Inlägg från: Timoteja |Visa alla inlägg
  • Timoteja

nedräkning till bf

Hej! Jag har lite längre kvar, men har ändå börjat nedräkningen. 26 dagar kvar! Men man vet ju aldrig, bebisar kan vara oberäkneliga.
    Jag bor i Göteborg. Det här är mitt första barn, min sambo har en tio-årig dotter som längtar efter att bli storasyster.
    Jag har jobbat halvtid i tre veckor nu och har bara tre arbetsdagar kvar innan jag går på semester. Ska bli så skönt att få vila upp sig på heltid. Jag jobbar som fritidspedagog på en skola.

• Timoteja
    juulimamma skrev 2016-06-18 20:17:47 följande:
    Ja visst är det skönt o gå ner i tid. De gjorde jag med för tre veckor sedan till 50% :) förstår att storasyster längtar, hon är ju så stor och förstår ju då vad som händer.

Ska vi göra en bf-lista? Skulle kunna skriva in den sedan i mitt inlägg längst upp sen om jag hittar hur man gör för att redigera trådstarten. Är inte så bra på familjelivsidan.

7/7 juulimamma
    Timoteja bf 14/7
  • Timoteja
    juulimamma skrev 2016-06-18 20:35:20 följande:
    Hehe jag förstår att ni inte kunde hålla er. Vi kunde inte det med första barnet. Killen ville veta nu men jag ville ha en överraskning så han fick ge med sig :) vi fick gå på ett extra ultraljud i v 33 och barnmorskan frågade om vi fortfarande inte ville veta och det var så svårt att säga nej men vi gjorde det :) man var ändå så nyfiken så vi försökte se ändå. Kan ha skymtat till att det var en pojke men sen ändrade vi oss lika fort att vi nog inte såg något så vi får vänta o se om de var nått när bebisen kommer. Dottern kom också på 40+6. Segt att gå över
    Vi ville båda två veta könet så vi försökte se efter tillsammans med bm när vi var på ul, men bebisen ville inte visa upp sig utan vände ryggen el rumpan åt kameran hela tiden. :)
    Men eftersom vi gjorde ett fostervattensprov så kunde vi genom det få reda på att det är en liten pojke därinne. :)
  • Timoteja

När vi var på föräldrautbildning sa barnmorskan att man ska tänka på att ta med sig mat till pappan. Får väl steka pannkakor och slänga in i frysen som man kan ta med sig, eller något annat smidigt och lätt.

• Timoteja

Äntligen semester! Hoppas hinna vila upp mig ordentligt innan bebisen kommer. Bf om 22 dagar... :)

• Timoteja
    juulimamma skrev 2016-06-22 18:30:40 följande:

Grodanboll187 varmt välkommen! Berätta gärna lite om dig själv, är det första barnet? Har ni tagit reda på kön? Är du redo för förlossning? :)

Timoteja: grattis till semester! Förstår att det känns jätteskönt! Se verkligen till att ta de lungt och rå om dig själv nu! :)

Tack! Ska göra mitt bästa för att vara utvilad och redo. Har köpt en massa pocketböcker att fördriva tiden med. Tänkte även testa på gravidyoga här hemma som förberedelse, blev rekommenderad det av bm men har inte orkat tidigare.
  • Timoteja
    Moorii skrev 2016-06-30 12:41:56 följande:

Är det bara jag som vet vilket kön bebis har? :) Vi vet att det blir en pojke hur som helst och har nog bestämt oss för ett namn nu, till slut. Innan vi visste att det var en pojke så hade vi också ett flicknamn, men det får vi spara till en eventuell framtida dotter :)

Vi vet att det är en liten pojke därinne eftersom vi gjorde fostervattensprov. :)
  • Timoteja
    nokitus skrev 2016-07-04 15:48:44 följande:

Min lilla tjej kom ut med en vansinnig fart i fredas....:)

