Inlägg från: Dalkullan92 |Visa alla inlägg
  • Dalkullan92

Bim Juli 2016

Fkvi skrev 2016-06-29 12:11:25 följande:

Jag använder P Tracker Lite (app för iPhone) där jag skriver in när jag har mens så räknar den ut mina fertila dagar + ÄL. När det börjar närma sig ÄL så testar jag med ägglossningstester :) stämmer ungefär på pricken

De använder jag mig oxå av men märkt nu att de stämde ganska så bra :) men fick tidigare förra månaden och den som var nu. Men mina cykler har varit kortare dom månaderna oxå. Har alltid haft 28 dagars cykel men 27 förra å nu 26 när vi försökt. Så nu köra jag med tester ifrån dag 8 :)
  • Dalkullan92

Har använt clearblue dubbel hormonindikator den här månaden och har mindre koll än vanligt på när jag har/hade ägglossning. Har bara fått blinkande gubbe. Kan hända jag missat ökningen och bara får blinkande eller så har jag inte fått ägglossning än. Började testa dag 7 i cykeln och är på dag 16 så har slut på test nu. Så får ta billiga tester och se om jag inte fått ägglossning än eller om jag missat ökningen bara.

Vi har haft sex regelbundet iaf så har nog inte missa den på så vis.

Någon mer som haft de här problemet med clearblue dubbel hormonindikator???? (Känner mig förvirrad)

• Dalkullan92
    Julie92 skrev 2016-07-11 19:57:23 följande:

Hejsan hoppar in här! Bim 25-27 juli, första försöket nu:) är det någon som har ungefär samtidigt som mig?:)

Jag har oxå bim 25-27 juli. :)

Har mellan 26-28 dagars cykel. Men har lyckats tappa bort äl den här gången. Men sex har vi haft ????
  • Dalkullan92
    MissJL skrev 2016-07-12 09:50:08 följande:

Jag har också använt CB dubbel hormonindikator, förra månaden fick jag blinkande gubbe i 7 dagar o månaden före det i 9 dagar. Aldrig fått fast gubbe. Känns så himla trist att lägga ut så mycket på nått som inte fungerar... Jag fick blinkande gubbe o dagen efter kom mensen... Skumt!

Ja jag tror att de är att man missar lh ökningen å då får man blinkande gubbe tills mensen om man missar den. Den reagerar ju först på ett hormon som går upp och tror de håller sig uppe tills mensen. Alltså om den inte upptäcker lh ökningen får man blinkande hela tiden. Men jätte dåligt att de är så tycker jag. Går nog tillbaka till enkel hormonindikator nästa måndag och billiga tester oxå. För att vara säker.

Super trist de här. Bäste lycka nästa månad känner jag :(
  • Dalkullan92
    Dalkullan92 skrev 2016-07-12 18:48:39 följande:

Någon kan få lägga in mig på listan :)

23 år

BIM 27/7 B1 F2

Hahah oj då :) jag är ju som sagt 24 år :) och jag var med på listan. Vilken koll jag har. Men har bim mellan 25-27/7. Haha skriver fel ålder.
  • Dalkullan92
    Loncelot skrev 2016-07-12 20:29:07 följande:

Dagen innan ÄL Check!

Dag1 ÄL Check

Dag2 ÄL Checkadeckadingdangdong!!!

Imorgon blir det nog inget, vi får se, men nu är ja nöjd iallafall

De låter bra :) vet inte när jag hade ÄL. Men fick till de torsdag. Lördag söndag. Tisdag. Så ska förhoppningsvis inte missat den med sexande iaf :)

Tråkigt jag köpte clearblue dubbel hormonindikator å har mindre koll än vanligt med men fick blinkande gubbe i fredags iaf.
  • Dalkullan92

Nu blir jag förvirrad. Trodde jag haft ägglossning. Så jag testade 10 dagar med clearblue dubbel hormonindikator och fick blinkande gubbe 4 dagar. Sen tog dom slut.

Men tog ett billigt test nu och dom är nästan lika starka båda strecken. I så fall har jag äl sent den här månaden. Jag som trodde jag hade jämt cykel men har väldigt ojämn nu. Är på dag 17 i cykeln nu. Så så fall blir äl dag 18. Blir så förvirrad på den här kroppen :(

• Dalkullan92
    L 91 skrev 2016-07-13 16:18:44 följande:

Så har jag fått veta mina graviditeter..genom att ägglossningstesten varit positiva. Plussade på BIM+18 förra gången, med ett svagt streck, och ägglossningstesten var superstarka. Så testa ett grav.test!

Inge streck på gravid test :)

Är kanske ägglossningen som är senare än vanligt. Bara för mig o karln å ligga i några dagar till :)
  • Dalkullan92
    Ememem skrev 2016-07-13 23:48:52 följande:

Teststrecket måste vara minst lika starkt eller starkare för att vara positivt äl-test. Det där inte riktigt positivt än, mina kan se ut så några dagar. Ofta blir de så som din ungefär, sen minskar de igen nån dag för att sen bli lika starka. Jag tempar också för att bekräfta att äl varit, tycker det är skönt att veta.

Bifogar bild på mina tester som exempel :)

Tack så mycke :) Får testa i dag oxå då.
Svar på tråden Bim Juli 2016