden Bim Juli 2016