Inlägg från: piikachuu |Visa alla inlägg
  • piikachuu

nedräkning till bf

Hakar också på!

Har BF 2/7 och nu börjar det äntligen närma sig. Bor i mellersta Sverige och det är vårt första barn. :)

Har varit sjukskriven ett par veckor och tycker att det kan vara nog nu, och att den lille gärna får komma ut, typ nu! :P letar efter alla möjliga tecken på att det kan vara på G, men än sålänge inget. Och jag vet ju att det kommer när det kommer oavsett.

Har dock haft mycket mensvärk och en hel del sammandragningar de senaste dagarna, men inte mer än så.

• piikachuu
    juulimamma skrev 2016-06-25 14:39:28 följande:

Hur går det för er allihopa? Hoppas ni haft en bra midsommar :)

Jag känner mig lite dålig i kroppen men det är förmodligen pga en förkylning som jag dragits med i veckan. Trodde jag nästan var frisk med det verkar blivit sämre. Jag hoppas inte det är någon bebis på g än för jag är inte i form för att föda barn.

Precis samma här! Har varit förkyld hela veckan och igår drog världens torrhosta/rethosta igång så det känns snart som om lungorna är på väg ut. Ingen sömn heller för den delen. *gnäll* Känner mig inte alls heller redo för att föda just nu. Och ovanpå det 32 graders kvav värme! Pust!

Jag som tänkte mig varma bad på förlossningen, får kanske ändra till iskalla istället ;)
  • piikachuu
    juulimamma skrev 2016-06-25 22:40:41 följande:
    Usch, stackars oss! Man får klaga här :) jag har haft jättemycket ihållande mensvärk idag. Höll i sig kanske 2 timmar, samma sak inatt men sedan ingenting. Jag var helt säker på att allt skulle starta vilken minut som helst men ingenting sedan eftermiddagen.

Hur funkar det med bad? Brukar det finnas? Ingen frågade mig när jag födde barn förra gången men man kanske inte får bada om vattnet gått?
    Skönt att få gnälla av sig lite! Idag är jag dock tacksam, sov nästan tolv timmar inatt!! (Med undantag från kisspauser såklart!) beror nog på det svalare vädret. Väldigt skönt oavsett.

Åh va jobbigt med ihållande värk så länge när det inte blir något av det. Är din lille fixerad än? Tänkte om det var att den sjunker ner eller något liknande?

Jag har ärligt talat dålig koll på bad och hur det funkar, tror att det finns ett rum med ett bad eller ett separat rum med bara ett bad typ, resten har dusch. Vi har överlag dålig koll för vi kör stenhårt med "tar det som det kommer".
Svar på tråden nedräkning till bf