• FyrAAAA

Bim Juli 2016

Deni81 skrev 2016-07-06 14:29:46 följande:

ÄL+11 idag, gjorde ett till test eftersom jag fått springa och kissa hela natten. Tokblankt igen. Känner mig riktigt deppig nu. Känner att tiden rinner ifrån mig, att jag aldrig kommer få se ett plus på stickan. Har liksom gett upp. Hatar min kropp, hatar mitt liv, hatar min sambo som inte vill satsa på det här helhjärtat och kunna prata om det ens. Den enda jag har att prata med är min syster som plussade efter 2 ggr (5:e barnet) när de bara skulle försöka på skoj. Hon förstår ju inte hur det är att kämpa månad in och månad ut i 1,5 år. Att aldrig ha fått bära ett barn i sin kropp, inte någonsin få känna kärleken till ett barn när man längtar så. Jag har helt tappat hoppet nu. Suck. Det vänder snart igen, men idag vill jag helst hoppa framför ett tåg.

Skrev precis världens längsta svar som bara försvann när jag skulle posta, nedrans telefoner...

Förstår precis hur du känner Vi försökte också 1,5 innan första barnet innan vi tog tag i det och gjorde en utredning. Det visade sig att min man hade för litet antal spermier, då 2,5milj per ml (tror det ska vara 20-25milj). Anledningen tänkte man var att sädesledare hade gått av då han ca 3 år tidigare var med om en olycka på jobbet (lång historia) där han fick en pinne rakt in i pungen och fick sy. Just då trodde man inte sädesledarna var drabbade. Vi hade turen att lyckas på första försöket med en ivf och sen få ett syskon tätt efter på första försöket med ett ägg vi hade kvar i frysen. Nu nästan 10 år senare har jag plötsligt blivit spontant gravid 3 ggr ganska tätt, 2 mf och en liten som är 9 mån nu. Maken lämnade därav nytt test som visade på helt normala värden nu, läkarens nya teori blev att sädesledarna ändå aldrig hade gått av utan endast hamnat i kläm och nu rättat till sig med tiden. Vi har älskat att ha två barn tätt och hoppas nu på ett syskon tätt till vår yngsta!

Jag hoppas innerligt att det blir er tur att få ett efterlängtat plus nu! Det behöver ju inte vara kört denna cykel ännu heller! Och kommer tanten denna gång så håller jag alla tummar o tår för att ni lyckas inom kort, med eller utan hjälp! Många kramar!
  • FyrAAAA
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 23:00:40 följande:

mixxi: När jag var kring ÄL så hade jag inga flytningar alls, kände till och med inuti men inget. När vi hade sex så var det torrt också, till "våtflytningarna" kom då vid sexet. Såhär var det ända sedan mensen tog slut till nu och nu är jag tydligen gravid. Vi misstänkte att jag inte hade ÄL men tydligen hade jag det..

Samma här! Brukar ha rikliga äl-flytningar men inte en enda denna månad, ändå glad gubbe på cb digitala äl-test både lördagen och söndagen 25-26/6!
  • FyrAAAA

Vad galen man blir av detta testande! Tog ett vanligt clearblue nu. En vanlig frisk människa skulle förmodligen titta på det och direkt säga att det var negativt, men själv är man ju lite knäpp hihi Tycker mig kunna ana den svaaaaagaste skuggan i världen typ om jag stirrar mig blind på det, så det är väl bara att testa på nytt imorgon och se om det blivit en starkare skugga tills dess. Vet ju att just cb kan ge sådana spökstreck också! Det här med att redigera bilderna? Vad tror ni om det? För om jag för bilden svart-vit på telefonen tycker jag skuggan kommer fram tydligare...

• FyrAAAA

Någon som ser? Men det räknas säkert ändå inte när man gjort om bilden till svart-vit?!...

• FyrAAAA

Blev heeeeelt negativt med billiga testers sticka och ett sånt predictor early...

• FyrAAAA
    Monsan skrev 2016-07-07 07:42:10 följande:
    Ser en antydan på den nedre bilden, men som sagt.. har hört att cb testerna ofta visat lite svagt.. vilken dag är du på?
    Äl+11 idag...
  • FyrAAAA
    Monsan skrev 2016-07-07 07:54:14 följande:
    Har du provat rfsus testa tidigt.. dom ska tydligen vara bra.. jag kör testlagrets stickor och dom är guld värd.. sen är det så olika graviditeter till graviditeter.. jag testade svagt positivt med lilleman på bim +2 (jätte negatibt på bim) och lika svagt positivt denna graviditet (MF) på bim -4..
    Har ett cb vanligt till kvar så får hoppas på det först nu... Även om det känns märkligt att early-testet inte visade något om jag nu vore gravid... Bim-2 idag.
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-07-07 08:22:13 följande:

Blir fan GALEN! Är det spök? Det ökar ju inte nämnvärt va? Det här togs också nån minut efter utgången tid för jag stod jag och vred och funderade innan jag kom på att jag skulle fota. Vill ju se en MARKANT ökning. ÄL+13. Vad är detta:/ happ, då behöver man fortfarande vara nervös för mens idag igen..

Strecket syns utan tvekan tycker jag så jag tror bara det är lite segt i början, tror absolut det kommer öka om du ger det några dagar till! Det där skulle jag utan tvekan tolka som positivt! Jag tog en likadan sticka nu på morgonen men den var helt blank...
  • FyrAAAA

Ni som har erfarenhet av cb spökstreck. Vad är de strecken egentligen? Är det att det kommer fram en skugga av ett streck trots att man inte är gravid eller är det att man ser svagt det strecket som ska bli färgat om testet är pos? Är det alltså så att man alltid ser skuggan av det lodräta strecket om man synar? Har ett till som jag tänkte ta imorgonbitti och funderar på vad jag ska förvänta mig...

• FyrAAAA

Äl+12 idag. Cb plus visade idag precis som igår ett suddigt svagt streck/en skugga direkt. Tillräckligt synligt (iaf irl) för att vara irriterande och väcka hjärnspöken men alldeles för svagt för att kännas som ett svagt pos. Jag lägger upp några bilder för att visa er, svårt att få den där skuggan på bild men den syns tydligt men supersvagt på riktigt. Helt blankt fortfarande med billiga testers stickor så jag tolkar det som negativt och väntar mig mensen imorgon! Nya tag till nästa månad!

• FyrAAAA
    Skyrocket skrev 2016-07-08 11:05:59 följande:
    Haha tänk om de kunde förstå hur manisk man kan bli av det här med barnabakande
    Hehe
    Tänkte på det när jag läste bruksanvisningen på cb också "är du osäker på ditt resultat så testa igen om 3 dagar" ???? (Snarare 3 timmar)
  • FyrAAAA

Hej på er tjejer!
    Fortsatt grattis till er som plussat!!!!
    Här kom mensen i lördagsmorse, precis lika punktligt som alltid! Kändes bra att den kom när den skulle, om den ändå skulle komma så slapp jag gå och vänta i onödan. För tio år sen när vi började bebisverkstan var min lutealfas på tio dagar men nu verkar den ha lagt sig på 13 dagar vilket känns bra, eller bättre iaf! Trodde aldrig jag skulle vara missnöjd heller med cb plus, har alltid använt bara dem, men guuuuud vilka tydliga skuggstreck jag fick på dem nu men inget på något annat test, kommer inte köra cb igen!

• FyrAAAA

Nästa bim blir 6/8 så jag hoppar över till aug-tråden och kanske stöter på några av er andra där!

Svar på tråden Bim Juli 2016