Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Bim Juli 2016

Deni81 skrev 2016-06-23 11:35:07 följande:

Devils daughter: Jag körde med ÄL-tester de två senaste månaderna men nu ska vi bara ta det lite lugnt över sommaren tror jag. Min cykel har ändrat form, med längre lutealfas så nu blir det bara drygt att försöka leta upp rätt dag och krångla, haha! Bättre att sexa mycket runt ÄL och hoppas på det bästa

Min sambo får inte prestationsångest, mer ångest över att det inte går tror jag. Och rycker lite på axlarna istället och säger att det kommer när det kommer. Och förhållandet mår inte så bra av denna stress med tester och att inget händer. Så det har blivit lite infekterat att prata om det överhuvudtaget. Sorgligt, men sant. Efter 15 försök och första barnet och en ålder på 35 (jag) så är jag extremt stressad. Det hjälper ju inte något frö att fästa direkt.

Vi pratar sällan om detta, det är lite infekterat här också. Missfallen, särskilt det sena, höll nästan på att splittra vår relation. Känns som att det är lättare att han inte har någon koll på var i cykeln jag befinner mig. Han hade dock förhoppningar om att jag skulle blivit gravid under semestern, men nej... Jag är 36 år, och han ett antal år yngre, det gör inte saken lättare heller. .
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-06-23 16:02:28 följande:

Är det första barnet för er också? Min sambo är också yngre. 4 år yngre. Han har ingen stress överhuvudtaget och ibland säger jag åt honom att gå ut och skaffa en yngre kvinna som har många år på sig och som kan få många barn. Det är ledsamt att känna stress pga ålder tycker jag. Och så tar det sig ju aldrig! Hur länge har ni försökt? Usch vad tråkigt med missfall, det är jag inte alls beredd på, men den risken finns ju också. Jag tror inte vårt förhållande klarar ett MF, helt ärligt. Har du haft flera? :-/

Ja , det är första barnet för oss. Jag har dock två sen tidigare, de går i högstadiet och lågstadiet. Min sambo har inga barn, och han uttrycker ibland frustration pga min ålder, och att vi kanske inte kommer få något barn.. Då säger jag också till honom att han kan skaffa en yngre tjej som han kan skaffa barn med.. Jag fick två missfall förra året, det första var ett tidigt ma, men vi tog det ändå hårt. Och nästa var sent, har inte kommit över det än faktiskt... Blev gravid direkt de två gångerna, men nu är vi på sjunde försöket, utan resultat
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-06-23 23:32:15 följande:

Ja usch det är inte lätt! Vad säger din man då? Jag vet att min kille vill ha barn, han vill ha 2 stycken. Och med den här takten så (försökt i över 1 år) så blir stressen bara större och större. Jag vet helt ärligt inte om det kommer hålla mellan oss pga detta. Vi börjar båda se fel mellan oss och kanske undermedvetet förstår att vi inte är en bra matchning eftersom det inte går... Förr, innan ivf fanns så var det ju vanligt med par som gjorde slut efter att försökt jättelänge. Och sen fick de barn direkt med sin nya partner. Som att matchningen i gener/whatever var fel och att det var därför det inte gick. Inte för att skrämma någon eller säga att det är så för er! Men jag börjar få de tankarna... Är vi egentligen rätt för varann. Om han inte stöttar mig i den här kampen, hur kommer han då att stötta mig i framtiden liksom...

Nä nu är jag allt negativ! Men ja, vi får se helt enkelt. Hoppas det känns tusen ggr bättre för er och att det tar sig snart!

Han säger att han inte vill ha någon annan osv. Men han vill ha barn, det vill han. Blev gravid så otroligt lätt och snabbt två gånger förra året, men nu verkar det omöjligt... Jag känner mig också negativ, men jag hoppas på plus snart för oss båda! Ja, just det! Min kusin och hennes man försökte i närmare 10 år, utredning visade inget fel, men det tog sig likt förbannat inte! Men så efter alla dessa år så fick de två barn i snabb följd. Utan minsta hjälp. Kanske du redan skrivit om det, men har ni sökt hjälp nu efter ett års försök? Vet också att det finns kuratorer att prata med, har en nära vän som är inne behandling av ofrivillig barnlöshet, efter fyra års försök.
  • Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-06-24 08:01:05 följande:

Hej alla

Igår fick jag äntligen positivt ÄL-test så nu tänkte jag bli mer aktiv i tråden igen:) vi hade sex i måndags och har vi tur har vi en chans med dom simmarna. Igår, när ÄL-testet var positivt blev det ju "verkstad" men då gick det inte:( min sambo känner press och prestationsångest just runt ÄL, att han måste leverera, och då slaknar han. Superfrustrerande men jag försöker verkligen bara säga att det inte gör något, att jag förstår att det är en jättepress att man MÅSTE leverera. Skulle själv tycka det var jobbigt. Vi tjejer kan ju bara ligga där medan killarna verkligen måste. Han blir deppig för han vill ju verkligen! Så fort han slaknar vill han att vi ska göra olika grejer för att han ska hårdna igen, han vill verkligen inte ge upp. Handlar ju om att när han inte är kåt egentligen utan bara "måste" ligga. Vi har en dotter född april 2014 och vill så gärna få ett syskon till henne. Han är helt fast besluten att vi ska försöka idag igen när hon vilar på dagen. Jag känner mer att det känns så jobbigt! För hans skull. Även om jag såklart gärna vill att vi försöker alla månader, känns ju drygt att veta att man missar en månad, så tycker jag det känns så sjukt hetsigt för hans skull. Så vi får se. Om han verkligen verkligen vill är det klart jag är med på det, men tycker så synd om honom när det inte går, han känner sig verkligen värdelös. Och även om det går idag är ju chanserna små. Som sagt, måndagens lyckade försök har kanske inte så stora chanser och även om vi får till det idag, en gång dagen, efter positivt ÄL-test, är ju chanserna små. Skulle ju önska att vi bara kunde ligga en vecka i sträck för att öka chanserna men det är ju omöjligt med denna press. Plus att jag fan inte orkar det med en två-åring hemma:/ så vi får se hur det blir...blää..

