Inlägg från: Timoteja |Visa alla inlägg
  • Timoteja

nedräkning till bf

Hej! Jag har lite längre kvar, men har ändå börjat nedräkningen. 26 dagar kvar! Men man vet ju aldrig, bebisar kan vara oberäkneliga.
    Jag bor i Göteborg. Det här är mitt första barn, min sambo har en tio-årig dotter som längtar efter att bli storasyster.
    Jag har jobbat halvtid i tre veckor nu och har bara tre arbetsdagar kvar innan jag går på semester. Ska bli så skönt att få vila upp sig på heltid. Jag jobbar som fritidspedagog på en skola.

• Timoteja
    juulimamma skrev 2016-06-18 20:17:47 följande:
    Ja visst är det skönt o gå ner i tid. De gjorde jag med för tre veckor sedan till 50% :) förstår att storasyster längtar, hon är ju så stor och förstår ju då vad som händer.

Ska vi göra en bf-lista? Skulle kunna skriva in den sedan i mitt inlägg längst upp sen om jag hittar hur man gör för att redigera trådstarten. Är inte så bra på familjelivsidan.

7/7 juulimamma
    Timoteja bf 14/7
  • Timoteja
    juulimamma skrev 2016-06-18 20:35:20 följande:
    Hehe jag förstår att ni inte kunde hålla er. Vi kunde inte det med första barnet. Killen ville veta nu men jag ville ha en överraskning så han fick ge med sig :) vi fick gå på ett extra ultraljud i v 33 och barnmorskan frågade om vi fortfarande inte ville veta och det var så svårt att säga nej men vi gjorde det :) man var ändå så nyfiken så vi försökte se ändå. Kan ha skymtat till att det var en pojke men sen ändrade vi oss lika fort att vi nog inte såg något så vi får vänta o se om de var nått när bebisen kommer. Dottern kom också på 40+6. Segt att gå över
    Vi ville båda två veta könet så vi försökte se efter tillsammans med bm när vi var på ul, men bebisen ville inte visa upp sig utan vände ryggen el rumpan åt kameran hela tiden. :)
    Men eftersom vi gjorde ett fostervattensprov så kunde vi genom det få reda på att det är en liten pojke därinne. :)
  • Timoteja