Grattis till er lilla prinsessa!
  • Timoteja

För mig känns det som om det är låååångt kvar innan bebisen vill komma ut. 9 dagar kvar till bf och inga förvärkar eller annat som tyder på att nåt är på gång. Var hos bm igår och bebisen har fixerat sig nu iaf. Alla mina värden var bra, hjärtljuden var jättebra och magen har växt 2 cm på en vecka. Idag ska jag börja dricka hallonbladste, hoppas det påskyndar det hela lite. :)

• Timoteja
    Lillknodd skrev 2016-07-05 13:39:54 följande:
    Skönt att allt ser bra ut! Jag ska till bm imorgon. Det känns avlägset här med, lite mensvärk som kommer ibland bara. Men tror bebisen börjar borra sig neråt för fått lite strålningar ut i vänster ljumske-höft så hen trycker väl på lite nerver.

Hade svårt att sova inatt och två morgnar i rad har jag mått illa vid tandborstningen, lika som i början av graviditeten. Hormoner som spökar?
    Jag har mått illa varje morgon de senaste dagarna. I morse spydde jag två ggr efter frukost. Men vid lunchtid försvinner illamåendet som tur är.
  • Timoteja
    Lillknodd skrev 2016-07-06 23:04:57 följande:

Timoteja och Moorii, har ni känt någon skillnad sen ni började dricka hallonbladste? Någon mer som testat?

Nej, men har bara druckit 2 koppar hittills så det är väl inte så konstigt. Vet inte när man kan trappa upp till 2 koppar hallonbladste per dag?
  • Timoteja

Jag har gått upp 17 kg sen jag blev gravid. Men jag gick ner 12 kg förra året innan graviditeten ganska lätt så jag hoppas det inte blir alltför svårt att gå ner det jag gått upp nu. Men känner ingen brådska, det får ta den tiden det tar.

• Timoteja
    Lillknodd skrev 2016-07-09 19:57:10 följande:

Kl 15.30 idag kom vår son på 3880g 52cm. Är kvar för lite observation 1 dygn, men vi mår bra!

Grattis till er prins!
  • Timoteja

Jag har bf på torsdag och har inga sammandragningar, inga förvärkar och det känns som om förlossningen ligger långt borta just nu.
    Igår kväll från kl 20.30 och fyra timmar framåt så var bebisen oerhört livlig, den rörde sig konstant utan minsta paus. Redan efter två timmar kände jag mig helt mörbultad av alla sparkar och andra gymnastiska övningar. Den har aldrig varit så livlig förut och jag tänkte att det kanske är ett tecken på att den försöker att ta sig ut. Men det hände inget i natt. Idag har den varit lugnare även om jag känt att den varit vaken därinne. Jag vill ha bebis nu!!! Längtar!

• Timoteja
    Grodanboll187 skrev 2016-07-13 03:42:23 följande:

Hinnsvepning är inte läskigt alls de tar bara in fingrarna o rör runt, dets har du filt över dig så det ät liksom ingen som står o glor in där om de var så ni mena..

12/7 kl 1150 föddes min son. Började med att vattnet sippra kl 0630 sen starta värkarna intensivt direkt med 2-3 mins mellanrum. Valde att ta epidural kl 1135 var den insatt, men kl 1140 började redan Mina krystvärkar så de var helt onödigt och min pojke kom ut på 4 krystar. Gjorde mycket mer ont än första men skönt att de gick så fort

Grattis till er son!
  • Timoteja

Är det någon som kan rekommendera en bra värkapp? De flesta kostar ju pengar och jag vill ju inte ladda hem något som inte är bra i onödan.

• Timoteja

I torsdags, den 14/7 (på bf-dagen) kl 18.27 föddes vår älskade son! Efter 17 timmars hårt värkarbete tittade han äntligen ut! 3528 gram tung och 51 cm lång. Vi mår alla bra!
    Nu är vi bara hemma och myser, äter, vilar och sover.

Svar på tråden nedräkning till bf