Min sambo får också prestationsångest, så vi har bestämt att jag berättar inte att jag har ägglossning. Vi jobbar skift, plus att jag har två barn sen tidigare, så vi får inte till det oftare än 1-2 gånger i veckan, i bästa fall.
  • Anonym (Alexandra)

Blir nog knappast något denna månaden heller Enligt min app så ska jag ha ägglossning om två dagar. Men inga ägglossningsflytningar än och negativt ägglossningstest i morse... Vi har inte haft sex senaste veckan, både sambon och jag är trötta och halvt utslagna av pollenallergi, mest han. vill inte ta på krafterna i onödan. Försökte få till det i morse innan jobbet, men sambon orkade inte. Spelade kanske inte så stor roll i och för sig, i och med att ägglossningstestet ändå visade negativt. Åh vad jag längtar efter att få skriva något positivt här, haha. Men det ser mörkt ut för oss...

• Anonym (Alexandra)
    Tra3dockan skrev 2016-06-27 10:46:56 följande:

Hur lång tid efter MF tar det för ÄL att komma igång?

Jag fick ett tidigt MF förra cykeln, ungefär när jag skulle fått mens men plusset på stickan visade sig på morgonen  samma natt som blödningen och värken började. Blödde i 7 dagar jämfört med normala 3.

Enligt appen så bör äl vara på onsdag men kan tänka mig att det inte kommit igång som det ska.

Ska in på Kvinnokliniken idag och ta nya cellprover då jag tydligen fått lätta förändingar (vilket kan ha att göra med att jag började blöda när de togs) och tänkte höra med dom också och få kollat att allt är ok sen blödningen.

Beklagar missfallet! Det är nog lite olika, men efter tidigt missfall kan det gå fort. Jag fick ma i vecka 7, och fick ägglossning två veckor efter missfallsblödningen startat. Men efter mitt sena missfall så tog det nästan två månader innan jag fick ägglossning igen.
  • Anonym (Alexandra)
    Fkvi skrev 2016-06-27 10:58:15 följande:

Du och jag sitter i samma sits. Har använd clearblues ägglossningstester för att ha koll men nu ska jag byta till Apotekets egna då jag vill se om clearblues är trasigt eller vad det är frågan om.

Försök fråga sambon imorgon om ni inte kan försöka? Krävs ju lite ansträngning om ni ska få till det ;) se till att ladda upp med bra allergimedicin på förmiddagen så bör ni piggna till inför eftermiddagen/kvällen?

Kämpa!

Clearblue har funkat bra för mig tidigare, men i och med att jag inte fått ägglossningsflytningar än, så tror jag antingen att ägglossningen var tidigare och att jag missat den, eller att den är sen... Ska testa igen i morgon. Jo, stackars sambon ansträngde sig i morse, vid 6-tiden före jobbet, men han lyckades inte komma dessvärre. Men får bli nytt försök i morgon förhoppningsvis.
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-27 11:28:03 följande:

Alexandra: Vilken dag är du på i cyklen och när brukar du ha ÄL? Jag fick riktig kraftig ÄLsmärta igår som höll i sig i ca en timme, kändes som klockren ÄL. men har inte en tillstymmelse till flytningar som jag brukar ah flera dagar innan. Hade sex igår och det ömmade ngt grymt där inne som det brukar göra vid ÄL. Borde eg inte ha ÄL förren på onsdag. Kroppen kan va bra skum ibland, segt att man inte hade ÄLtest hemma.. 

Jag är på dag 13 och jag har 29 dagar i snitt i mens cykel. Nu alldeles nyss fick jag plötsligt en rejäl ägglossningsflytning och känner av ägglossnings känningar. Men testet var negativt i morse, så ägglossningen är nog försenad ändå. Brukar ha flytningarna flera dagar före ägglossningen, upp till 5 dagar innan själva ägglossningen. Kommer inte bli nåt sex här förrän tidigast i morgon kväll, om inte sambon däckar på soffan efter jobbet i morgon. Så typiskt att vi inte fick till det riktigt i morse. Men inget att göra åt.
  • Anonym (Alexandra)
    Fkvi skrev 2016-06-27 11:11:37 följande:

Kan vara så, men sen kommer det ju fler ägglossningar som tur är så det är ju inte försent än :)

Håller tummarna!

Tack! Nu har både ägglossningsflytningar och känningar kommit med buller och bång plötsligt.. Trots negativt test idag. Så förhoppningsvis är den på väg!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-27 13:15:46 följande:

Alexandra hur testade du igår? Tänkte så du inte har ägglossning idag? Den dag man har ägglossning brukar testerna redan hur börjat visa negativt igen.

Nej, är det sant? Jag testade inte alls igår, eftersom jag inte hade några känningar eller flytningar. Och att ägglossningen inte beräknas förrän på onsdag. Men då är det nog kört nu!
Svar på tråden Bim Juli 2016