Deni81 skrev 2016-06-23 23:32:15 följande:
Ja usch det är inte lätt! Vad säger din man då? Jag vet att min kille vill ha barn, han vill ha 2 stycken. Och med den här takten så (försökt i över 1 år) så blir stressen bara större och större. Jag vet helt ärligt inte om det kommer hålla mellan oss pga detta. Vi börjar båda se fel mellan oss och kanske undermedvetet förstår att vi inte är en bra matchning eftersom det inte går... Förr, innan ivf fanns så var det ju vanligt med par som gjorde slut efter att försökt jättelänge. Och sen fick de barn direkt med sin nya partner. Som att matchningen i gener/whatever var fel och att det var därför det inte gick. Inte för att skrämma någon eller säga att det är så för er! Men jag börjar få de tankarna... Är vi egentligen rätt för varann. Om han inte stöttar mig i den här kampen, hur kommer han då att stötta mig i framtiden liksom...
Nä nu är jag allt negativ! Men ja, vi får se helt enkelt. Hoppas det känns tusen ggr bättre för er och att det tar sig snart!
Han säger att han inte vill ha någon annan osv. Men han vill ha barn, det vill han. Blev gravid så otroligt lätt och snabbt två gånger förra året, men nu verkar det omöjligt... Jag känner mig också negativ, men jag hoppas på plus snart för oss båda! Ja, just det! Min kusin och hennes man försökte i närmare 10 år, utredning visade inget fel, men det tog sig likt förbannat inte! Men så efter alla dessa år så fick de två barn i snabb följd. Utan minsta hjälp. Kanske du redan skrivit om det, men har ni sökt hjälp nu efter ett års försök? Vet också att det finns kuratorer att prata med, har en nära vän som är inne behandling av ofrivillig barnlöshet, efter fyra års försök.