• Guffy78

Bim Juli 2016

Jag har problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

• Guffy78
    Monsan skrev 2016-07-05 15:37:56 följande:

Jag har aldrig haft problem med monitorn.. låter väldigt tidigt om den skulle reagera på gravid hormoner redan nu då det bara gått 4 dagar..

Ja, jag är medveten om detta, är så arg på mig själv att efter jag har sett att tempen gått upp, efter 3 dagar för säkerhetsskull tog jag för givet att ÄL har redan varit och tog en liten bit av Progesteron vagitorier - en halv tablett då jag är ordinerats 3 tabletter/dag så tänkte jag börjar försiktigt . Sen fick jag utslag på ÄL tester och monitor och eftersom jag kollade både flytningar och tappen imorse och det var inga tecken( krämiga klistriga flytningar och tappen stängd) men tog ut tablett fort som sjutton när jag såg Max på monitor men då har det hunnit smälta en liten del. Är nu orolig att det ska ställa till imoch ägglossning uterblir istället:( kollade tappen senare och den var lite öppen dock inga fertila flytningar...
  • Guffy78
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-05 14:51:25 följande:

Har använt monitor en gång bara. Hade sex den dagen den visade på max och plussade 13 dagar senare. Så den verkade vara pålitlig. Fertily friend och temp har jag dock ingen erfarenhet av alls, så svårt att svara på om de metoderna är mer pålitliga än monitorn.

Jag tar basaltemp också på så sätt får man kvitto på att ÄL har varit. Dagen efter ÄL stiger temperatur 0,3-0,5 grader. Det är ju det i samband med andra symptom som inte går ihop med monitor nu. Ska dock mysa ikväll i alla fall. Problemet är att mannen har prestationsångest och ibland går det inte därför man får vänta vissa dagar så att det inte blir för ofta:(
  • Guffy78
    Loppalisa skrev 2016-07-05 17:34:25 följande:

Hej! Jag har inte varit så aktiv i denna tråden denna månaden. Har inte varken tempat eller använt stickor så hade inga större förhoppningar. Fick vad jag trodde var min mens i söndags en dag före BIM. Men mensen har liksom inte riktigt kommit igång utan är endast som lite rosa på pappret. Idag har jag mått så konstigt. MEGA-trött med huvudvärk och illamående och det är inte likt mig. Åkte hem två timmar tidigare från jobbet och somnade direkt när jag kom hem. Tänkte att jag nog testar ändå även om jag inte riktigt tror att jag skulle kunna vara gravid och dessutom var det inte jättemånga timmar sedan jag kissade sist. 

Och visst blev det ett supersvagt plus. Trodde jag skulle trilla av stolen. Men jag är högst tveksam ärlig talat. Clearblue har ju en historia av att visa spök. 

Jag har verkligt längtat efter plus tidigare men nu när det eventuellt är på riktigt så får jag lite panik. Jag ogillar mitt jobb så började söka lite nya igår och otroligt nog fick jag en tid för intervju direkt. Så på måndag ska jag på intervju för ett drömjobb med start i oktober. Känns inte så snällt att ta det om jag får det och sedan vara gravid med BF i mars. 

Okej jag ska inte elda upp mig än. I morgon får det bli digitalt och den får jag helt enkelt ta det därifrån.. 

Vågar säga grattis. Detta definitivt är inte spök utan riktig plus.
  • Guffy78
    Monsan skrev 2016-07-05 18:06:21 följande:

Jag förstår verkligen hur du känner... ni kan inte pricka in den nu då eller är det försent? Vad är det för tabletter du använder?

Vi har myst nyss:) trots att maken har svårt att komma under press:) nu hoppas jag att simmare kan trots allt komma igenom träsket:) har ju ingen ÄL sekret idag fast precis vid öppningen på tappen har jag fått ut en seg slemklump så hoppas att trots allt de finns där inne...Kan vara att jag släppte 2 ägg denna gången ( har gjort det tidigare) för idag ont på vänster sida dock när läkare undersökt mig häromdagen så hade jag ont på höger sida och läkare sa att jag ägglossade från höger äggstock. Sitter nu och plötsligt känner stickningar i vänster äggstock.

Tabletter heter Lutinus och fick utskrivet pga 9 tidiga MF och spottings.
  • Guffy78
    corran skrev 2016-07-05 19:17:52 följande:

Tack för alla grattis! Fortsätter att heja på er :)

Stort grattis!
  • Guffy78
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-05 20:16:12 följande:

Vi har också det problemet, min sambo kan ha svårt att komma under stress och press . Så det är inte alltid helt självklart att få till det på rätta dagen...

Aha.. Men min man vet att jag ger inte mig så tråkigt för honom:)) när man är så desperat ... Haha... Jag tror när allt är över vi båda kommer skratta åt det:)
  • Guffy78
    November83 skrev 2016-07-05 21:01:50 följande:

Hej! Gud vad många roliga inlägg och tokmassa grattis till alla plus, svaga som starka!

Vad roligt för er :)

Själv går jag och väntar på äl efter mf för 2 veckor sedan drygt.... trodde det skulle vara positiv idag men icke! Dock känns det nära så håller tummarna! Bim borde vara 19 juli... hoppas verkligen jag kan få joina er för ni är ett riktigt härligt gäng.

Min taktik att inte berätta när äl sker verkar funka, sambon lyckas prestera utan ångest och myst till det lördag, söndag och idag. Får jag positivt imorgon blir det å flörta byxorna av sambon även imorgon men är det fortfarande negativt får han vila så vi kör varannan dag ?

Hej. Då är vi i samma båt med både MF för 2 veckor sedan och Bim samtidigt:)
  • Guffy78
    November83 skrev 2016-07-05 22:45:57 följande:

Jo börjar ana ett mönster att jag hittills bara fått vara gravid max 10 dagar innan mf så jobbar för å bryta mönster :)

Efter några gånger med sådana tidiga missfall jag åkte varenda nästa gång till gynakuten med gravtester samma dag som jag började blöda. Gång på gång fick jag till att detta dokumenterades tills jag träffade på en bra läkare där som krävde utredning om habituella missfall. Missfall är missfall och även så tidiga om de upprepas då är något fel. I mitt fall var det Progesteron brist och min kropp skiljer inte på bra och dåliga ägg och låter alla ägg fästa för tidigt - från ÄL +4-5 då cellerna har inte hunnit dela på sig ordentligt. ( läkarens teori)

Om du kommer få såna graviditeter igen kräv utredning.

Jag provar nu andra kuren med Progesteron . Resultat efter första omgång -smärtfria Mens och mera blod - istället för 1-2 dagar igen ordentliga 5 dagar med rikliga Mens.( som resultat - tjockare slemhinnan )

Slemhinna var vid sista graviditet bara 8 mm vilket var för tunnt för ägget att fästa ordentligt .

Hade dom inte gjort HCG prov hade dom inte trott att jag var gravid.
  • Guffy78

Grattis alla nya plus!

Här verkar det vara att monitor hade rätt och jag hade ÄL igår. Andra dag på Max men tester är mycket svagare dessutom fick sådan kramp igår kväll så att jag kunde inte stå i 5 min ungefär.

Nu börjar ny resa till Bim:)

Svar på tråden Bim Juli 2016