• Ememem

Bim Juli 2016

L 91 skrev 2016-07-16 07:45:16 följande:

Idag. Med ett annat sorts rest. Vilka test mäter från 10? Jag har alltid plussat sent så jag kanske behöver er ett känsligare test. Tror inte ni ser något..

Vilken dag är du på? Jag ser tyvärr inget där heller. Kan du inte markera vart du ser teststrecket?
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-07-16 10:04:21 följande:

Jag får nog vänta med att lägga upp test tills det är mer synligt -OM det blir det. Usch.. mår så fruktansvärt illa just nu. Det bara måste bli ett positivt test snart för jag mår inte alls som vanligt..

Detta är på olika test, olika dagar. Men det blir väl dåliga bilder när jag laddar upp här. För jag ser på min telefon.....

Håller tummarna för att det blir starkare. Är ju svårt att få med på bild men om du ser så finns det ju där :)
  • Ememem
    Mammaresan skrev 2016-07-16 11:33:59 följande:

Nu har jag testat och höll mig i 3 timmar utan att dricka mycket vatten. Resultatet blev detta:

Här är även en jämförelse, den nedersta är från idag och den översta är gårdagens test.

Kan inte fatta det. Jag ÄR faktiskt gravid! Hoppas hoppas detta går fortsatt väl nu! <3

Åh grattis!
  • Ememem
    Rosenblad skrev 2016-07-18 09:47:31 följande:

Sådär, massor av grav och äl stickor uthämtade! Men, det står inte vilka som är vilka. Köpt från billigatester och det är gröna förpackningar och rosa. Vilka är vilka? :S

Mina gröna är graviditet och rosa är äl, också från billigatester men på mina står det på. Tror även det står hcg respektive lh på själva stickan.
  • Ememem
    Tiiffany skrev 2016-07-18 11:47:09 följande:

Då är jag nog den ända som kan hålla mig varje månad. Jag tänker såhär, känner jag inget konstigt med kroppen så finns det inget helt enkelt 

Den månaden jag blev gravid med sonen kände jag absolut inget. Jag var skengravid månaderna innan men den månaden kände jag inget särskilt så är ju inte så säkert att det är så som du skriver. Däremot är det ju självklart jätte bra om man kan låta bli att testa om man vill det.
  • Ememem
    mosterJenny skrev 2016-07-18 14:20:14 följande:

Har tempat mig nu i ca 7 dagar bakåt (som en extra koll) och imorse sjönk den och igår inbillade jag mig att det värkte något i magen på ett konstigt sätt så jag hoppas att jag har ÄL just nu! Efter vad jag har läst så dippar tempen något under ÄL för att sedan peaka. Förra mensen var 2 juli så det är ju i rimlig tid men har aldrig tagit ÄL-tester tidigare. Tycker ni jag bör köpa ett för säkerhets skull? Vill ju hellre "köra på" någon dag extra så man verkligen tajmar men samtidigt skulle det vara bra att se svart på vitt att ÄL faktiskt skett! För en ovan testare: vad rekommendera ni från Apoteket? Har inte tid att beställa hem nämligen...

Tacksam för svar :)

Om äl är nu så är det försent för att köpa nåt test. Äl test används för att förutspå äl som inträffar inom 12-48 timmar efter positivt äl test och tempen bekräftar äl så om du får en tempökning imorgon så är sannolikheten stor att du hade äl idag.
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-07-19 21:28:48 följande:

Är lågt blodtryck ett graviditetstecken? Det gör ju att man blir yr och yrsel är ju ett tecken. Var på VC idag i ett annat ärende. Var där för att ta lite prover och då tog de även blodtrycket och det var 105/60. Lågt. Kollade i mina papper om mina två tidigare graviditeter och då hade jag lika lågt.. vet dock inte vad jag har annars.. BIM+2 eller +3 idag. Klickade hem nya test igår (kl halv två) men de kom inte idag som jag hoppades..

Läste nånstans att blodtrycket normalt sjunker något i början på graviditeten och ligger som lägst i mitten av graviditeten för att under de sista tre månaderna sakta återgå till den normala nivån. Men jag vet inte huruvida det stämmer, jag hade samma låga blodtryck som alltid genom hela graviditeten.
  • Ememem
    eg90 skrev 2016-07-24 19:28:33 följande:

Bim imorgon, gjorde dessa häromdagen. ÄL test längst upp bara för att visa vars strecket ska sitta. Någon som ser?

Tyvärr ser jag inget. Har du testat idag? Hcg:et ökar ju varje dag vid en graviditet. Men om du ser streck så finns de ju där, är ju inte alltid så lätt att få med på bild.
  • Ememem
    Rosenblad skrev 2016-07-24 22:38:43 följande:

Tror faktiskt jag är gravid.. En vecka kvar till mens men har som början till mensvärk sen tre dagar tillbaka nu och den ökar i styrka. Aldrig haft så ont. Har vanligtvis väldig ont vid mens men det är ju just på BIM dagen och inte en vecka innan mens!! Är så nervös!!!!!!!!! :S

Om du har så ont tycker jag du ska kontakta en barnmorska och få det kollat. Molvärk är en sak men man ska inte ha ont.
  • Ememem
    columbus skrev 2016-07-26 20:11:05 följande:

Vad tror ni här? Nedersta stickan idag vid 18. Tydlig ökning från tidigare idag. Värt att göra ett test vid 22-23 eller mer troligt att det positiva kommer imorgon?

Jag hade väntat med nästa test till imorgon :)
  • Ememem
    Lovisens skrev 2016-08-01 07:59:05 följande:

Någon med bim runt 9-10 aug som börjat känna några ev. symtom ännu?

Jag tror de flesta med BIM i augusti har gått över till augusti-tråden.
Svar på tråden Bim Juli 2016