• nokitus

nedräkning till bf

Jag räknar också ner dagarna...har bf på torsdag:P tyckte dock att det var dags för en vecka sedan redan, jag har en liten kille som är 1 år så jag har lite svårt att hänga med i svängarna.så dags för lillan att komma nu ...:) otålig är jag:P

• nokitus
    juulimamma skrev 2016-06-18 16:40:44 följande:

Åh vad snart! Spännande! När kom din pojke? Innan eller efter bf? Vet du vem det är som ska komma? Lillasyster? Lillebror? Vi tog inte reda på kön den här gången så det blir en överraskning men vi tror att det blir en pojke :)

Min son kom i vecka 40+6 men jag hoppas nog att lillasyster, som vi faktiskt vet att det är, ska komma inom de närmsta dagarna:) spännande att inte ta reda på kön, men jag är en sån nyfiken en att jag aldrig skulle klara av att inte veta:D har du några namn du funderat över?
  • nokitus

Tjenamors, jag har sovit 3 timmar i natt, delvis för att jag har nån konstig typ molvärk i magen, och delvis för att såhär 4 dagar innan bf har min katt blivit sjuk:( typiskt alltså. Jag börjar bli lite nervös inför tiden efter förlossningen, för med min son hade jag ett rent h*****e två månader efteråt, de första 8 veckorna åt jag 6 antibiotika kurer, vilket också gjorde att amningen tog stryk. Så denna gång skulle jag verkligen vilja må bättre, så det skulle fungera bättre, eller åtminstone så jag skulle klara av att stiga upp ur sängen och lyfta min bebis. Nå, jag väntar och hoppas att något börjar ske snart.:)

• nokitus
    Lillknodd skrev 2016-06-19 22:59:47 följande:

Åh kanske något på G nu med tanke på molvärken? Spännande! :D Tråkigt med katten och typiskt att det ska bli något just nu runt BF! Hoppas den kryar på sig snabbt så du slipper tänka på det också.

Ja det låter inte som att ni hade någon bra start sist, håller tummarna att det blir bättre den här gången. Varför fick du antibiotika?

juulimamma skrev 2016-06-19 16:29:55 följande:

Varför fick du äta antibiotika efter förra förlossningen?

Dagen förlossningen startade med dottern så hade jag molvärk i magen hela dagen sen drog det igång påriktigt sent på kvällen. Har du kännt något mer under dagen? Så kul o följa andra när det inte händer något här för en själv. Hoppas det är på gång!

Jag fick äta antibiotika mycket p.g.a otur....redan före förlossningen fick jag det i dropp, för jag drog på mig första infektionen då, sedan fick jag infektion i stygnen som jag fick efter att ha spruckit, och någon konstig infektion i magen som berodde på nån trasig hinna som inte kommit ut allt, där krävdes dubbla antibiotika, sedan fick jag t.o.m infektion i tänderna, en visdomstand som dom hade funderat övet sedan 2012 blev infekterad, så jag hamnade å operera bort den....det krävdes också två antibiotika kurer och starka smärtstillande....så otur kan man ha:P

Int verkar lilltjejjen vara påväg ut precis nu heller:P äsch....min molvärk gav nog mig lite hopp...nåja, kanske i morgon:)
  • nokitus
    Lillknodd skrev 2016-06-21 13:10:52 följande:

Men gud, snacka om höjden av otur! Vilken hemsk start när man bara vill vara i bebisbubblan! Jag håller tummarna att allt går bra nu och ni får njuta den här gången ist!

Ååh typiskt, jobbigt att få hopp och så händer inget mer. Men det kanske går fort sen när det väl börjar! Känner något mer/andra tecken nu? :D

Nää, inga tecken alls på att någonting kommer att ske, jag var en sväng via rådgivningen idag och lyssnade på hennes hjärtljud, och barnmorskan saa att hon hade sjunkt ner, så tydligen närsomhelst nu..:P väntar ivrigt....:)
  • nokitus
    Med dinosaurie skrev 2016-06-22 00:00:05 följande:

Så roligt att läsa lite om andras vardag och historier i samma situation! Jätterolig tråd!

Själv tänkte jag börja med att gnälla av mig lite. Senaste dagarna har jag spenderat flera timmar om dagen på sjukhuset, inte för att nån bebis är på väg ut utan för att jag inte mått bra. UVI + stress verkar vara slutledningen i alla fall så nu ska jag vara hemma resten av veckan och äter antibiotika så sen blir det nog bra.

Oj vad mycket saker ni har i BB-väskan! Har nog inte tänkt på hälften ens! Jättebra med lite tips. Senaste gången avskydde jag BB nåt otroligt, delvis pga personalen men framför allt pga själva rummet, så är det lika illa igen så packar jag nog igen och åker hem så fort som möjligt! Men jag har hört bättre saker från många bekanta så det verkar ha med tur och otur, vilket rum man hamnar i att göra.

Jag hade uvi i början av min graviditet, sedan visade sej att jag bar gbs positiv dessutom, så jag vet ju att jag får antibiotika genast ja åker in.

Jag var också missnöjd med mitt förra bb besök, så jag hoppas det blir bättre denna gång, för jag valde ett annat. Vad var det du kände dig missnöjd över med.personalen?
  • nokitus
    Med dinosaurie skrev 2016-06-22 21:29:30 följande:

Gbs känner jag inte till alls, vad innebär det utom antibiotika vid förlossningen?

Problemet med BB var både rummet och personalen. Bor du nära två sjukhus/förlossningar, eller väljer du bort det från förra förlossningen trots att det blir större avstånd?

Tja, egentligen om jag förstod det rätt är gbs ungefär som "angina i vagina" , streptokock bakterier, om man inte är gravid så är det ingen fara med.sådana bakterier, man behandlas inte ens för dom, men är man gravid och inte får antibiotika när vattnet gått riskerar man att smitta bebisen, när jag googlade läste jag att bebisen t.o.m kunde få hjärnhinneinflammation, men min bm lugnade mig lite.

Jag skulle automatiskt bli inskriven till samma sjukhus denna gång, men jag vägrade, sa att jag ville till ett annat, men jag bor nog också ganska mitt emellan....så jag hoppas verkligen jag får bättre erfarenheter därifrån.

P.s. Jag hade missat att du redan hade svarat på frågan tidigare om bb personalen:)
  • nokitus

Jag har bf idag och åkte in på en kurva i morse, allt är bra och inga tecken på nedkomst ännu.

• nokitus
    juulimamma skrev 2016-06-27 00:18:03 följande:

Hur har det gått? Nu har du gått över ett par dagar om inget hänt än dvs. Har du några känningar än?

Ingenting ännu:P förutom det att jag är stor som en val och sku vilja slippa detta nu redan:D
  • nokitus
    juulimamma skrev 2016-06-27 09:58:40 följande:

Jag förstår det. Hur mår du i övrigt? Bra med energi o så? Har magen sjunkit? Min gjorde det i veckan som var. Känner mig ungefär hälften så gravid nu mot för en vecka sen så det är skönt o kunna röra sig bättre och andas men energin är i botten.

Jooo, magen sjönk redan för nån vecka sedan..men foglossningen har blivit värre, samt att hon trycker på något där hon ligger så det gör jätteont i ryggen. Idag har jag gått 6 dagar över tiden:-S och det är inte det.minsta skoj, skulle helst bara ligga och vila, men jag har ju en liten ettårig pojke också som jag måste underhålla och umgås med....så just nu jobbar vi på att få dagarna å gå, blir en hel del lego byggAs:P nå......kanske idag nu...*hoppas**hoppas*
Svar på tråden nedräkning till bf