Moorii skrev 2016-06-20 14:02:39 följande:
Ja, man kan ju alltid hoppas att man får nånting för det :) idag har jag haft löjligt ont, kan inte ens gå som vanligt längre, eller sätta mig utan att det gör ont. Jaja, det är övergående, det är en himla tur!
Har också hört det och hoppas på att det stämmer då min mamma inte gick över med nåt av sina fem barn. Samtidigt kan jag ju ha ärvt från pappas sida och den vet jag ingenting om.. Så kanske ska räkna med att gå över, så är allt innan det bara positivt ;) håller tummarna för att du slipper det även denna gång!
Jaså, man glömmer alltså inte helt hur ont det gör, typiskt :P usch, nej den biten ser jag väl inte fram emot direkt. Åh, drygt att bli hemskickad, fast det var väl bra i det fallet, så du fick vila lite innan det satte igång på riktigt!
Hmm, är nog mest orolig över att något ska gå snett, att jag måste göra akut snitt eller så. Annars är det nog inget särskilt! Jo, att min man inte ska få sova över, det hade jag tyckt var fruktansvärt. Hur var det för er med den saken?
Men fy vilken pers! Lider verkligen med dig :( smärta som tar så mycket på orken också, det som redan är en bristvara när man är höggravid. Ta hand om dig och vila, även om jag förstår att man blir tokig av att inte göra något heller. Hoppas du får en bättre dag idag!
Ja det är en förbannelse det där BF-datumet ;) är ju bara 5% som kommer "rätt" datum, men är ju så lätt att stirra sig blind på det och räkna ner. Blev datumet mycket ändrat efter UL? Vi hade 6/7 först enligt mensen men blev ändrat till 10/7 efter RUL.
Det är så himla olika hur man upplever och minns smärta! Dom flesta verkar "förtränga" smärtan väldigt fort vilket är skönt för dom! ;) jag har förträngt hur jobbig latensfasen var, men smärtan från själva utdrivningsskedet har etsas sig fast. Tror det blev så för jag var så inställd på att bara krysta typ 20min, för alla jag pratade med hade det gått så fort. Men fick hålla på 1,5 timme, vilket är helt normalt, men just då kändes det som att krysta ett dygn och tror det var därför smärtan etablerade sig så pass i minnet. Tur att det är värt det efter :D
Oj visste inte ens att partnern kunde bli nekad att sova över?! Jag har tagit för givet att han får vara kvar. Det var iallafall inget problem för oss, vi blev kvar en natt förra gången för att jag hade förlorat lite mycket blod. Det kostar ju däremot för partnern att vara kvar, och han får ingen mat, men det är iofs förståerligt. Minns inte men typ 250kr/natt eller nåt kanske det var.