• Monsan

Bim Juli 2016

10oktober skrev 2016-07-02 08:44:43 följande:

Så nyttigt att läsa era diskussioner om ÄL! Inser att vi kanske "la av" med sex någon dag för tidigt förra månaden.

Några tips för att orka ha sex så ofta kring de där dagarna runt ÄL? Normalt har vi sex ca en gång i veckan och nästan aldrig två dagar i rad... det räcker för oss så vi får liksom göra en ansträngning nu. Hur gör ni?

Nu ska jag berätta om våran historia.. för oss tog det 3 år att bli gravid med lilleman.. vi hade sex varannan/varje dag för att pricka in äl, men inget hände.. gick en utredning och fick diagnosen oförklarlig barnlöshet. bokade in privat ivf och skulle precis påbörja hormonbehandling när mensen inte dök upp.. den månaden höll vi inne med sexet från mensen startade till äl monitorn visade maximalt utslag.. hade sex en gång och blev gravid.. detta slutade med MA i v.11.. hade en mens emellan, sex en gång på dag 14 då jag själv kände att äl var på gång.. bom, gravid igen.. lilleman är nu 5 månader.. fick tillbaka mensen 3 månader exakt efter att lilleman föddes.. väntade med sex till dag 14 även denna gång och blev gravid igen... slutade dock i MF för 2 veckor sedan.. Nu väntar vi med sex till äl monitor visar max och hoppas på att vårat mönster stämmer.. sambon måste ladda upp med en rejäl uppsättning spermier innan vi har sex... :)
  • Monsan
    SamsonS skrev 2016-07-02 11:40:22 följande:

Nej jag har inte gjort det men får nog göra det för detta verkar ju inte funka :/

Jag kan verkligen rekommendera dom... Vi hade samma problem och när jag började med monitorn tog det sig direkt.. vilken dag är du på nu?
  • Monsan
    SamsonS skrev 2016-07-02 12:25:49 följande:

Jag har lång och oregelbunden cykel, är på dag 23 idag. Är öm i magen och ryggen idag, men äl flytningarna är slut och brösten är mindre ömma idag än igår. Så jag borde ju ha haft äl nu om jag ska gå på symtom.

Ja, det låter ju nästan som det.. nu håller vi tummarna att ni prickade in den och att det tog sig denna gång.. :)
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 12:28:29 följande:

EL: tack :) ?

Monsan: inteessant. Vet du om din man har färre spermier än va man "ska" ha. De tekommenderar ju då att man sparar lite på satsen. De gånger det tagit sig för oss är när vi har haft sex varannan till var tr edje dag. De gånger vi hade varje dag har det inte tagit sig, lite samma grej där. Den här gången försöker jag att inte ha så stora förhoppningar då han kom utanför mig dagen innan ÄL och på morgonen dagen jag hade ÄL och sen i mig på kvällen dagen för ÄL. Väntade inte ÄL så tidigt så vi hann slösa rejält på sperman precis innan :(

Han gjorde tre tester under utredningen och två gånger hade han få antal och en gång hade han normalt antal så jag kan tänka mig att det är fifty/fifty.. :)..

Vi hoppas på det bästa nu då.. spermierna kan ju leva ett tag oxå... :)
  • Monsan
    Maria_87@ skrev 2016-07-02 15:34:37 följande:

Japp nu är de allt lite segt, 1år var ok att vänta men allt efter det har känts jobbigare och jobbigare, speciellt när kompisen blir gravid på första försöket snart ska få sin bebis och jag som längtat länge fortfarande står utan.

Den brukar kunna diffa någon dag +/-. Men jag tog ändå ett test i Morse som var neg så ingen vinst denna gången heller så där dog de hoppet...

Men jag och sambon bestämde över frukosten att vi bokar vi en tid för att kolla om de är något fel, så även om jag är besviken så känns de ändå bra att vi tar tag i att kolla upp det. Misstänker att de inte kryllar av tider på sommaren. Någon som vet typ hur länge man behöver vänta? Jag räknar med en månad eller två med tanke på semester mm.

Det beror lite på när man kontaktar dom.. vi ringde i maj och fick då väntar till sept eftersom dom hade stängt under sommaren.. min kompis fick tid direkt hon ringde efter sommaren.. dom hade försök i två år och fick veta att killens spermier var för svaga och att enda alternativet var ivf.. första försöket tog sig och nu ska dom ha barn i december.. :)..
  • Monsan
    copycat skrev 2016-07-05 07:44:22 följande:

Visst fan är det väl ett streck idag också?! ÄL+11. Fortfarande svagt, undra när man kan testa cb digital veckoindikator. När jag gjorde det med dottern ÄL+14 fick jag "gravid 2-3"..hmm...vet inte riktigt vad jag ska tro, kan jag verkligen fått ett plus?!

Jag ser oxå två streck.. :).. grattis.
  • Monsan
    ungmamma16 skrev 2016-07-05 07:07:42 följande:

Visst ser ni de också? Syntes irl iaf

Grattis.. :)
  • Monsan

Dag 15 efter mitt mf och monitorn har gått från max till låg och är nu uppe på hög för 3 dagen i rad.. känns som att äl inte är långt borta så hoppas på max inom om 2-3 dagar.. :)

• Monsan
    Lägtarså skrev 2016-07-05 08:40:10 följande:

Vad tror ni om detta? Bim -4

Har oxå väldigt liten koll på cb grav test, men har tyvärr hört att dom ofta visar ett svagt positivt.. finns ett forum som heter spökstreck.. lägg upp bilden där.. själv tycker jag mig se två streck.. :)
  • Monsan
    corran skrev 2016-07-05 07:50:58 följande:

Vågar mig på ett grattis :D

är också sugen på ett digitalt.. men vet inte om det kommer visa något åå det än

Hur går det för dig? Vågat dig på ett test nu på morgonen.. :)
Svar på tråden Bim Juli 2016